Hakutulokset

1. L

Viellä korvatulehduksista...

Niin, en tiedä tuota kierteen rajaa; joskus esikoisen kohdalla sanottiin että jos kolmen kuurin jälkeen ei parane kunnolla niin sit putket. Mutta esikoinen ei sit tarvinnut putkia. Ja toisaalta tällä keskimmäisellä ei ollut viime syksynäkään yhtään todettua tulehdusta (ei ollut oireita), mutta...
  2. L

Viellä korvatulehduksista...

:hug: Meillä on vähän samat huolet sitten. Pojalla 7v. ollut jo kahdet putket liimakorvan takia. Ei ollut oireellisia korvatulehduksia, yhtäkkiä vaain kuulo aleni tosi selvästi. Putkituksella parantunut. No nyt taas tänään mennään lääkäriin, toinen putki poistunut ja toinenkaan ei enää toimi...
  3. L

3 ihanaa asiaa tänään

- 3-vee joka osoittaa tunteitaan tosi paljon, laidasta laitaan. Ihanimpia ovat olleet "äiti, sä oot maailman kaunis, sä oot valkoihana!" (mulla oli vanha virttynyt valkoinen pyjama päällä ja pötköteltiin sängyllä). Myös kertoo lähes joka päivä useaan kertaan: "Äiti mä rakastan sua." Sitten...
  4. L

Mtv3 leffa tänä iltana

Kyllä katsoin ja ihana oli :) .
  5. L

perätila ja alatiesynnytys

Hei onnea :hug: !! Hienon työn olet tehnyt. Itseäni olisi pelottanut alakautta synnytys, jos lapsi olisi ollut perätilassa. Kun on kuullut kaikkea.. Muttta ilmeisesti sinä sait etukäteen asiallista tietoa ja tukea. :)
  6. L

Miten suojaatte putkitetut korvat kylvyssä?

Meille sanottiin että suihkussa ei tarvi suojata, mutta suoraan korvaan ei toki saa suihkuttaa. Uidessa/sukellellessa (ja varmaan kylvyssäkin, jos vaikka pulahtaa veden alle) täytyy pitää pantaa tai uimalakkia ja niiden alla tulppia. Nyt taas putket poistuneet niin ei tarvi suojata, toivotaan...
  7. L

Nivustyrä?

Hei! Meillä leikattiin päiväkirurgisesti 4-vuotiaalta pojalta. Eli aamulla mentiin sairaalaan, aamupäivällä leikattiin ja iltapäivällä kolmen maissa päästiin kotiin :). Aamulla ei saanut syödä mitään. Ja leikkauksen jälkeen tarkkailua ja lepoa. Sit syötävää ja juotavaa. Illalla kipulääkettä ja...
  8. L

Läiskiä kyynärpäissä

Kiitos vastanneille :) . Varaan ajan ihotautilääkärille.
  9. L

Läiskiä kyynärpäissä

Meidän 2.luokkalaiselle on alkanut tulla hieman kohollaan olevia pieniä läiskiä kyynärpäihin, sinne ulkopuolelle. Ovat sellaisia vaaleanpunaisia 3-5mm pitkiä/leveitä. Ja välillä on polvissakin. On sanottu että on atooppinen iho. Mutta tuleeko kenenkään lapselle jostain ruoka-aineesta vastaavaa...
  10. L

Sinkkuelämää

Älä paljasta :). Mutta itse veikkaan että lähtee Kihon matkassa kotiin, mutta ehkä jatkaa sit sinkkuna? Mutta älä kerro!!
  11. L

3 ihanaa asiaa tänään

Se marjamehujen keittäminen ekaa kertaa elämässä - ja lapset vielä auttoivat kukin tyylillään :). Kisakatsomo koko perheellä. Mies ideoi, osti ainekset ja pyöräytti tortillat iltaruoaksi!! Oli kyllä kiva juttu.
  12. L

Sinkkuelämää

Katsooko kukaan muu enää Sinkkuelämää-sarjaa? Se oli mun suosikki tuossa viisi vuotta sitten ja nyt taas tänä kesänä jäin koukkuun. On ne vaan niin kiva porukka :). Ihanan kepeää sanailua ja loistavat "tyypit". Samanthakin on ihan mahtava!! Ja Mirandassa on ytyä! Plus Carrie on aina ollut...
  13. L

Vieläkö perheen lisäystä?

Meillä kolme poikaa :heart: . Ei tule meille enää lisää lapsia, samaa mieltä ollaan molemmat.
  14. L

lapsivesitutkimuksista

Minulle on myös tehty lapsivesipunktio. Tutkimus ei muistaakseni sattunut lainkaan, ja jännittävintä oli kyllä tulosten odottelu - pitkät kolme viikkoa! Voimia sinulle :hug: .
  15. L

Tää on mainio osio!

Olen harvinaisen samaa mieltä :) . Kivaa porukkaa täällä. Jotenkin mutkatonta meininkiä :). Kun tuossa marjat säilöön avauksessa kyselin uusavuton-nimellä vinkkejä mehuntekoon, niin heti löytyi auttajia!!
  16. L

Piristystä

:laugh:
  17. L

korvat

Leikkausta ennen annettiin rauhoittavaa lääkettä niin eipä poika paljon huomannutkaan saliin lähtöä :). Ja ei satu putkitus kun on nukutettuna. Aamulla mennään vanhemman kanssa ja odottaessa voi lukea siellä olevia kirjoja, katsoa videota ja leikkiä, siellä on paljon leluja ja tekemistä. Itse...
  18. L

korvat

Hei! Meillä on ollut sama juttu pojalla. Kyseessä on liimakorva ja tosiaan huomattiin kun oli kuulo alentunut huomattavasti. Lääkkeenä oli korvien putkitus. Ja hieno homma: kuulo on nyt palannut normaaliksi. Kaksi kertaa on toimenpide tehty, kaksi vuotta välissä. Putkitus tehdään yleensä...
  19. L

apuuva, sattuu

Meillä kokemusta samasta (luulisin). Käytin lopulta lääkärissä ja määräsi voimakkaan salvan pahaan bakteeritulehdukseen. Eli joku pöpö voi olla mennyt hankautuneesta ihosta sisälle ja sit punottaa, märkii yms. Viikon kuurilla aamuin illoin, eipä tullut enää takaisin.
  20. L

Onko muilla joilla nokka vuotaa?

Meillä puhkesi 9-vuotiaalla siitepölyallergia viikko pari sitten. Viime vuonna oli hieman silmien punoitusta, mutta nyt sitten ihan kunnolla. Lääkäri määräsi Zaditen-silmätipat, Ultracortenol-rasvaa turvonneille ja ihottumaisille silmäluomille, Zyrtec/Heinix yleisenä allergiatablettina ja...

Yhteistyössä