Hakutulokset

1. L

Syysvauvat 2009 maalis- ja huhtikuussa

Saara: Hauska juttu! Meillä nukuttiin viime yönä ihan samoin kuin teillä, klo 20.30-8.00! =) Itekin ihmettelin, että mistäs nyt tuulee. Tyttö ei myöskään herännyt kertaakaan, joten saatiin itsekkin nukuttua tosi hyvin. Pohdit tuota ruokien pakastamista, niin mä olen pakastanut soseita...
  2. L

Ihme on tapahtunut!! Kyllä tuo meidän tytär jaksaa aina yllättää. Meidän kahdenkeskeinen kauppareissu meni täydellisesti! Tyttö vain katseli hiljaa maisemia. Takaisintulomatkalla autossa hän päästi pari tyytymätöntä huudahdusta, mutta nukahti sitten. Voi, lapsestani on tullut jo iso tyttö! :heart:
  3. L

Mäkin odotan, että tyttö oppis kääntymään takaisin selälleen. Toisaalta odotan myös ryömimistä, mut luulen, että sitten, kun se taito opitaan, piru on irti! Jo nyt saa koko ajan vahtia silmä kovana, mihin tyttö pääsee napansa ympäri kierimään. :D Meidän neuvolatäti on ihan kiva. Sen olen...
  4. L

Me olemme harjoitelleet nokkamukia nyt runsaan viikon verran, eikä ainakaan vielä ole tapahtunut mitään kehitystä. Välillä tyttö yrittää juoda mukista, mutta lopulta hänellä menee hermot ja sitten kelpaa vain tuttipullo. Onko tää muilla näin pitkäkestoista ja hankalaa?
  5. L

Voih! Voitaispa mekin ajaa noin pitkiä matkoja autolla, mutta ei... Hyvä jos voidaan edes mennä 40 km päähän anoppilaan. Matkat pitää aina ajoittaa niin, että tyttö nukkuu. Elmi: Meidän vauva nukkuu kyllä yöt nykyisin tosi hyvin sängyssään. Lempeän unikoulun ansiosta tyttö nukahtaa itse omaan...
  6. L

Rs-virus lapsella.

Meidänkin 5 kk vauvalla oli rs-virus pari viikkoa sitten. Hän oli tosi tukkoinen ja yskäinen. Lääkärissä häneltä imettiin letkulla räkää nenästä. Olimme itse yrittäneet imeä nenäfridalla, mutta lääkäri sanoi, että siitä ei ole tässä tapauksessa apua, koska limaa on nielussa asti. Myöskään...
  7. L

Dad: Meilläkin neuvolatäti naureskeli, kun tyttö oli ihan pieni, että hassua kuinka noin pieni vauva on noin aktiivisesti mukana kaikessa. Ja sitten kun näki muita saman ikäisiä vauvoja, he tuntuivat oudon vaisuilta ja poissaolevilta, vaikka se just olisi ollu normaalia! :laugh: Tiedä sitten...
  8. L

Me ei olla vielä rohjettu lähteä tytön kanssa kauppaan montaa kertaa. Hän on ollut varmaan vain 2 kertaa kaupassa niin, että on hereillä. Koska hän ei vielä osaa istua kunnolla, hänet on köytettävä ososkärryjen vauvaistuimeen, eikä hän voi sietää minkäänlaista sitomista mihinkään. Tarttis...
  9. L

Desa74: Munkin on inhottavaa lähteä muiden luo vierailulle, kun välillä vaavilla ei ole mikään hyvin ja hereilläoloajat on vaan pari tuntia. Siinä ei kauaa ehdi kylässä olemaan, kun eka pitää syöttää, sit pukea ja matkustaa kyläpaikkaan. Miedän Alma kun ei nuku päivisin missään muualla kuin...
  10. L

Meillä on sellainen tilanne, että mä meinaan olla kesän hoitovapaalla ja sitten menen opiskelemaan. Eli sellaiset viisi vuotta pitäis pärjätä miehen palkalla ja parin sadan euron opintotuella! :o Kun viime kesänä vielä raskaana ollessani sain tietää, että pääsin sinne kouluun, olin kuolla...
  11. L

P.S. Tähän tekstikenttään on ärsyttävä kirjoittaa. Kun yrittää liittää hymiöt tekstin sekaan lopuksi, ne menee kaikki tekstin loppuun! :headwall:
  12. L

Mäkään en vastusta rokotuksia millään lailla, mut tuon sikapiikin kanssa on vähän niin ja näin, varsinkin, kun tyttö tuntuu huutavan rokotuskerroilla aina vaan enemmän. Mekään ei olla osallistuttu tutkimuksiin. Täällä tutkitaan esim. pneumokokkirokotetta, mutta koska siinä ei ole varmuutta...
  13. L

Puolivuotisneuvolassa meille suositeltiin sikainfluenssarokotetta. Huomenna olis ny sit aika rokotukselle. En vaan toisaalta haluis piikitellä vauvaa koko aikaa. Mut sit kyllä ketuttaa, jos tyttö saa sen taudin. Mites te muut? Oletteko jo ottaneet tai aiotteko ottaa piikin vauvallenne? Olen...
  14. L

Millaisia päikkäreitä teidän vauvanne vetelee? Meillä nukutaan päivällä kahdet 1-2 h päikyt ja sit vielä siinä klo 17 maissa pienet puolen tunnin tirsat. Sitten klo 20 nukkumaan. Välillä vaan ärsyttää, et just sellaisena päivänä, kun on ite aikatauluttanut kaikki ja sopinut menoja vauvan...
  15. L

Heippa! Meillä olis täällä 12.9. syntynyt Alma-vauva. Esikoinen hänkin. Hampaita ei vielä ole. Kiinteitä syödään 3 kertaa päivässä: kasvis-lihasose, kasvissose ja iltapuuro. Tyttö istuu tuettuna halutessaan. Välillä kiinnostaa, välillä ei! :D Hän kääntyy selältään mahalleen, mutta...
  16. L

3kk ja unet

Minunkin mielestä noi unet kuulostaa aika hyviltä. Meidän vauva lopetti yösyömiset 5 kk iässä. Niin ja unipussi on loistava keksintö! Meillä on nyt 6 kk ikäinen tyttö ja minua harmittaa, kun hänen unirytminsä muuttui rs-viruksen jälkeen. Hän menee nukkumaan n. klo 20 ja herää usein jo...
  17. L

Milloin vauva rattaisiin?

Mäkin laittaisin niillä vöillä tiukkaan, mutta noissa Brioissa se haaroihin tuleva vyö on tosi alhaalla, ja siks tuntuukin, että vauva on niihin vöihin liian pieni. Mut teimme äsken pienen testilenkin ja vauva pysyi sittenkin aika hyvin vaunuissa. Sain kiinnitettyä toppamakuupussin sen...
  18. L

Milloin vauva rattaisiin?

Minkä ikäisinä olette siirtäneet vauvanne vaunuihin ratasosan? Tyttöni on nyt puolivuotias ja haluaisin kovasti lähteä näyttämään hänelle, millainen maailma ulkona on. Neuvolassa sanottiin tytön istuvan sen verran hyvin, että hänet voisi laittaa rattaisiin puolimakaavaan asentoon. Ainoa...
  19. L

Vauva sairaalassa

Mulla ei ole kokemusta sairaalassa olosta, mutta halusin vain kirjoittaa, että kaikki sympatiani ovat puolellasi Develly! Meillä on 5 kk ikäinen vauva, jolla oli juuri pari päivää sitten niin paha rs-virus, että sairaalareissu oli hyvin lähellä. Voin vaan kuvitella, kuinka pahalta tuntuu, kun 2...
  20. L

5 kk vauvan levottomat yöt

Kerronpa minäkin nyt kuulumisiani. (Täällä on meneillään kolme unikoulukeskustelua samaan aikaan) =) Meillä lähti toi unikoulu tosi hyvin käyntiin. Jo muutaman päivän jälkeen tyttö alkoi nukkua kokonaisia öitä ilta kahdeksasta aamu seitsemään. Näin kului kolme yötä, kunnes perjantain ja...

Yhteistyössä