Hakutulokset

1. Selis

Joulukuiset

Mikä tilanne @Nokare? Menikö ohi? @*Tähtipölyä* mullakin on useamman kerran jääny mystiseksi jutuksi vuodot. Vaikka niitä on aina tutkittu. Mulla alkanut pahoinvointi helpottaa. Vihdoin. No nyt tietty sitä sit miettii onkohan kaikki hyvin ku ei kokoaikaa oo oksennusta kurkussa 😂. Hampaiden...
  2. Selis

Joulukuiset

@Nokare uskon et tollanen pelästyttää. Mut toi kuulostais vanhalta vereltä ku on ruskeeta. Ja hei kuulemma seksin jälkeen ei sit tarvii pelästyä jos on vuotoa, mulla ainakin limakalvot paljon kuivemmat mitä normisti. Kätilö siis sanoi mulle kun olin ultrassa. Kerroin sillon et alussa oli...
  3. Selis

Joulukuiset

Joo, ei meilläkään kyllä ultrata neuvolassa. Jossain paikkakunnilla tiedän kyllä et ultrataan kun ultra löytyy neuvolasta mut ei täällä Turussa. Jos ongelmaa niin voi päästä avoneuvolaan tarkistukseen.
  4. Selis

Joulukuiset

Ihanaa @Kat_ että siellä oli kaikki hyvin ja onnea odotukseen 🤩☺️ @*Tähtipölyä* mä niin tiedän ton tunteen 🙏🏻. Mulla on itellä kuitenkin kaks onnistunutta raskautta takana missä vuodin jonkun verran. Mutta se piina mikä siitä tulee ei oo kivaa. Voisko soittaa neuvolaan ja jos ne tarkistaisi...
  5. Selis

Joulukuiset

@Rusinarisu haluutko tonne ekalle sivulle listalle ☺️? Mä hain tänään pre-eklampsian estoon lääkkeet. Niitä pitää alkaa syödä 12+0. Ei oo tälläsiäkään ennen ollut. Mulla hellittänyt pahoinvointi hieman. Jospa pikkuhiljaa loppuis kokonaan. Lepo myös auttaa siihen, töissä voin selkeesti...
  6. Selis

Joulukuiset

Mä kävin nyt lukee mun papereita tarkemmin. Siinä oli nimenomaan et ultra 12+0-12+6 välillä. Siihen perään sit NIPT. Noh menin sit kattoo että saisko muutettu aikaa ja sain ajan 2.6, mutta se verikoe meni sitten seuraavalle viikolle. Ihme homma kun viimeksi ei antanut varata edelliselle viikolle 🤔
  7. Selis

Joulukuiset

Mulla ultra 13+1, 8.6. Ja seuraavana päivänä NIPT. Musta jotenkin tosi myöhään. Mutta oli toinen mahdollinen päivä minkä sain valita. Muistelisin et aikasemmin oon ollut viikoilla 11+ ultrassa. Mut niistä nyt tietty yli 10-vuotta aikaa.
  8. Selis

Joulukuiset

@baulie me ei ekasta haluttu tietää kumpi tulee, eikä silloin oikeen ollut mitäön olojakaan. Sit seuraavista kysyttiin rakenneultrassa. Nyt olis kyllä myös tarkotus kysyä kun se aika koittaa. Mulla ei varsinaisesti oo oloja, mutta raskaus niin erilainen mitä kans vikaa niin voisin uumoilla et...
  9. Selis

Joulukuiset

Mun raudassa on myös se B-vitsku ja d & C. En haluu ees aatella kuinka huonot olot ois ollu ilman niitä 😱. Koska oon kans lukenut et B-vitsku auttaa pahoinvointiin 😅. Mulla ei oo kyllä varsinaisesti mitään mielitekoja. Usein tekee mieli jotain raikasta. Ja mieluummin syön suolasta kuin makeaa.
  10. Selis

Joulukuiset

Mulla on ultra 8.6 ja NIPT 9.6. Ja ilmeisesti siis ei koskekaan kaikkia alueita 😞. Mä sain eilen neuvolasta viestin että viikolla 12 pitäis alottaa se pre-eklampsia lääkitys. Ekalla kerralla terkka puhui siitä, mut en tiennyt et se alotetaan näin ajoissa. Sain siitä reseptin. Mulla alkoi...
  11. Selis

Joulukuiset

Neuvolassa suositellaan aina et ottais sen raskausvitamiinin käyttöön. Ite oon syönyt sitä.
  12. Selis

Joulukuiset

@Mollama en mä olis vielä noin pienestä heitosta huolissani. Alussa ne heitot on milleistä kiinni. Meilläkin näytti päivää pienemmältä mitä menkoista. Mä varasin eilen ultran ja seulonnat ja sit vielä sokerirasituksen. Reilu kolme viikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa 😎.
  13. Selis

Joulukuiset

Mulla myös alhaiset ferritiinit. Oon kärsinyt tästä vaivasta jo pitkään, ja ne oli laskenut viime kesästä entisestään. Mulla arvo oli maaliskuun alussa 26, oon syönyt siitä lähtien sideral-merkkistä missä foolihappoa mukana. Ja neuvola käski mun jatkaa sen syömistä edelleen. Mä olin eilen...
  14. Selis

Joulukuiset

Mä kävin hakee tänään reseptiä siihen raskauspahoinvointi lääkkeeseen. Ei meinaa töissä selviytyä kun pahoinvointi velloo ympärillä 🤢. Toivon että saisin sen mahdollisimman pian 🙏🏻. Tää viikko ollut ehdottomasti pahin tähän mennessä 😩😔. Mites muilla menee?
  15. Selis

Joulukuiset

Toi että kaikki pääsee siihen NIPT-testiin on vissiin ihan uus juttu. Mä ymmärsin että muuttunut nyt toukokuun alussa vasta. Ja mulle jäi sellanen käsitys että kuuluu nykyään kaikille 🤔☺️
  16. Selis

Joulukuiset

Siihen on ilmeisesti tullut joku lakimuutos ja tarjotaan kaikille. Näin mä ymmärsin eilen. Eka on ultra ja sen jälkeen NIPT. Ja mulla ei ainakaan ikä vaikuttanut. Koska oon alle 40-v.
  17. Selis

Joulukuiset

Ihania ultra-kuulumisia kaikilla 😍. Kyllä mullakin heitti yhdellä päivällä, mut yleensä ne tarkentuukin vasta nt-ultrassa. Mulla oli tänään neuvola. Sieltä sain lähetteen et saan varattu ultran, se tehdään täällä viikoilla 12+0-12+6 välillä. Sen jälkeen labrat mis otetaan NIPT ja siitä...
  18. Selis

Joulukuiset

@tiinaemilia mitä ultrassa? Kaikki Ok?
  19. Selis

Joulukuiset

Voi ei @Happywife 💔. Kurja homma 😩. Meillä myös ultra tänään, siellä köllötteli yks pötkö oikeassa paikassa. Viikkoja about 8+4. Paikka oli aivan ihana ja jos päästään loppuun saakka niin haluan ehdottomasti mennä sinne 3d-ultraan ☺️
  20. Selis

Joulukuiset

@*Tähtipölyä* mulla alkoi pahoinvointi vasta 6+ viikolla ja mäki oon vuotanut. Tiedän että tietämättömyys on perseestä ja odottaminen myös. Itellä alussa ainoa oire oli rintojen kasvamista ei tuu aina kaikille. Tsemppiä ihan kauheesti sinne, toivotaan parasta 🙏🏻

Yhteistyössä