Hakutulokset

1. K

Huhtikuiset 2020

Onko teillä alkanu olla liitoskipuja? Itellä nyt pari päivää ollu lamauttavan kipeet reidet ja pakarat, alko eka et alavatsa oli hellänä. Mietin vaan et onko nää liitoskipuja vai jotain muuta? Esikoisen aikana ei tämmöstä ollu.. tai en ainakaan muista..
  2. K

40 + so what, wol 14 (2019)

Mä sairastin influenssan viime vuonna. Siks nyt mietinnässä et josko rokotuksen ottaisin. Oli sen verran kova tauti että pelottaa jos se raskaana tullessa tulisi! Muut rokotteet oon myös ottanu lapselle, rokoteohjelman mukaan eikä ole sairastanu sen kummemmin kuin muutkaan kaverinsa. Ja itse...
  3. K

Vanhemmat odottajat

Minä oon tuolla huhtikuisissa kirjoitellut. LA on huhtikuussa ja ehdin täyttää 41 ennen syntymää. NIPT tehtiin kun seulonnassa oli kohonnut riski mutta kaikki oli kunnossa ja sen mukaan meille tulee tyttö :) Tänään viikko 19, kohta puolessa välissä! Potkut tuntuu jo ihan kunnolla. Mieskin...
  4. K

Huhtikuiset 2020

Musta tuntuu oudolle olla ylipäätään töistä pois, jotenki tuntuu et miten osan sijaiselle selittää kaiken mitä pitää tehdä ja toisaalta kauhistuttaa ajatus että kohta puoliin pitäis alkaa tehdä listaa mitä tehdä missäkin vaiheessa ja mitä jää kesken.
  5. K

Huhtikuiset 2020

Meillä mies aiko kans jättää lomia ja pitää isyysvapaat sitten kun minä meen töihin. Näin oli esikoisen kans myös ja tyttö tais mennä hoitoon kun oli vuoden ja neljä kk. Mulla rakenneultra reilun viikon päästä ”vasta”. En oo osannu vielä jännittää sitä kun niptin jännityksestä vasta alkaa olo...
  6. K

Huhtikuiset 2020

Eilen ilmotin sanoin esimiehelle ja läheisimmälle työkaverille. Äitiysloma taitaa Milla alkaa joskus maaliskuun alkupuolella? LA on 12.4. Joskus helmi-maaliskuussa 21 varmaan sitten töihin. Tai jos talous kestää niin voisi pari kk hoitovapaalla olla. Kertyykö äitiysloman aikana muuten vuosilomaa?
  7. K

Huhtikuiset 2020

Se burana+panadol yhdistelmä auttoi, ja mies hieroi hartioita kunnolla. Sitte mulla on semmonen hieronta rulla, sillä painelin niskaa. Että en nyt tiiä mikä noista lopulta auttoi mutta nyt taitaa olla neljäs päivä jo putkeen ilman kipua. Ei uskalla tuulettaa, varmaan huomenna iskee uudelleen jos...
  8. K

Huhtikuiset 2020

Heippa kaikille! Miten menee? Mulla pääkipeet hieman helpottanu, nyt vaan iski flunssa päälle. Ootteko ajatellu ottaa influenssarokotusta? Mulla oli influenssa viime keväänä. Nyt sitten vähän mietityttää ottaako rokote vai ei, oli sen verran kova tauti että ei mielellään sitä uudelleen...
  9. K

Toukokuiset 2020

Hei Taijas, tulin tuolta huhtikuisista kattelee teidän porukkaa niin pitää nyt sulle sanoa että jos tyttö on noin peloissaan ja äiti on hänelle humalassa noin kamala niin soitapa nyt aamulla heti neuvolaan ja kysy miten sinun pitäisi toimia. Eiköhän se juttu ala siitä kieriä eteenpäin. Jos tyttö...
  10. K

Huhtikuiset 2020

Tänää jo parempi olo onneksi! Neuvolasta sain ohjeen että burana ja panadol yhtäaikaa. Otin niitä nyt kolmesti niin olisko se helpottanu. Onko kukaan käyny joogassa raskauden aikana? Mä kävin keväällä ja kesällä paljon, mut jäi alkuraskauden pahoinvoinnin ja väsymyksen takia kaikki...
  11. K

Huhtikuiset 2020

Mä oon käyny hierojalla,mies on hieronu lisäksi ka oon syöny grammasta panadolia. Kolme viikkoa on jo pääkipu kestäny ja eilen alkoi oksentelu kivun takia.. selkeetä migreeniä siis. Oli pakko turvautua buranaan. Siitäkään ei enää apua. Itken jo kun en tiiä miten tän sais loppuu...
  12. K

Huhtikuiset 2020

Meillä mennään tänään 17+1. Lauantaina kerrottiin esikoiselle, hieman häkeltyneeksi meni mutta nyt on molempina aamuina kysyny ekana että liikkuuko vauva? ❤️ Mulla tää päänsärky alkaa käydä hermoille. Osaatteko sano mikä tähän kipuun auttaisi?
  13. K

Huhtikuiset 2020

Satunnaisesti tuntuu jotain liikettä, selkein ehkä kun menee selälleen makaamaan niin vaihtaa varmaan sitten asentoa :) Toisaalta odottaa että liikkeet alkais tuntua kunnolla mutta sitten kun ne alkaa niin saa sitten miettiä koko ajan että onko niitä millon tuntunu viimeksi
  14. K

Huhtikuiset 2020

On hankala tilanne sulla. Varmasti joku kelle puhua puolueettomasti, olisi hyvä nyt. Tai auttaisiko pieni irtiotto koko tilanteesta, muuttaisit vähäksi aikaa muualle tai joku loma tms että saisit miettiä rauhassa tulevaa. Vauvahan on aika huono ratkaisu siinä vaiheessa kun eroajatukset jo...
  15. K

Huhtikuiset 2020

Oliko teillä miehen kanssa hankalaa jo ennen raskautta? Mulla oli noita samanlaisia ajatuksia aiemmin, uusi vauva pelotti ja tuntui että olisi niin paljon helpompaa olla meidän perheenä näin kuin ollaan nyt.. Sun ajatukset voi johtua hormoneista. Kannattaa jutella lääkärin tai...
  16. K

Huhtikuiset 2020

Puolentoista viikon ahdistus loppui kätilön soittoon. NIPTn tulos normaali!! Nyt voi jo hengittää... Mulla on doppleri ja oon löytäny sykkeet aika helposti aina. Olo on ollut hyvä, nukuttua sais jos ei tarvis herätä viis kertaa yöllä pissalle! Ja Radi tuli taas, ärsyttävän alhaisella...
  17. K

Huhtikuiset 2020

Onpas ihana että sait hyviä uutisia! Mulle sanottiin vain että tulos tulee parissa viikossa.. alkaa kyllä jo raastaa hermoja kovasti :( Nyt oli ilmestyny kantaan ne tuloksetkin missä näky ne seulonnan tulokset. Eikä niissä ollu mitään poikkeavaa, ikäni (40) varmaan oli se riskiä nostava tekijä...
  18. K

Huhtikuiset 2020

Mulla ei näy tulokset kannassa vieläkään... maanantaina neuvola niin pitää kysyä miks ne ei oo näkyvissä.. Millon sulla otettiin nipt? Ja vielä sulla tuo hematooma.. ei oo helppoa sinullakaan, tsemppiä!!!
  19. K

Huhtikuiset 2020

Minä vielä täällä :) Palsta valitettavasti hiljentynyt, onko kaikki facen puolella vai? Mulla on sokerirasitus ensi viikolla ja perintötekijät vahvat diabetekselle niin oon varman että rd-diagnoosin saan. Kävin NIPT-verikokeissa ja nyt jännään tuloksia. Asian puiminen vienyt unet ja alkaa...
  20. K

Huhtikuiset 2020

Tervetuloa mukaan uudet! Anteeksi mun omanapailu. Eiliseen viestiin vielä liittyen, soitin tänään omalle lääkärille ja kysyin tuloksista, ihmetteli miks ne ei näy mulla kun kannassa on lausunto hänelle näkyvissä. No, sanoi hcg arvon olevan jotain 40 ja pappa arvon jotain 800, en muista...

Yhteistyössä