Hakutulokset

1. K

Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Meille perhepeti sopii tosi hyvin, nyt kun siihen on tottunut. Tuntuu että nukutaan molemmat paremmin kun saadaan olla vierekkäin :love:. Ne parit syötötkin menee kuin huomaamatta, kun ei tarvitse kuin kaivaa tissi esille (ja monesti se jääkin esille :oops:). Selkä tosin kärsii huonossa...
  2. K

@Caro87 Rs-virusta olen tajunnut pelätä, mutta rinosta en ole kuullutkaan, kääk! No, olen jo päättänyt, että jos vauvalle tulee minkäänlaisia oireita, käytän heti yksityisellä tsekattavana, että saa varmasti avun ajoissa. Vielä ei onneksi ole oireita kuin mulla, jospa vauva vaikka säästyisi. Ja...
  3. K

Hei mites te muut, ootteko pysyneet terveinä synnytyksen jälkeen? Mulle meinaa nyt flunssaa pukata ja toivon kovasti ettei vauvalle tarttuis. Ilmeisesti täysimetys suojaa jonkin verran, ja toisaalta onko flunssa välttämättä paha homma puolitoistakuisella? Influenssalta meidän pitäis kai olla...
  4. K

Ja lapsivapaa viikonloppu kuulostaa ihanalta! Itsekin jo haaveilen edes muutamaata tunnista kahdestaan miehen kanssa, hyvästä illallisesta kivassa ravintolassa ja parista lasista viiniä :D. Missä vaiheessa te isomman vauvan vanhemmat ootte jättäneet lapsen ekaa kertaa muutamaksi tunniksi...
  5. K

@Mandala Kiitos huippuvinkistä! Kävin lataamassa ton appin ja sieltä löytyi heti viisauksia. Esim. tälle päivälle/viikolle on kirjattu merkki ”Only quiet when she is with you.” joka kuvastaa tätä päivää täydellisesti! Vauva nimittäin viihtyy ainoastaan mun sylissä, muuten itkee lohduttomasti, jo...
  6. K

Mä aion kyllä ehdottomasti ottaa (itselleni ja vauvalle) kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet, enkä missään nimessä riskeeraa vauvan terveyttä matkustamalla rokottamattomana riskialueille. Näin ollen päätettiin siirtää Espanjan-matkaa sen verran, että saadaan MPR-rokote aikaistettuna...
  7. K

@Mandala loistava idea! Mulla on paperilla kaikenlaisia jumppaohjelmia, mutta videohan toimis hyvin. Ja lattiamopin varsi käy hyvin jumppakepistä :ROFLMAO:. Me käytiin äsken lääkärineuvolassa ja siellä oli edelleen kaikki hienosti. Tyttö kasvaa kohisten, taas oli tullut melkein 300 g vajaassa...
  8. K

Mä annan Disflatylin ihan tavallisella pikkulusikalla. Yritän tähdätä ne tipat lusikan kärkeen ja sitten pyyhkäisen ne siitä vauvan ylähuulen alle. Samalla tavalla annan d-tipat ja relatipat. Alkaisko täällä yöt helpottua! Viime yönä nukuttiin yhdestätoista seiskaan muutamalla hereille...
  9. K

@Caro87 on kyllä inhottavaa, jos ei terveydenhuollossa oteta tosissaan. Sen olen tässä vuosien varrella lapsettomuushoitojen ja muiden vaivojen myötä oppinut, että itse saa aika paljon selvitellä ja kuulla mieluummin useampaa kuin yhtä ammatti-ihmistä ennen kuin pääsee ongelman ytimeen. Ja...
  10. K

Mäkin epäilin meidän tytöllä refluksia (tai en ehkä suorastaan epäillyt mutta pidin mahdollisena), koska olin löytänyt natsaavia oireita tuolta @Caro87 n mainitsemasta refluksilapset-ryhmästä, joten otin asian puheeksi sen tapaamani gastrologin kanssa. Hän ensinnäkin kehotti olemaan lukematta...
  11. K

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@lullaby lle tulin pikaisesti kommentoimaan, että myös mulla oli lähes päivittäisiä vuotoja useamman viikon rv5–rv10. Pääosin se oli sellaista niukkaa punaista tuhrua, mutta pari kertaa tuli reilumpi hulahdus hyytymineen kaikkineen. Vuodon syyksi paljastui (joskus viikolla 6 tai 7) pieni kohdun...
  12. K

Huh, kylläpä tämä vauva-arki on intensiivistä! Jollain tasolla sen tiesi, mutta on se silti tullut vähän yllätyksenä. Päivät, kun mies on töissä, kuluu ihan vauvan tahtiin imetellessä ja vaippoja vaihdellessa ja sylitellessä. Välillä ehtii häthätää napata itselle jotain suuhun ja käydä...
  13. K

Mahtavan aktiivista keskustelua täällä, ja hyviä vinkkejä nukkumiseen liittyen! Erityisetti @Tupsuli n ja @Caro87 n konkarivinkeistä on iso ilo ja hyöty. Me ollaan nyt taas harjoiteltu pari yötä. Toissayönä otin vauvan viereen nukkumaan, mutta homma meni yhtä plörinäksi kuin aikaisempinakin...
  14. K

@marrasmai ihan mahtavia ultrakuulumisia! Onnea tuhannesti! Nyt sitten vain nauttimaan raskaudesta levollisin mielin :love:.
  15. K

Tuttia ei meillä ole otettu käyttöön vielä, mutta suunnitelmissa olisi heti kun imetys sujuu ilman ongelmia missä ja milloin tahansa. Pikku hiljaa aletaan olla siinä tilanteessa, joten ehkä tota tuttia vois jo kokeilla. Me ollaankin nukuttu nyt aika päiväpainotteisesti. Viime yönä vauva valvoi...
  16. K

Täällä sitä taas kukutaan hereillä neljältä aamuyöstä... Mies antoi mun nukkua kahteen asti, jonka jälkeen vaihdettiin vuoroa. Vauva roikkuu tissillä eikä suostu nukahtamaan unipesään eikä syliin eikä mihinkään. Huutaa vain kun palosireeni heti jos yritetään laskea hänet millekään etäisesti...
  17. K

Vauvaketju, jee! Sylikaupalla onnea kaikille maaliin päässeille, on tämä vaan ihan mielettömän upeeta kaiken koetun jälkeen :love:. Meidän tyttö on nyt kaksi viikkoa ja kolme päivää vanha. Arki on lähtenyt rullaamaan oikein kivasti, ja tyttö tuntuu päivä päivältä omemmalta ja rakkammalta...
  18. K

Paljon onnea @giraffen___ ja @VoiKukka:) pikku tuhisijoista! @MyMa mulla oli sokerirasitus kahteen kertaan. Kuulun ilmeisesti kaikilla tavoin riskiryhmään, eli olen lähemmäs 40, (lievästi) ylipainoinen ja mulla on sukurasitusta. Sokerit oli kuitenkin kummallakin kerralla kirkkaasti puhtaat...
  19. K

Evangelina voi miten ihana kuulla että kaikki on hyvin! Onnea pikkuisesta prinsessasta :love: ja toivottavasti voit itse myös jo paremmin. Varmasti helpottunut olo kun huoli on nyt takanapäin. Onko löytynyt syytä vauvan huonolle kasvulle tai muille ongelmille? Roxannella onkin mahtava...
  20. K

Kiitos! Itsellekin tumi ihan yllätyksenä kuinka helppo ja nopea – suorastaan ihana – synnytys voi parhaimmillaan olla, etenkin kun osasin odottaa vain pitkää ja tuskallista urakkaa, jossa todennäköisesti joku menee pieleen. Koin että oli tärkeää kirjoittaa oma positiivinen synnytyskertomus...

Yhteistyössä