Hakutulokset

1. K

Mistä hyvä välihaalari

Etsiskelen 74 tai 80 senttistä haalaria, joka kävisi vaunussa nukkuessa. Saisi siis olla pinnaltaan mielellään pehmeä eikä kova/kahiseva. Lisäksi haluaisin, että hihansuut ja puntit olisi "käännettävät" eli sellaiset, missä ei välttis tarvitse erikseen tumppuja tai töppösiä vaan käpälät ovat...
  2. K

Muutama kysymys puolivuotiaan elämästä

Hoi kaikki noin puolivuotiaan äidit :wave: Saisinkos apuja päivärytmin suhteen? Vauvahan sen toki lähinnä päättää, mutta kiinnostaisi kuulla miten muiden vauvat ovat asian päättäneet ;) Eli: 1. Mihin aikaan teillä aamulla herätään ja illalla mennään nukkumaan? Onko nukkuminen...
  3. K

Kirkkonummi/Espoo radan varsi

Moikka! Onnea odotuksen johdosta! Laitoin juuri ilmoituksen tuonne plussalaisten kokoontumisiin, kun sitten törmäsin sun viestiin :) Olen siis 27-vuotias puolivuotiaan pojan äiti ja asun Masalassa. Voisi olla ihan mukava tavata muita Kirkkonummelaisia äitejä tai odottajia ;)
  4. K

Kirkkonummen seutu

Kirkkonummelaiset hoi :wave: Olisiko kenelläkään kiinnostusta tavata kahvittelun tai vaikka ulkoilun merkeissä lähiaikoina? Itse olen 27-vuotias puolivuotiaan pojan äiti, asun Masalassa. Vastailkaa tai laittakaa yksityisviestiä!
  5. K

6kk herää yöllä seurustelemaan

6kk ikäinen poikamme syö iltapuuron klo 19 ja puoli kasilta ollaan jo nukkumassa. Ensimmäinen (ja toisinaan ainoa) itkuherätys on noin klo 01, jolloin annan rintaa. Vauva syö ja rauhoittuu. Noin joka toinen yö meillä herätään kuitenkin kolmen-neljän välillä jutustelemaan - ei siis itketä tms...
  6. K

päiväunet ulkona/sisällä

puolivuotias poitsumme on paria poikkeusta lukuunottamatta nukkunut koko ikänsä päiväunet ulkona vaunuissa. nukahtaminen tapahtuukin yleensä kohtuu helposti eli poika rauhoittuu vaunuun itsekseen eikä yleensä tarvi vaunuja edes hytkyttää. nyt on kuitenkin tullut mieleeni, että eihän jäpikkä...
  7. K

kakkakyssäri =)

:attn:
  8. K

kakkakyssäri =)

mukavilla aihealueilla siis liikutaan :laugh: eli meillä on viikon verran maisteltu puolivuotiaan kanssa kiinteitä. eniten on mennyt porkkanaa ja perunaa, jonkin verran myös luumua ja päärynää. välillä kakka on ollut normaalia maitokakkaa kiinteämpää, mutta nyt parin päivän ajan limaista...
  9. K

kylmä hedelmäsose

Sarjassamme pöljiä kysymyksiä taas (meillähän näitä riittää!): Saako puolivuotiaalle vauvalle antaa jääkaappikylmää hedelmäsosetta vai pitääkö sitä ensin lämmittää?
  10. K

vauvan unet, kun tiedossa iltamenoa

Jälleen ressailen täällä typerällä asialla :ashamed: mutta vastailkaa jos jaksatte :) Meillä on siis tiedossa sukujuhlat, joihin/joista tunnin ajomatka. Juhlat alkavat klo 16 ja kestävät osaltamme tietysti juuri niin kauan kun siellä haluamme olla (eli noin 1-3 tuntia). Puolivuotisen vauvamme...
  11. K

7 kk ruokailu...

Meikäläisellä on ihan vielä pahemmin hakusessa tämä kiinteiden aloittaminen, mutta tulipa mieleeni, että jos maito pitää nälkää paremmin, niin pitäisikö sitä olla ruokajuomana myös lounaalla ja päivällisellä? Sitähän voisi aterian ohella harjoitella hörppyyttämällä/nokkamukista, jos et halua...
  12. K

kiinteiden aloitus

Ajattelinpa kysyä teiltä kanssasisarilta vinkkejä/neuvoa, kun olen omassa päässäni tehnyt tästä vauvan hoitamisesta taas liian vaikeaa... :) Eli, poitsu on kohta 6kk ja viikon verran olemme maistelleet kasvissosetta lounasaikaan. Tavaraa uppoaa mukavasti, mutta kunhan tässä määriä ja...
  13. K

Toinen lapsi??

meillä 4kk ikäinen esikoinen ja toinen saa tulla jos on tullakseen. mielenkiinnosta kysyisinkin, ootteko imettäneet raskaaksi tullessanne vai onko vauva ollut korvikkeella? meillä täysimetys päällä ja siksi epäilen raskautumistani ihan lähiaikoina...
  14. K

Miten puhdistatte vauvan kynnenaluset?

esitänpä jatkokysymyksen: kuinka lyhyeksi te ne kynnet leikkaatte, jos saatte samalla kaiken alle kertyneen röhnän pois?! ehkä mä olen ollut liian varovainen ja jättänyt kynnet liian pitkiksi, koska siellä se musta töhnä vaan seisoo :headwall: vaikeaa se tietysti on kuvailla, kuinka pitkät...
  15. K

Miten puhdistatte vauvan kynnenaluset?

Siinäpä se kysymys tulikin :) Meillä siis pian 4kk vanha poika onnistuu keräämään kynnenalusensa täyteen jos joskinlaista töhnää :x Kynsiharjaa olen varovasti kokeillut, mutta ei tunnu toimivan. Myös omalla kynnellä olen yrittänyt kaivella, mutta sekin tuottanut heikosti tulosta. Ideoita??
  16. K

Avent niplette kokemuksia?

Minä myös käytin nipletteä jonkin verran lapsen jo synnyttyä, mutta ei oikein toiminut kun maitoa tietysti rinnoista tuli jo ja niplette vain imi itsensä sitä täyteen. Mutta kyllähän raskausaikana säännöllisesti käytettynä se voisi tuottaa tulosta... Me kylläkin opettelimme rintakumista eroon...
  17. K

3kk vauva itkee unissaan?

kiva kuulla että muiltakin löytyy tätä :) täytynee toivoa, että tämä itkuisuus ei siirry yöuniin :o

Yhteistyössä