Hakutulokset

1. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@Wintersun Mietin kans että milloinhan se energia ja hehku saapuu. Sitä innolla odotellessa :D Uskaltauduin tänään kampaajalle ekan kerran raskauden aikana enkä käynyt hoitojen aikanakaan, joten ehti tulla 4kk tauko. Toivottavasti freshaa myös fiilistä. Vähän jo torstain ultra jännittelee...
  2. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Huh huh tätä pahoinvointia. En tiedä onko se lisääntynyt vai enkö vaan jaksa sitä enää vastustaa niin saan puklailla vähän väliä. Sais jo kyllä väistyä. Ei jaksa yhtään keskittyä töihin ja on kuitenkin deadlineja ym joten olis pakko. Miten te muut saatte työt hoidettua pahoinvoinnin keskellä?
  3. Ellinoora38

IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mulla tuli lyhyen kaavan lääkkeistä eka kerralla lääkekatto jo täyteen eli sen verran maksoivat ja toka kierros meni samaan eli makso 2,50+terolutit ja ovitrelle (50€), joista ei tule kela-korvausta. muoks: eli toki ekalla kierroksellakin tuli terolutit ja ovitrelle lisäksi :)
  4. Ellinoora38

Eikös juuri ivf olisi hyvä vaihtoehto silloin jos vikaa siittiöissä. En ymmärrä lääkärisi logiikkaa. Missä olette hoidossa ja mitä nämä kevyet hoidot ovat? Eli lähinnä että ettekö voi vaatia ivf:ää jos olette yksityisellä. Tehän sen maksatte. Itsellänikään ei havaittu ongelmaa hedelmällisyydessä...
  5. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Onko muilla alkanu noin viikoilla 10+ tulemaan vihlaisuja ja uusia ”olotiloja” masuun? Luin että kuuluu näille viikoille kun tulee kasvuspurtti. Pitkään ei vatsassa ollu oikein mitään muuta kuin turvotusta, niin tämä kaikki tuntuu jotenkin oudolta ja vähän pelottavalta. Jotenkin tulee mieleen...
  6. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Joo ei voi olla sama. Mullaki oli tuo hcg jo 470 muutama päivä plussauksesta. Ja täällä kesken menneilläkin arvot olleet tuhansia.
  7. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@Takkutukkainen ja @Jonsku88 Minkälaisia lukemia teillä sitten oli? Just tajusin, että eipä tuosta ohjeesta voi sinänsä mitään päätellä kun ei siinä ole viitearvoja mainittuna :D
  8. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Eikö tuo just pidäkin olla matala jos luin tätä ohjetta oikein. Toimiikohan linkki. Mulla ei näy mitään tuloksia omakannassa. Se ärsyttää. https://huslab.fi/ohjekirja/4548.html
  9. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Pahoittelut minultakin Henduliinulle ja tsemppiä ihan kaikille vaiheisiinne. Joka päivä on erilainen. Eilen jäätävä päänsärky ja tänään taas ollut oksupoksupäivä. Jouduin töissäkin laatoittamaan aamulla. Edellinen tällainen päivä taisi olla lauantaina. Tasan viikko NT-ultraan. Joudun menemään...
  10. Ellinoora38

40 + so what, wol 14 (2019)

@Shibali Mäkin olin pitkälle yli kolmekymppiseksi sitä mieltä, että en halua lapsia. Olin pitkässä liitossa, johon en voinut ajatella lapsia. Mies ei vaan ollut isätyyppiä ja itse hukutin hoivaviettiäni koiraan. No ero tuli ja tapasin nykyisen täysin erilaisen mieheni, joka sitten sanoi...
  11. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@Babyfever1 Eikä!! Ihan kamala uutinen. Suuret pahoittelut ja voimia toipumiseen :cry::(
  12. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@Lillin sun pitää sitte varmaan heti mennä seulontaverikokeisiin kun se pitää ottaa 9+0-11+6. Mun käskettiin käydä just puolivälissä eli 10-viikolla. Toki siinäkin sitä joustoa on tuo muutama viikko.
  13. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Kumpikin noista olisi varmaan ollu ihan hyvä aika. Ihmetyttää kyllä kun noin paljon systeemit vaihtelee eri paikoissa.
  14. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@seljankukkia Mihin kohtaan sulla se ultra nyt osuu sitten jos 12+4 on heidän mukaan jo liian myöhään?
  15. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@Lillin Neuvolan täti laitto lähetteen silloin kun kävin eka kertaa 8+1. Ekassa neuvolassa kysytään haluaako osallistua seulontaan. Sitten jäin odottamaan kutsua jota ei koskaan tullut ja soitin HUS:n seulontayksikköön ja sain ajan. Lähete pitää olla.
  16. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Mä en kans ymmärrä että mitä sieltä ei muka näkyisi. Näkyy taatusti kuinka monta sikiötä on, lyökö sydän ja en ole kuullut että niskaturvotusta ei olisi saanut mitattua rv12+ viikoilla. Mä en ainakaan tätä aio murehtia luotan täysin HUS:n sivuihin. Enkä usko että muidenkaan kannattaa Koska...
  17. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@seljankukkia Mulla nt-ultra ens viikolla 12+1. Esim HUS:n sivuilla lukee että ultra pyritään tekemään viikoilla 11+5-13+0. Tuo pyritään kai tarkoittaa, että ei ole pakko mutta suositeltavaa olisi noilla viikoilla.
  18. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

Havainto viimeisen viikon ajalta. Öisin ei ole tarvinnut enää syödä mitään ja silmänräpäyksessä alkava nälkä ei enää vaivaa muutenkaan. Edelleen pitää syödä säännöllisesti ettei tule huono olo mutta se aivan järkyttävä nälkänälkä on väistynyt. Helpottaa kyllä olemista aikalailla. Mukavaa...
  19. Ellinoora38

Syyskuiset 2020

@Jonsku88 Mulla kans ultra 20.2. Pe kävin vasta labroissa. Oon luvannu itelleni että saan ostaa äitiyshousuja vasta ultran jälkeen :) @seljankukkia Voi ei miten harmillinen tilanne. Nyt vaan sitten kärsivällisyyttä odotteluun. Tänään 10+3
  20. Ellinoora38

@Emmelie75 Mulle lääkäri sanonut kahdella eri kerralla että estrogeeni ei haittaa vaikka olisikin tullut juuri luomuna raskaaksi. Jos tuo estradioli on estrogeeniä niin ei varmaan sitten haittaa. Tosin se lääkäri olisi ollut luotettavampi lähde vastaamaan kuin minä :D

Yhteistyössä