Hakutulokset

1. Pupuna112

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mä olen myös miettinyt jo synnytystä, ennen raskaaksi tuloa ajattelin, että tottakai haluan synnytyksessä kaikki mahdolliset kivunlievitykset ja ehdottomasti epiduraalin. Vaan nyt on ajatukset muuttuneet melkeinpä päinvastaiseen suuntaan ja suurin haaveeni olisi, että saisin synnyttää veteen...
  2. Pupuna112

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Tuutikki84 jos ovulaatiotesti oli tänään positiivinen, huominen on ovulaatiopäivä ja blasto siirretään 5 päivää ovulaation jälkeen eli juurikin tiistaina :) tsemppiä siirtoon!
  3. Pupuna112

Klinikalla tosiaan ehkä halutaan ottaa enemmän varman päälle, muakin hoitaja onnitteli vasta sitten kun soitti verinäytteen tuloksista. Alkuraskaudessa oireet voi olla tosi vähäisiä tai olemattomia ja vaihdella päivästä toiseen eli siitä ei kannata huolestua. Mutta piinaavaa aikaa se on silti...
  4. Pupuna112

@Wintersun mulla oli sama ohje eli Terolutin lopetus virallisena testipäivänä (DPO 16) tuloksesta riippumatta ja itse asiassa sain luvan syödä viimeiset tabletit jo testipäivää edeltävänä päivänä kun hCG oli yli 300 jo DPO 14. Jos tehdään pakastealkionsiirto täysin lääkkeelliseen kiertoon (eli...
  5. Pupuna112

@Ellinoora38 paljon onnea plussasta :love: mulla oli ihan alussa myös aika voimakkaitakin kohdun alueen kipuja mutta en niistä hirveästi huolestunut kun mitään vuotoja ei ollut. Helpottivat kun sain lopettaa Terolutit, sen jälkeen on ollut vain satunnaisempia ja vähemmän kivuliaita vihlaisuja...
  6. Pupuna112

@Rusakkonen paljon voimia ja jaksamista suuren surunne keskelle <3 @odotuksenodotus toivottavasti ei olisi keskenmeno kyseessä, pidetään peukkuja sille että sieltä vielä elävä sikiö löytyisi! (y) @kirsillevauva, toivottavasti saat apua selkäkipuihisi, kuulostaa kurjalta tuo tilanne! Itsekin...
  7. Pupuna112

Me saatiin tänään NIPTin tulokset, tutkitut kromosomit olivat normaalit ja meidän vauva on tyttö :love:. Olin jännittänyt kovasti tuloksia ja näin viime yönä unta, jossa vauvalla oli joku vikana joten aloin melkein täristä jännityksestä, kun näin että klinikalta soitettiin. Onneksi kaikki on...
  8. Pupuna112

@odotuksenodotus sikiönestettä on vielä tosi vähän noin alussa, tuskin on siitä kyse :) mulla ainakin on ollut koko ajan aika runsasta ja välillä vetistäkin valkovuotoa ja lukemani perusteella se on ihan normaalia raskauden aikana. Uskoisin että kaikki on sullakin siltä osin kunnossa (y) Mulla...
  9. Pupuna112

Olen sanoinkuvailemattoman pahoillani @Rusakkonen :cry: paljon voimia vaikeaan tilanteeseen!
  10. Pupuna112

@odotuksenodotus, ihan hyvältä näyttää tuo hCG:n nousu :) minulla oli hCG 379 jo rv 4+0 ja itsekin sitä silloin säikähdin että miksi se on noin korkea, mutta ihan normaali raskaus näyttäisi olevan kuitenkin kyseessä. Löysin netistä tälläisen laskurin, johon voi syöttää omat hCG-arvonsa ja...
  11. Pupuna112

Onnittelut @Noran pikkuneidin syntymästä :love: ja paljon onnea myös uusille plussanneille @Silmu75 ja @odotuksenodotus! Mahtavaa, etten ole enää listan alimmainen :) Meillä oli eilen eka neuvola, meni hyvin vaikka jouduinkin heti alkuun vähän puolustuskannalle kun terveydenhoitaja kysyi, että...
  12. Pupuna112

Punktioon kannattaa laittaa mukavat vaatteet, sen jälkeen voi olla vatsa kipeä ja turvoksissa eikä ole kiva, jos housut kauheasti kiristävät. Paita tosiaan sellainen että hihaa saa helposti nostettua jos tippa laitetaan kyynärtaipeeseen (voidaan laittaa myös kämmenselkään tai ranteeseen...
  13. Pupuna112

@Tuutikki84, voit varmaan kysyä että onko menkkojen siirtäminen muutamalla päivällä esim. juuri noilla Primoluteilla ok? Luulisi että siinä ei ole mitään ongelmaa, nehän vaan vähän ikään kuin pitkittää keltarauhasvaihetta. Sitten ei tarvitsisi odotella niin pitkään siirtoon pääsyä. Sanottiinko...
  14. Pupuna112

Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Tulen näin naisparin toisena osapuolena väliin huutelemaan, että ilmeisesti käytännöt noiden Tanskasta tilattavien siittiöiden suhteen vaihtelevat jonkin verran klinikoiden välillä. Me toivoimme nimenomaan tanskalaista lahjoittajaa emmekä joutuneet odottamaan yhtään vaan klinikalla (Dextra) oli...
  15. Pupuna112

Me päädyttiin NIPT-pohdinnoissa siihen, että mennään sinne heti, kun mahdollista ja jätetään siis julkisen puolen seulasta verinäyteosuus väliin ja käydään pelkässä nt-ultrassa. Varasin ajan NIPTin verinäytteenottoa varten 2.12., silloin olisi raskausviikkoja 10+4 (aikaisemmin ei oikein pysty...
  16. Pupuna112

@Jasmina20 mulla siirrettiin blasto, kiinnittyminen pitäisi kai tapahtua ihan muutaman päivän sisällä siirrosta jos on tapahtuakseen :) viikon päästä siirrosta tein ekan raskaustestin ja siinä näkyi jo hentoinen toinen viiva, joka siitä lähti sitten vahvistumaan. Nyt raskausviikkoja 7+5 eli...
  17. Pupuna112

Mulle tehtiin tuoresiirto (maltillisen 9 munasolun punktoinnin jälkeen) eikä mitään ongelmia ole onneksi tullut (nyt raskausviikko 7+3 eli hyperstimulaatiolta taisin välttyä, varsinaiset raskauden ajan ongelmat ovat toki vielä mahdollisesti edessä), mutta jos folleja olisi ollut tosi paljon niin...
  18. Pupuna112

Hyviä pohdintoja täällä vakuutuksista, mekin ollaan mietitty että otetaanko sellaista ja argumentteja tosiaan löytyy puolesta ja vastaan. Fakta on, että vakuutukset ovat vakuutusyhtiöille liiketoimintaa (ja kannattavaa sellaista) mikä tarkoittaa sitä, että vakuutusyhtiö voittaa rahallisesti aina...
  19. Pupuna112

Kävin eilen siellä hCG-mittauksessa ja se oli raskausviikolla 6+0 26000 eli ihan viitearvoissa viikkoihin nähden :) ehkä maltan nyt paremmin odottaa vielä nämä viisi päivää ennen ultraa. Koko raskaus ei vielä tunnu kovin konkreettiselta kun oireet on niin vähäiset. Yritän kuitenkin olla...
  20. Pupuna112

Olen pahoillani @Lailaa :( hirveää, kun on jo ehtinyt iloita raskaudesta ja sitten se viedään pois :cry: toivottavasti tyhjennys sujuisi ongelmitta ja pääsisitte pian yrittämään uudestaan, vaikka se varmasti tuntuu tässä vaiheessa laihalta lohdulta :( Mulla on varsin oireetonta, välillä vähän...

Yhteistyössä