Hakutulokset

1. M

Toukokuiset 2021

Heippa! FB-ryhmään otamme vielä muutaman jäsenen. Siellä on ihanan vilkasta ja hyvähenkistä keskustelua. Minulle voi laittaa täällä privaviestin, jossa speksit, millä löydön sinut Facebookista, laitan kaveripyynnön ja sen jälkeen lisään ryhmään.
  2. M

Toukokuiset 2021

Täällä paino laskenut 1,5 kg mutta viime raskaudessa kiloja tuli luokkaa 20, joten kyllä tässä ehtii. :-D Ekan kolmanneksen aikana kai tavoite olisi vain joku +1-2 kg.
  3. M

Toukokuiset 2021

Toi nälkä on kyllä jännä juttu. Mun ei tarvitse (vielä) napostella koko ajan, mutta kun se nälkä tulee, niin tuntuu siltä, että KUOLEN ihan JUST, jos en saa HETI RUOKAA. :-D
  4. M

40 + so what, wol 14 (2019)

Oviksesta tuli mieleen, että itse olin pari-kolme kiertoa tikutellut ilman plussaa (1-2 testiä/pv) ja olin jo dumannut, etten varmaan enää edes ovuloi. Sitten päätin, että 10. päivästä lähtien teen 3 testiä per päivä kierron loppuun. Että tiedän kertoa tilanteen tarkalleen, jos mennään...
  5. M

Toukokuiset 2021

Se on määritelty työehtosopimuksessa. Meillä työnantaja maksaa 3 kk täyttä palkkaa (ja Kela siis maksaa työnantajalle) ja se 4. kk tulee Kelalta. Kelan sivuilla on laskurit, joilla voi itse haarukoida, millaista rahaa olisi saamassa.
  6. M

Toukokuiset 2021

Jep, äitiysloma n. 4 kk (melkein täys palkka) ja vanhempainvapaa n. 6 kk (kohtuullinen korvaus; vapaat jaettavissa äidin ja isän kesken). Tällöin vauva 9 kk. Isä voi pitää vielä n. 9 viikkoa isyysvapaata. Lisäksi voi varmaan jatkoksi pitää kertyineitä lomia tms. Hoitovapaalla korvaus aika...
  7. M

Toukokuiset 2021

Raskaus on tietenkin kielletty peruste koeaikapurulle, mutta koeaikapurun perusteena voi olla ’koeaika’ sen enempiä syitä erittelemättä. Tai syy voi löytyä esim. työn laadusta. Olisin itse raskaudesta hiljaa ja yrittäisin välttää mitään ylimääräisiä saikkuja. Tosin jos koeaika on 6 kk kuten...
  8. M

Täällä tänään kaiketi 5+0. Vähän arvon, menisinkö varhaisultraan vai odottaisinko neuvolan normisettejä. Vähän epäuskoinen olo, että mitenköhän tässä käy.
  9. M

Toukokuiset 2021

En ole koskaan raskauden takia joutunut onneksi saikulle. Mielenkiinnosta: raskaus kun ei ole sairaus, niin millä syykoodilla sitä sairauslomaa myönnetään? Meillä ei saa olla omalla ilmoituksella esimiehen luvalla kuin 3 pv ja sen jälkeen pitää olla lääkärintodistus. Tämä Suomen systeemi, joka...
  10. M

Toukokuiset 2021

Mulla on yksi kesäkuun alussa syntynyt ja toinen toukokuun puolessa välissä. Ihan paras aika, kun kesä on tulossa! Äitiyslomalle pääsee huhtikuussa ja säästyy käyttämätön kesälomakin myöhempään käyttöön. Olen huomannut saman asian leposykkeen kanssa. Yöunikaan ei ole yhtä palauttavaa, kun on...
  11. M

Toukokuiset 2021

Nukkumisesta: olen seurannut Polarin sykemittarilla yön aikaista palautumista ja vaikka olen omasta mielestäni nukkunut hyvin, niin sykkeet ovat olleet korkealla, hengitystiheys korkeampi ja sykevälivaihtelu matalampi, mitkä kaikki vaikuttavat siihen, ettei uni ole kovin palauttavaa. Tämä alkoi...
  12. M

Toukokuiset 2021

la / nimimerkki / ikä / kuinka mones 1.5. / Vappuvauva / 38 / 1. 8.5. / Pihaportti / 30 / 1. 8.5. / Disco Volante / 37 / 1. 9.5 / iinesankka82/ 37/ 2. 10.5. / Mohan / 31 / 1. 12. 5 / Sofialla / 28 / 1. 14.5 / Caro87 / 33 / 3. 14.5. / Sofianella / 30 / 1. 20.5. / mim1 / 41 / 3. 21.5. / Pioni89/...
  13. M

Toukokuiset 2021

Haluan mennä, koska ikäni 40+. Enkä oikein luota siihen, että normiseuloissa kaikki ongelmat näkyvät ajoissa.
  14. M

Toukokuiset 2021

Hienoa, jos pääsette julkiselle - pitääkö maksaa kuitenkin itse? En ole vielä neuvolassa käynyt, mutta täällä pks ei taida niptejä irrota... :-(
  15. M

Toukokuiset 2021

Oletko vielä tutkinut, minne kannattaa mennä? Itse menen myös NIPT:iin. Vähän olen selaillut vasta yksityisten hinnastoja ja testien laajuuksia, mutta en ole vielä päätynyt mihinkään.
  16. M

Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Viiva näyttää vahvistuvan, jei! - missä vaiheessa sen pitäisi (viimeistään) olla samaa luokkaa kontrolliviivan kanssa? Vai onko täysin yksilöllistä?
  17. M

Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Voisikohan jo elätellä toivoa? Ylin dpo11 aamu ja kaksi seuraavaa dpo12 aamu ja ilta. En ole enää ihan nuori (>40), joten ei ole mikään helppo projekti... https://aijaa.com/wziIE5
  18. M

@nobelius Mun ukko 46 v. Ei olla kyllä puhuttu kenellekään koko projektista. Voisin sanoa aika täpäkästi vastaan, jos joku lähtisi asiaa arvostelemaan. Onko näillä sun kommentoijilla jotain perusteita, miksi lastenhankinta olisi ”väärin”?
  19. M

Onnea @Shibali ja @Mirumarumoru ! Neuvolassahan tuo NIPT-asia selviää, kun käy kysymässä. Itse olen kanssa pks:lta ja olin vähän siinä käsityksessä, ettei NIPT:iä irtoa helposti. Mutta olen toki valmis sen itse maksamaan myös. En haluaisi odottaa sinne rv12 saakka vaan mennä heti, kun se on...
  20. M

Hei, uusi jäsen täällä. Ikä 41 v. Lapsia entuudestaan 2 (6 ja 8 vee). Nyt 4. kk yritystä menossa; ihan luomusti vaan. Pari pv olen tuijotellut haamuviivaa testissä ja miettinyt, että kuinkahan tässä käy. Olisi mielenkiintoista kuulla, pääseekö tässä iässä (jos hyvin käy) julkisen kautta...

Yhteistyössä