Hakutulokset

1. C

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@An1z81 Joo, kärsivällisyyttä tarvitaan. Joku itsesuojeluvaisto käskee vaan olla varovainen. Mulla meni kans tuoresiirron jälkeen hyvin samanaikaisesti ku sulla. Parempaa onnea tällä kertaa! :love: @Iiris80 ja @Ckk Hienot määrät folleja teillä kasvamassa (y). Selkä- ja mahakivut jatkuvat mutta...
  2. C

Mä kävin just hakemassa Lutinuksia, ei ollut kuin yksi pakkaus reseptillä jäljellä, eli lääkäri unohti uusia lupauksestaan huolimatta. Pitää muistaa soittaa heti maanantaina ja pyytää lisää. Verensekaista rusehtavaa limaa tuli taas aamupäivällä ja on kyllä koko ajan olo kuin menkat alkais...
  3. C

@Amagara82 Kiitos tsempeistä! Siis viimeks tuoresiirron jälkeen alkoi tihkua verta pp7 mut silti hcg nousi , vaikka verenvuoto lisääntyi koko ajan ja sitten pari viikkoa myöhemmin meni kesken. Nyt on eka pas ja vasta 3pv siirrosta. Ei millään laskutavalla pitäisi vuotaa yhtään mitään. Ehkä mä...
  4. C

@Piikkinen Onnea punktioon pääsystä! Muutama tippa rusehtavaa vuotoa alushousuissa, tekis mieli heittää kirves kaivoon. Pyyhkiessä ei tullut kyllä enää. Vasta pp3 eikä mulla ole koskaan ollut mitään välivuotoa ja kierto aina tosi säännöllinen. Olenkohan vaan liian vanha? Viikonloppufiilis kyllä...
  5. C

@An1z81 Kiitos ja kiva kun on joku ihan samassa vaiheessa :). Oon vaan jotenkin skeptinen tämän onnistumiseen, en tiedä miksi. @Rusakkonen Voi ei :(, toivottavasti teillä seuraava onnistuu. @Iiris80 Mikäli tuo numero on sun syntymävuosi, niin ollaan samaa vuosikertaa. Mun tulos oli nyt parempi...
  6. C

Kiitos tervetulotoivotuksista! @-dino- Mun testipäiviä on 30.1. Meillä on keinoalkuiset -14 syntyneet kaksoset, jotka saivat alkunsa rupuisista 2-soluisita alkioista sen kierroksen 1.ivf:n tuoresiirrosta. Siitä ei jäänyt pakkaseen mitään. @Ckk Mä veikkaan, että iän takia meidän mahdollisesti...
  7. C

Hei! Mahtuuko mukaan joukkoon? Meillä on haaveissa iltatähti, luomusti ei onnistu, koska mulla on tulivat tukossa. Ikää on 37v. Oon seurannut teidän keskustelua puolisen vuotta mutta ei ole ollut rohkeutta kirjoittaa itse aiemmin. Lokakuussa tehtiin eka ivf, siirrettiin 5pv. blasto mutta se...
  8. C

Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

Hei pitkästä aikaa! Täällä on eilen kotiuduttu 16.4. syntyneiden pienen POJAN (3150g ja 49cm) ja TYTÖN (3060g ja 47cm) kanssa. Syntyivät rv 37+2. Olin jo pari viikkoa sitten melkein viikon sairaalassa kahden laskimotukoksen takia, mikä osaltaan pidensi synnytyksen jälkeistä...
  9. C

Toukomurut 2014 ~ Helmikuussa

Hei pitkästä aikaa! Odottaako kukaan muu jo malttamattomana synnytystä? Itse en välittäisi enää yhtään olla raskaana, en toki halua, että vauvat syntyisivät keskosina mutta aika tuntuu matelevan niin hitaasti. Meillä on hankinnat suunnilleen tehty, kärryinä Teutonia alu s4 ja Britax...
  10. C

Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

Nienji: Mulla on just tollasia mun sokeriarvot ja oon nyt kahdesti käynyt keskustelemassa diabeteskätilön kanssa. Sanoi ettei missään nimessä pidä mennä sokerirasitukseen (vaikka lääkäri yritti väkisin laittaa) ku siitä voi olla enempi haittaa kuin hyötyä. Hiilarit ja syöminen yritettävä pitää...
  11. C

Tänään olin taas lääkärissä, oli yli tunnin myöhässä mut ehdinpä käydä diabeteskätilöllä siinä välissä. Ei tarvi enää mitata säännöllisesti sokereita mut välillä olis hyvä tehdä pistareita ja jos arvot alkavat nousta, niin seurataan tarkemmin. Sairauslomaa sain 3 viikkoa ennakoivien...
  12. C

Hei! Eilen oli vihdoin 2. neuvola ja sain raskaustodistuksen Kelaa varten. Hb oli noussut 111 ? 130, eli nyt pidän taukoa raudan syömisessä. Sf-mitta oli 28cm, joka on suunnilleen sama, mikä on ollut edellisissä raskauksissa korkeimmillaan. Painoa oli tullut kamalasti mutta muuten kaikki ok...
  13. C

Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa

Hei taas pitkästä aikaa! Täällä on vihdoin 22+0! Helpottaa kovasti henkisesti, että ollaan yhdenlaisen rajan paremmalla puolen. Viikko vielä toiseen neuvolaan ja 11pv seuraavaan ultraan, jännittää, pysyykö sukupuolet samoina :). Raudan syöminen ehkä auttaa, olo on ollut parempi viime...
  14. C

Nya: Kiitos :). Mua pelottaa synnytys ihan hirveästi, sain melkein paniikkikohtauksen, kun tuli mieleen ne pahimmat kivut perjantaina lääkäriä odotellessa (en tiedä miksi). Se lääkäri ei oikein tajunnut, kun siitä pelosta puhuin sitten vastaanotolla. Noista yöheräilyistä vauvan kanssa; mä...
  15. C

Terkkuja rakenneultrasta! Molemmat vauvat ovat kasvaneet hyvin ja tasaisesti. A-vauva näyttäisi olevan poika (ei jäänyt epäilyksen varaa :)), painoarvio tällä hetkellä 330g ja b-vauva on todennäköisesti tyttö (varmistetaan 4vk päästä), painoarvio 318g. Rakenteet kunnossa, toisella näkyi pieni...
  16. C

Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

Väpälle suuret pahoittelut! Te, jotka kärsitte aamuöisistä heräilyistä ja unen katoamisesta, oletteko kokeilleet syödä tai juoda jotain? Mulla oli jo edellisessä raskaudessa sama ongelma ja ravitsemusterapeutti ehdotti tuota syömistä, koska mulla on taipumus hypoglykemiaan ja kun sokerit on...
  17. C

En mäkään laita kananmunaa kun teen kotona jätskiä ja hyvää on tullut aina. Kävin eilen hakemassa influenssarokotuksen ja kiltti th mittas samalla hb:n, oli 111 eli rautaa pitäisi saada enemmän. Mulle suositeltiin tuota Obsidania ja kävin sitä hakemassa. Täytyy koklaa, sopiiko. En ole...
  18. C

lahopää: Entäs jos hankitte makkarin ovensuuhun koiraportin? Meillä koirat ei tule ollenkaan sänkyyn mutta nukkuvat sängyn vieressä. Enemmän oon pohtinu, miten järkkään olkkaria niin, ettei koirat vahingossa tallo esim. sitterissä nukkuvia vauvoja. Itse teen niin, jos koira on mustis, että...
  19. C

Mä olen muuttanut mieltäni tuon rokotusasian kanssa juteltuani appiukon kanssa (lääkäri). Se sanoi, ettei ajattelisi rokotuksen hyötyä keskemenon kannalta (myös rokotus voi aiheuttaa keskenmenon), vaan influenssan voi aiheuttaa kehityshäiriöitä yms. Että joissain ikäluokissa, joiden...
  20. C

Pinkku-84: Mä oon ostanut vauvanvaatteita jo ennen raskautta ja suunnilleen nyt koko syksyn. Tein eilen inventaarion, muutama kietasubody vielä ja muuta ei tarvi ainakaan alle 60cm. Isompia vaatteita ajattelin hankkia sitä mukaa kun tarvii. Tosin ulkohaalarit täytynee hankkia vasta ihan lähellä...

Yhteistyössä