Hakutulokset

1. L

Ruskea vuoto?!

Ainakin minulla tuli raskaana ollessani kuukautisten tilalla ruskeaa vuotoa, joka kesti aika pitkään.
  2. L

Syysvauvat 2009 kesä-, heinä- ja elokuussa

Meilläkään ei ruoka maistu. Jokaisella aterialla syödään jotain, mutta hyvin vähän kuitenkin. Mä olen kanssa ihmetellyt sitä, miten likka pystyy elämään, mutta toisaalta hänellä on poskissa, reisissä ja mahassa sen verran vararavintoa, että niillä elää ties kuinka pitkään! :laugh: Me...
  3. L

Neiti Ahokangas: Meillä on ihan sama juttu tuon osoittamisen suhteen. Tyttö ottaa minun sormestani kiinni ja osoittelee kirjan kuvia tai näppäilee kaukosäädintä! Aika hassu juttu! =) Myös meillä kirjat ja lehdet kiinnostavat tosi paljon. Tässä on muuten yksi hyvä ajankulumisvinkki, joka...
  4. L

G: Miten laitat lapsesi nukkumaan?

Tyttö 10 kk. Nukahtanut ennen yhtä helposti kuin ylläolevienkin lapset, muttei enää. - iltapuuro - pesu ja yöpuku - n. tunnin verran rauhallista leikkiä ja kirjojen katselua - iltamaito Iltamaidon jälkeen lasken tytön nukkumaan, mutta siitä hän pinkaisee suoraan ylös seisomaan vaikka...
  5. L

Miten nukuttaa 10 kk lapsi päiväunille omaan sänkyynsä?

10 kk:n ikäinen tyttömme on tottunut nukkumaan päiväunensa aina vaunuissa. Nyt hänet olisi pakko totuttaa nukkumaan päikyt sisällä, koska menee pian päivähoitoon. Olen yrittänyt aina silloin tällöin laittaa häntä nukkumaan sänkyynsä, mutta siitä syntyy aina kova sota. Olisiko kenelläkään antaa...
  6. L

Jatkuva kitinä

Meillä on 10 kk tyttö ja hän harrastaa kitinää aika usein. Hän on myös temperamenttinen eikä todellekaan sellainen vauva, jolle kaikki käy. Hänellä ei pitäisi olla allergioita, mutta on tehnyt hampaita melkein syntymästään asti, vaikka niitä onkin ilmaantunut vasta 2 kpl. No, joka tapauksessa...
  7. L

Meilläkin katsellan Pikkukakkosta jonkin verran. Huomasin, että etenkin ne ohjelmat, joissa mies askartelee ja joissa vahaukko muovailee muovailuvahasta esineitä, ovat kiinnostavia. Myös Kaapoa jaksaa katsoa hetken. Ihanan näköistä, kun toinen katsoo ohjelmia ihan tosissaan ja välillä...
  8. L

eroahdistustako ?

Kyllä minäkin suosittelen hoitoon viemistä, jos se sinusta tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Olen samaa mieltä Lelluriinan kanssa siitä, että koska hoitajina on mummi ja pappa, niin tiedät, että lapsellasi ei ole siellä mitään hätää. Minulla on 10 kk tyttö ja hän on ollut pienestä pitäen kerran...
  9. L

Juu-u, niin meille terkkari sanoi, että nyt saa alkaa jo antaa samaa ruokaa mitä muut syövät. Mutta siis tosiaan vähäsuolaisia ruokia. Mäkin olin vähän äimänä. Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Terkka: Nyt saa alkaa totutella perheen normaalin ruokaan. Minä: Ai saako antaa suolaakin, vai...
  10. L

Ajattelin tulla kertomaan 10 kk -neuvolan tulokset. Eli strategiset mitat ovat nyt 10,2 kg ja 74 cm. Ihan ok mitat kuulemma. Olin niin huojentunut, kun terkkari sanoi, että nyt voidaan alkaa siirtyä perheen omiin ruokiin. Tai olenhan mä sen tiennyt, mutta luulin, että tytölle pitää tehdä...
  11. L

voiko syöminen ja yöunille nukahtaminen tosiaan olla NÄIN hankalaa?

Juu, niin tuttua! Meillä on juuri 10 kk täyttänyt tyttö ja etenkin tuo nukkumaan meno on meillä samanlaista. Ennen nukahti iltamaidon jälkeen kiltisti itse omaan sänkyynsä, mutta nyt saa joka ilta pitää sormia ja varpaita ristissä, että kumpa hän nukahtaisi heti. Vaikka tytsy olisi kuinka...
  12. L

Pikkutoive tyttö 8kk+18pv, ei konttaa, menee itse konttausasentoon, ryömii, kierii, istuu osittain tuetta, tukee käsillään, mutta ei osaa mennä istuma-asentoon itse, ei hampaita. Osaa pinsettiotteen, puhuu uppa ja äitä. Kiljuu, ääntelee kuin aku-ankka, päristelee, suu jauhaa kokoajan mutta ääntä...
  13. L

Huh! Kyl on KUUMA!! :o Muuten en valittais, mutta kun tuo meidän flikka kitisee koko ajan. Nukkumaanmenokin on iltaisin ponnistusten takana, kun vaikka kuinka väsyttäisi, sängyssä on pakko alkaa riehua. Koko ajan vaan tarvisi pitää sylissä ja kanniskella ympäri taloa. Toisaalta tämä sylipula...
  14. L

Ah!! Ihanaa, että muillakin kiukutellaan!! Olen jo ajatellut, että meidän tyttö on kipeä tai jotain, kun koko ajan kaikki on huonosti. Vaipanvaihto on muuttunut nykyisin hänen mielestään kidutukseksi ja ruokaa suostutaan syömään oikeastaan vain silloin, kun sitä saa syödä itse sormin tai...
  15. L

Terkkuja Tallinnasta! Palasin eilen yöllä takaisin ja kyllä oli hienoa päästä lomailemaan tyttökavereiden kanssa, vaikkakin vain yhdeksi yöksi. B) Tytöllä oli ollut matkani aikana kivaa. Päivät hän oli hoidossa mummulassa ja yön isän kanssa kotona. Luulin aamulla, kun tyttö näki minut...
  16. L

Oi, Ikaalisiin! Mekin harkittiin pari kesää sitten puoli tosissaan muuttoa Ikaalisiin. Se on tosi nätti paikka. Mutta sitten kaikki sukulaiset ja kaverit jäisi kauas. Mä aloin nyt antaa syödä toisen lämpimän aterian käsin, kun syömisestä ei meinaa tulla muuten oikein mitään. Pelkkää kitinää...
  17. L

Kysymys sormiruokailusta: Oletteko jo antaneet lounaalla tai päivällisellä sormiruokaa? Mä olen antanut nyt kahtena päivänä perunaa, jauhelihaa ja herne-maissi-paprikaa tytölle omalta lautaselta niin, että perunat on paloiteltu pieniksi kuutikoiksi. Puolet annoksesta olen muusannut karkeaksi...
  18. L

Ensimmäiset viikot vauvan kanssa kotona

Mäkin olin aluksi ihan paniikissa, mutta sen vaipanvaihdon, pukemisen ja kylvettämisen oppii todella nopeasti jo sairaalassa. Mä ainakin aloin jo odottaa ihan hirveästi kotiinlähtöä. Muistan, kun laitoimme tytön pinnasänkyyn nukkumaan heti, kun tulimme kotiin. Itkin, kun tyttö näytti siinä niin...
  19. L

Mä annoin tytölle yks päivä vähän rahkaa ja mustikoita. Ensin tuli vilunväreet, mutta sitten alkoi kova tärinä, kun oli niin hyvää. Kun herkku loppui, tuli kova itku. Oli pakko avata nopeasti hedelmäsosepurkki ja alkaa lappaa sitä tytön suuhun! Hän veti koko purkillisen ja itki senkin...
  20. L

Voi, nukuttaispa meilläkin noin pitkiä päikkyjä mitä Dadin lapsi. Meillä siirryttiin kuukausi sitten kaksiin päiväuniin mutta nyt olen ottanut taas joinakin päivinä kolmannet takaisin. Tyttö nukkuu 9 maissa 1,5 tuntia ja joskus 14 maissa 0,5-1,5 tuntia. Illat ovat välillä aika hankalia, koska...

Yhteistyössä