Mä sanon ihan suoraan että jos haluat sektion pelon takia, niin se sun on saatava varsinkin jos keskustelut lääkärien yms muitten kanssa ei sun pelkoa lievennä!
Mulla ekan olis pitäny päätyä sektioon, vauvan henki oli vaarassa, sydänääni laskuja oli tullut liikaa ja liian pitkään mutta en...
Mulla on kokemus alatiesynnytyksestä jossa kaikki riskit joita siihen liittyy toteutui kuolemaa lukuun ottamatta, joka sekään ei ollut kaukana. Ja kipu oli aivan helvetillinen. Ja voin sanoa että ei se lopputuloskaan(vauva) paljon lohduttanut, että ihan turha hokea että vauvan takia pitää kärsiä...
Tarkoitin että jälkisupsitukset ei tuntuneet sektiohaavaassa. Tokihan se haava on muuten kipeä sanot vaan siel synnärillä että Buranat ja Pandolit ei auta siihen haavakipuun/jälkisuppareihin saat jotain vahvempaa kipulääkettä, ainakin mä sain oisko ollu oxynormia!?
Tosin sektion jälkeen maha ei...
Ei ne oikeesti ole niin pahoja mitä mainostetaan! Eikä se sektio haava mulla ainakaan aiheuttanut mitään lisäkipua jälkisupistuksiin! :) ..ei muuta kuin mömmöjä naamaan!
Mielestäni rahan antaminen lahjana on ok, jos esim. kerätään johonkin isompaan! Me pyydettiin rahat lahjana aikoinaan keittiö-remppaan josta myös mainittiin. :)
Eli nuo maksut mitkä tuohon ylemmäs laitoin on kunnan sivuilta ja kyllä ollaan oltu ihan TK päistyksessä ei siis minkään erikoissairaanhoidon tai lasten päivystyksen.
Ja aikaa lääkärille ei oo saatu vaikka aamulla onkin yritetty soittaa.
Täällä meilläpäin nimittäin on jouduttu maksamaan jokaisesta TK käynnistä lasten kanssa se 18,90e/kerta, aikaa ei olla saatu koskaan lääkärille vaan aina ohjattu päivystykseen.. normi tk käynti 13,80e ja vain ekat kolme kertaa maksaa!
Eli tarvitseeko teidän kunnassa lapsesta maksaa terveyskeskusmaksu ja jos niin minkä ikäisestä?
Ja onko olemassa tätä kun olet maksanut tietynmäärän tk maksuja niin ei tarvitse maksaa?
Lisäksi hiukan kummastelen sitä, että nykyään aikaa lääkärille ei saa vaikka oisit ensimmäinen soittaaja klo...
Mun käsityksen mukaan itse voi itsensä kirjata ulos vaikka hoitajilta/lääkäriltä ei lupaa tulisikaan, toki silloin lähdetään omalla vastuulla!
Mulla nimittäin oli viimeksi niin helvetillinen huonekaveri, että kun sektion jälkeen seuraavana päivänä pääsin ylös niin meinasin lähtä kälpsimään...
Puhun sillä kokemuksella minkä tarhassa töissä ollessa näin ja huom. nämä ovat siis otanta n20 lapsen ryhmästä, mitään asiaa ei voi yleistää!!
Tarkoitan siis sitä sitä että mikäli äidillä/vanhemmilla ei ole resursseja(paikkakunnalla ei ole tai matka on on pitkä..) kiikuttaa lastaan...
Omalta kohdalta voin vaan todeta että, meidän vanhempaa(3v) ei paljon vauva ja äiti kiinosta jos on kavereita ja seuraa tarjolla, kotona ei ole osaittanut mustasukkaisuutta eikä ole tarvinnut paikkaa hakea ihan samalla tavalla on mukana kuin ennenkin! Ja on siis osapäivähoidossa.
Tarhassa...