Hakutulokset

1. Ä

**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

:wave: Tervehdys kaikille! Täältä sairaalasta kirjottelen äkkiä ennenku typy herää. Edelleen ollaan siis täällä sairaalas...leikkaus tehty ja onnistunut!Nyt vaan opetellaan syömään, ettei tarvittas enää nenämahaletkua. Sain edellisellä syötöllä syötettyä pullosta koko 80 ml, mikä on vaavin...
  2. Ä

**Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**

morjens! Pikaisia kuulumisia. Kerettiin tytön kans olla kotona 5vrk synnäriltä pääsyn jälkeen. Vauvan syönti ollut alusta asti huonoa ja soitin sit neuvolaan et haluan punnitukseen vauvan. No painopa oli laskenut, 1,5 vk:n iässä painoa enää vajaa 2800g ja...
  3. Ä

**Maalismasut 2009** maaliskuussa

Tyttö syntyi eilen klo 20.22 nopeasti (kokonaiskesto n.3tuntia). Mitat 2995g ja 49 cm. Onneksi supparit tihenivät nopeasti 5-6 aikaan, muuten ei oltas älytty lähteä sairaalaan ajoissa. 130cm pitkä napanuora oli 7 kertaa kaulan ympäri!! Sydänäänet hävis supparien aikana ja sen takia ilmeisesti en...
  4. Ä

Nonii, neuvolareissu tehty. Testin mukaan lapsivettä ei ole tullut, niinku arvelinki. Lapsivettä sanoi olevan edelleen vähän. Terkka kirjotti lähetteen oys:n myös sen takia,koska en ole tällepäivää tuntenut vauvan liikkeitä, eikä se reagoinut terkan "herättelyihin", eli nyt suoritan tässä...
  5. Ä

täälläki jännätään, et tuleeko tuo napero viel ulos maaliskuun aikana. Viime yö meni supistuksien kans valvoessa ja edelleen supistelee tosi kipiästi, mut aivan liian harvoin. Limatulppaa tuli vessareissul, jee! Lähen nyt käymään neuvolas tuon mahdolisen lapsiveen vähyyden takia, sattu olemaan...
  6. Ä

Ompahan ollu nyt sitten ohjelmaa tällekki päivälle, ku neljän aikaan tuli yks lapsiperhe kylään ja sit viel yhet kaverit. Aikamoisen väsyttävää passaamista ja sit lapset sattu olemaan vähän turhan energisiä..hermot jotenki vaan kiristy. Nyt on sit nippaillu ja repiny alapäätä sekä mahaa ja pari...
  7. Ä

soitin sinne synnärille.. käski mennä käymään siel, jos epäilen et lapsivettä tihkuu. No mistäpä minä tiiän mitä tuolta tihkuu! Pikkarinsuoja on aina vähän märkä ku mul tuota valkkariaki tulee reiluhkosti ja hajuki on sellanen makeahko..niinku aina. Käski muuten ootella huomiseen et käyn sit...
  8. Ä

Pitäsköhän mun soittaa synnäril?? Nyt kyl alko huolestuttaan! Maha ihan tussu ja pehmeä, sellasia koloja tuntuu. Ei se terkka pistäny mua mihinkää kontrolliin, mut ei mul kyllä tämä maha ollu viel sillon näin löllö ku nyt. Erikoisen hyvin tuntuu vauvan liikkeet.. MITÄ MUN PITÄS TEHÄ??
  9. Ä

kaatjuskalle ja piiitulle onnittelut!! Mömmis: minäki alkuviikosta hokasin, et ompa ouvon mallinen maha, ei yhtään sellane pallomainen. No niinhän se terkka sit totes neuvolas, et lapsivesi vähänä. Tuntee aivan selvästi (ja näkee ku suppari tulee) et missä asennos vauveli on, kapea pylly...
  10. Ä

tervehys tällepäivää! Onnea vauvan saaneille!! Täällä vietetty kotipäivää, appiukko nuorimman poikansa kans käymäs. Oltiin parituntia retkellä joella, setä veti hiihtämällä ipanoita pulkassa ja välillä laskivat mäkiä rannassa ja tietenki syötiin eväitä. Siinä muuten...
  11. Ä

Huomentapäivää :wave: Huomenta siks, ku mulla ihan aamu olo. Aamulla kävin porukan nakkaamassa hoitoon/töihin ja tulin ite nukkumaan, sit nukuinki puolillepäivin :whistle: Noooh, saa kai sitä vielä nukkua päivällä ja nauttia hiljaisuudesta, ku on viel siihen mahdollisuus. Oman navan...
  12. Ä

Mulle sano tänään neuvolas, et lapsivesi on vähentyny ja et se on normaalia loppuajasta. Eikö se voi vähetä sillainki, et ku lapsivesi vaihtuu normisti parintunnin välein (muistaakseni), ni sitä poistuis pissan mukana enemmän ku uutta tulee tilalle? Vois kai tuon helpomminki varmaan selittää...
  13. Ä

Onnittelut melitalle pikkupojasta :flower: Mömmiskin pääsi tositoimiin, haluan kans!! Meilläki hääkuvat viel laittamatta albuumiin, eihän niistäkään ole ku 7 vuotta :laugh: En minäkään huhtikuisten puolel siirry vaikka tämä napero ei tämän kuun aikana ulostaudu. Menkkajomotusta ollu nyt...
  14. Ä

Torstaita kaikille! Neuvolakuulumisia rv 40+2: paino -200g (herkkujen ahmiminen siis kannattaa) ;) rr 121/70, pissa puhas, sydänäänet 135 ja vaavi kiinnittynyt ja alhaalla. Hyvin napero reagoi ku terkka ärsytteli.. Nii ja tuo sf-mitta ollu jo kolmisen viikkoa tuon 34 cm. Että sellasta tääl...
  15. Ä

MÖMMIKSELLE TSEMPPIÄ! Toivotaan et nyt rupeis tapahtumaan!! Itelläki vuotanu sellasta kermanväristä sitkeetä limaa viikon ainaki..mitä lie sit. Voi ku pääsis jo nukkumaan! Täytyy lähtä lapset ruokkimaan ja laittamaan sänkyihin. Taijampa viel myöhemmin käyä kurkkimas tänne, koittakaahan...
  16. Ä

Morjens! ONNEA UUSILLE VAUVALLISILLE!! Niin ne muut käy pyöräyttämäs paketin maailmaan, toisin kuin eräät. Mulla kans kohta hajotus huipussaan! Ei kertakaikkiaan jaksa koko raskautta enää! Olis kiva nukkua siihen asti et pääsis synnyttämään. Flunssanki viel pukkas lisäriesaksi..pää räjähtää...
  17. Ä

B) Aurinkoista tiistaita kaikille B) Onnittelut vauvan saaneille! Tänään on kauan odotettu la.. Suppailuja tulee ja menee ja jomotusta siellä täällä. Synnyttämään menen oys:aan, edellisetki syntyny siel, tuttu ja turvallinen :) olis tarkotus lähtä käymään kirpparil/kaupois ym.. saapahan...
  18. Ä

Mömmis mulla kans supparit lopahtaa, ku vaakatasoon menee. Nytki illal tullu 4-10 minsan välein, mut en osaa kovin tosissaan ottaa niitä..täytyy olla tosi kipeitä ennenku lähen synnäril, yritän ainki. Mulla on jokainen synnytys pysähtyny kesken ja sit jouvuttu oksitosiinil käynnistämään...
  19. Ä

Ajan tappamista.. Käytiin mies hakemassa töistä ja sit hesessä..ajattelin päästä helpolla tänään.. Ei kyl kärsis paljon hampparil käyä,alkaa hirvittää tämä läskin tulo vaikka se onki sit aina lähtenykki..mut jos se ei lähekkään tän raskauen jälkeen enää
  20. Ä

Hei! Minäkin rohkenen ilmottautumaan joukkoon. Olen maaliskuun ajan taustaillut, mut en ole saanut aikaseksi kirjotella,ku mulla toimii vaan kännykän netti :whistle: la huomenna eli 24.pvä ja 4. lasta ootellaan :xmas: hermot menee kirjotella tällä kännykällä, pyyhin just osan sepostuksesta...

Yhteistyössä