Hakutulokset

1. Virvaliekki

Uskonnoton: Voisitko laittaa lapsesi uskonnollisviritteiseen päiväkotiin?

Mutta miksi? Tuskin se lapsi siitä ahdistusta kokisi, jos et sinä sitä hänelle erikseen osoittaisi? Mun lapsuudessa hoettiin ennen ruokaa "siunaa Jeesus ruokamme, ole aina luonamme, aamen." Koulussa sitten jäi toinen säe pois. Se oli sellainen loru minulle. Jotta se olisi oikea rukous, pitäisi...
  2. Virvaliekki

Olen myös itse ollut aikoinaan toisen uskonnon koulussa töissä, eikä sielläkään henkilökunta ollut erityisen uskonnollista. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Tuon kyseisen päiväkodin kasvatusvastuulliset eivät ole tapakristittyjä kummoisempia.
  3. Virvaliekki

Olipa kiinnostavaa lukea nämä tulleet viestit. Mietin paria juttua: Kuinka monella teistä "en laittaisi usk. päiväkotiin" vastanneista on omassa lapsuudessa päiväkodissa luettu ruokarukous ja kerrottu uskonnollisia tarinoita? Oletteko kokeneet siitä haittaa? Omassa päivvökodissani niin oli...
  4. Virvaliekki

Mut tää on just tää: monet sanoo, että lapsen pitää itse saada valita uskooko vai ei. Samat ihmiset saattaa sitten sanoa raamatun olevan satua. Mun mielestä jos ihan oikeasti uskoo lapsen oikeuteen valita itse aikanaan, pitäisi ennemmin sanoa ihmisillä olevan erilaisia ajatuksia ja uskomuksia...
  5. Virvaliekki

Kauhotko lapsen ruokalappuun tippunutta ruokaa takaisin lapsen suuhun?

Joo, ja lapsi syö lattialtakin.
  6. Virvaliekki

Mietin tuota totena näkemistä, että kyllähän se lapsi saa vaikutteita vanhemmistakin. Enhän minä voi katsoa olevani oikeassa varmasti ajatellessani, että elämä on yksi iso sattuma. Kun en minä tiedä. Mutta jos minä sanon niin, uskovat lapset sen totena samalla tapaa kuin jos joku sanoo uskovansa...
  7. Virvaliekki

Olen itse kirkosta eronnut uskonnoton. Lapseni aloittavat seurakunnan tukemassa päiväkodissa, jossa luetaan päivittäin ruokarukous. Myös pyhiin liittyviä tarinoita kerrotaan. Henkilökunta on ei-kristillistä tai ei ainakaan vahvasti uskonnollista, poikkeuksena yksi henkilö. Toiminta muuten on...
  8. Virvaliekki

Jos päiväkodissa kerrottaisiin kristillisinä juhlapyhinä kristillisiä kertomuksia ja luettaisiin ruokarukous, laittaisitko lapsesi hoitoon? Miksi laittaisit, miksi et?
  9. Virvaliekki

Siis hetkonen... Antaako joku muukin oikeesti alle 2v lapsen kylpeä ammeessa yksin??!

Olen antanut tyttöni olla suihkussa yksin, niin että ovi on auki ja näen hänet siitä. Olen itse toisessa huoneessa. Ammeessa en antaisi olla yksin kuin ehkä pienen hetken (hakisin tyyliin pyyhkeen kaapista tms). Tyttö on nyt 2,5 ja on saanut viime syksystä olla osin itse suihkussa.

Yhteistyössä