Hakutulokset

1. O

Tammikuun tuikkeet 2016 *joulu-helmikuussa*

Heippa! Valtavasti taas onnea uusille tammikuisille beibeille ja äideille! Meille myös syntyi 15.1. tyttönen alatiesynnytyksellä. Kaikki meni suht nappiin ja voimme hyvin! <3 En ole hetkeäkään katunut päätöstäni ensikertalaisena ryhtyä alateitse synnyttämään, vaikka kyllä tässäkin omat kipunsa...
  2. O

Tammikuun tuikkeet 2016 *joulu-helmikuussa*

Heippa kaikille ja onnittelut jo synnyttäneille! Täällä yhtenä palana odotellaan malttamattomana, että synnytys käynnistyisi. Itsellä vaan sellainen olo, ettei tuolla kyytiläisellä ole aikomustakaan ulos tulla. No, kukapa sitä tällaisiin pakkasiin tuppaisi, kun on lämmin ja turvallinen pesä...
  3. O

Tammikuun tuikkeet 2016 *loka-marraskuussa*

Hassua, miten paljon terveydenhoitajien mielipiteet ja kommentit noista painonnousuista eroavat toisistaan.. Mietin vaan, kun itselle on jatkuvasti sanottu, että painonnousu on ihan sopivaa (ollut n. 500-600 g/viikko) ja sitten Mymmeliinille on sanottu, että liikaa tullut, vaikkei koko...
  4. O

Mulla on aika valtava kumpu, ainakin omasta mielestä ja vaikka esikoista odotan. :D Toki siinä selkeästi on rasvakerrosta päällä, ettei ihan pelkkää vauvaa kyllä ole. Kirjoitinkin johonkin aiemmin, että raskauden alusta paino onkin noussut reilu 10 kg.. Kuinka paljon teillä muilla on...
  5. O

Niin ja lisäyksenä vielä, että mitenkään tarkkaan en ole töihin paluuta suunnitellut, mutta taloudelliselta kannalta taitaa olla mahdotonta kovin pitkään olla kotona, kun molemmat olemme huonopalkkaisissa töissä. Kokonainen vuosikin olisi jo aivan ihana, mutta saa nähdä onnistuuko.. :(
  6. O

Heippa! Kiva lukea kuulumisia! Mulla myös hyvin samanlaisia kokemuksia ja tuntemuksia kuin muillakin. Närästystä on, se on kyllä ihan siedettävää, mutta hurjia suonenvetoja pohkeissa ja jalkapohjissa öisin. Tiedän kyllä, että johtunevat liian vähäisestä vedenjuonnista päivisin eli ihan...
  7. O

¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ elo-syyskuu

Heissan! Täällä voidaan erittäin paksusti ja pelätään noottia painnoususta. miehen kanssa edelleen jatkuvaa taistelua huomiosta,ehkä pitäisi vaan itse yrittää hellittää välillä. Vauva liikuskelee kovasti ja muutamia kivuttomia supistuksia myös ollut, lähinnä töissä niitä tulee. Nänneistä...
  8. O

¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ elo-syyskuu

Heippa kaikille! On jäänyt kuulumiset päivittelemättä tänne, kun on parisuhde-elämä ollut melko raskasta ja vienyt turhaan energiaa. Mies käyttäytyy hirveän itsekkäästi ja saan itkeskellä yksikseni huomiotta jäämistä. Vauvalla toivottavasti kaikki hyvin,ensi viikolla ois rakenneultra ja sitä...
  9. O

¤ ¤ Tammikuun tuikkeet 2016 ¤ ¤ HEINÄKUU

Itse en ole ollut kovinkaan tarkka ravintosuositusten kanssa, käytän ihan vain maalaisjärkeä, mitä voin syödä ja mitä en. Tämä on tietysti ihan oma valinta ja itse kannan myös vastuuni. Pidän kuitenkin nykyisiä ravintosuosituksia hieman turhankin kriittisinä. Suomessa kuitenkin ruoka on...
  10. O

Vaihtelee myös paljon nuo sokerirasituskäytännöt, osassa kunnista tehdään rutiinisti, mikäli äiti on yli 25v tai yli 30v. Riippumatta BMI:sta.
  11. O

Heippa kaikille! Uusi esikoisen odottaja ilmoittautuu, joskin isoa jännitystä luvassa vielä huomiseen asti, koska silloin aamulla pääsen ensimmäiseen yleiseen ultraäänitutkimukseen. Toivottavasti sikiö on elossa ja kaikki hyvin! Sitten vasta uskallan oikeasti luottaa olevani raskaana. :)...

Yhteistyössä