Hakutulokset

1. J

maidottomalle ja mausteettomalle imettäjälle ruokavinkkejä?

Meillä on seitsemän viikon ikäinen tytär, jolla ollut itkuisuutta ja vatsavaivoja. Vyöhyketerapiassa käytiin, ja olen nyt ollut ihan maidottomalla ruokavaliolla. Nyt sitten meni pannaan mausteet, vihannekset, hedelmät jne. Mitä ihmettä te syötte joilla on samat ohjeet? Kun ei oikein tiedä mitä...
  2. J

Miten toimitte itkuraivareissa?

Ei niitä d-vitskuja lopullisesti olla pois jättämässä, ainoastaan tämän akuutin vaiheen yli. Sitä vaan mietin, että mitähän sitä sitte kärsii syödä, kun kaikki mausteinen piti jättää pois? En ole kantoliinaa koittanut. Muuten kun ei ole tarvista ollut. Mielessä se on kyllä käynyt. Pitänee...
  3. J

vyöhyketerapiaan saatiin aika keskiviikolle. oli tosi kivan oloinen puhelimessa, ja hyviä ohjeita antoi ruokailuun jne. pitää koettaa olla maidottomana itse, niin jospa se tästä. ja käski myös laittaa kaikki tipat jäähylle vähäksi aikaa, jopa jekovitit, vaikka aamulla olen ne antanut.jospa tämä...
  4. J

meillä tosiaan nuo disflatylit käytössä.. pitäisköhän sitte noita cuplatoneja koittaa. tässäkin kahta koulukuntaa, toiset puhuu cuplatonien ja toiset disflatylien puolesta.
  5. J

Meillä on kuuden viikon ikäinen tytär, joka on nyt viikon ajan itkenyt joka yö kahdesta viiteen tuntia. Tällöin ei mikään, siis sylit, rauhoittamiset yms kelpaa. Lopulta kun nukahtaa, ni sit kans nukkuu. Viime yönä nukahti vaunuihin kolmen aikaan, ja vieläki nukkuu uniaan. Syönyt ainoastaan...
  6. J

Minkä ikäisenä oppii vielä tutille?

Kieltämättä noissa neuvoloissa ja terkkareissa on eroja. Mun ystävä kävi tänään, ja tuli aiheesta juttua. Hänelle oli neuvolassa terkkari suositellut vieressä nukuttamista. yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Vahvistaa vaan mun ajatusta siitä, että teemme niin kuin hyvältä tuntuu. =)
  7. J

"Menovinkkejä" Oulun seudulla?

Eli onko tietoa mitä kaikkea touhua voi vauvan kanssa touhuta, ja missä voi toisia vauvaperheitä tavata? Kun olisi kiva välillä päästä näistä kotiympyröistä, ja jutustelemaan muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Alkaa koti tuntua ahtaalta jos täältä ei välillä pääse pois. =)
  8. J

Kyllä mäki sille terkkarille sanoin, et jännä juttu ku toiset puhuu hunajaa perhepedin puolesta. Meillä on pinnis tätä nykyä laita alas laskettuna kiinni meidän sängyssä. Ja mitä olen kuulostellut, ni aika monen vauvat nukkuu vieressä. Pitää vaan suodattaa noita juttuja niin, että ne palvelee...
  9. J

rotavirus rokote, kuinka moni ottanut?

Mun kummipoika oli seitsemän vuotta sitten rota-viruksen takia OYS:ssa kolme päivää tiputuksessa. Tätä aikanaan kun jännäili, niin ei kyllä epäröitytä ottaa tota rokotetta. On se sen verran inhottava tauti, että on ihme kun ei vielä toi rokote kuulu rokotus ohjelmaan.
  10. J

Tukehtumis vaaralla perusteli kieltoaan. Sanoi, että riski päälle pyörähtämisestä on olemassa. Etenkin miehellä. Sanoi myös, että jos meidän yöunta kuvattaisiin, olisi se kuulemma levotonta. Tästä olimme miehen kanssa ymmällään, koska viime ajat kun tyttö on köllöttänyt meidän vieressä, olemme...
  11. J

Meillä on kuukauden ikäinen tyttö, joka ei ole oppinut tutille. Imee sitä lähinnä vain turvakaukalossa. Ongelmana onkin se, että minulla on tunne, että se olen minä joka toimin tytön tuttina. Nukahtaa tissille, ja lopsuttaa tissiä niin kauan, että nukahtaa kunnolla. Eli imemisen tarve on suuri...
  12. J

1 kk ikäinen vauva ja perhepeti?

Kiitos vastauksista. =) Sitä mä itsekin olen pohtinut, että tulee vielä se aika kun kaiholla muistelee lasta vieressä tuhisemassa. On tämä niin ainutkertaista tämä vauva aika. Ja oma jaksaminen on parantunut, kun ei yö herääminen ole enää niin suuri show. Vauvakaan ei ole niin kärtty päivisin...
  13. J

1 kk ikäinen vauva ja perhepeti?

Mitenkä teillä muilla nukutaan? Meidän neiti kun nukkuu yö aikaan parhaiten meidän vieressä. Viime yökin meni yhdellä vaipan vaihdolla ja kahdella syötöllä ilta kymmenestä aamu kahdeksaan. Asia mikä askarruttaa onkin sellainen, että jos toisia samoin toimivia on, niin onko vauva suostunut...

Yhteistyössä