Hakutulokset

1. H

lahja 3v pojalle

Meillä on nyt suosiossa hälytysajoneuvot (poliisit ja palomiehet sekä heidän autonsa), legot sekä eläimet (sellaiset muoviset pienet), ja turtlesit :) sit poika tykkää ihan kamalasti askarrella,leikata kuvia, maalata ja piirtää. Meidän poika on nyt vähän reilu 3v. että jos sait jotain vinkkiä ;)
  2. H

3v. unet

\ :D Tää sun tekstis oli kuin minun kirjoittamaani :) eli meillä on ihan samat tuntimäärät ja poika(3v.4kk) on ollut aina hyvä nukkumaan. Tosiaan jos jostainsyystä jää päikkärit väliin niin illalla siinä kuuden aikoihin on täyttä tuskaa. huh huh, poika rähjää ja nuokkuu, ja silti kello on...
  3. H

3v jäi hoitoon ja vilkutti

\ Onpas ihana kuulla! Se on hirveää jättää huutava lapsi hoitoon ja lähteä töihin :/ koko päivän kun töissä mietit vielä että kuinka hänellä menee. Meillä on poika 3v4kk ja nyt ollaan oltu heinäkuulta asti äitiyslomalla kun syntyi pikkusisko. Kohta on taas paluu töihin edessä ja lapset...
  4. H

3-v kokogallup

Päivää vaille 3v. synttäreitä poika oli neuvolassa 103.5cm ja 16kg. Pitkä ja hoika poika..
  5. H

turtleskakku

Tee ihan puoliympyrä/kupolikakku. se olisi kilpi; laita päälle vihreä marsipaani kuorrute ja siihen suklaalla pursotat ne kilven raidat... sit tee ihan kääretorttu levy ja siitä näperrät toiseen päähän Turtlesille pään ja kädet ja jalat. Mä kyllä varmaan jättäsin ne kädet ja jalat pois koska...
  6. H

3v ja edelleen vaipat

:/ Meillä vanhemmilla on valttikorttina kaikkeen tää "iso poika"-juttu :) eli siitä on hyvä muistuttaa aina välillä ;) poika haluaa käyttäytyä kuin isot pojat käyttäytyy ja loukkaantuukin kovasti jos joku häntä vahingossa sanoo pikku-pojaksi :D Ikää siis 3v.3kk
  7. H

Puuha- ja värityskirjat

Meillä on poika 3v.3kk ja tykkää kovasti värityskirjoista. Nyt muutenkin on huomannut ihan selvän kehityksen piirustustaidoissa. Vielä syksyllä ei oikein osattu tehdä muuta kuin ympyrä mutta nyt piirretään jo hienosti ihmisiä ja eläimiä(on kädet, jalat, silmät jne. ihan oikeilla paikoilla).
  8. H

4-vuotiaan mitat

Meillä oli poika 3v. neuvolassa saman 103.5cm mutta painoa 15.8kg. Meidän poika on aina ollut pitkä mutta nyt pidän poikaa hyvinkin hoikkana ja neuvolassa sanoivat että ihan hienosti kasvaa.. Aika rimpula :D mä olen sitä mieltä että hyvinkin sais olla enemmän painoa. Meillä liikutaan paljon ja...
  9. H

2-3 vuotiaan pituus

Neuvolakortista lunttasin pojan mitat :D 2-vuotistarkastuksessa 94cm 3-vuotistarkastuksessa 103.5cm
  10. H

3-vuotis neuvola

\ Meillä samat aikailailla. Lisänä tuohon että piti kävellä suoraa viivaa pitkin. Piti osata näyttää minkä täti sanoi esim. sanat kukko-lukko-tukka näytä kukko. Sit katsottiin muotoja ja värejä täti kyseli, piti tehdä puunuppipalapeli, tehdä korkea torni palikoista... olihan niitä tehtäviä :D...
  11. H

3v. neuvola

\ Paineli pippelin juuresta, ilmeisesti jotain rauhasia koitti. Eiköhän se tuohon 3v. neuvolaan kuulu. Minkä kokoisia 3vuotiaita muuten teillä muilla on?
  12. H

ongelmia hiusten kanssa

\ Mietiskelen tässä että kyllä tän tilanteen itse vanhempana ymmärtää mutta kauanko naapurit ymmärtävät jos ymmärtävät lainkaan? Asutaan tälläisessä talossa missä keski-ikä onn varmaan 70v.
  13. H

www.mammaksi.fi

Tuolta sivuilta löytyy myös arvonta, jossa voi voittaa testejä! Viikoittain arpovat :)
  14. H

ongelmia hiusten kanssa

Varmasti lähes jokaisella on sama tappelunaihe eli hiustenpesu. Meidän viikonpäästä 3v. täyttävä poika on täysin mahdoton kun kyseessä on hiustenpesu. Aina se on ollut vaikeaa mutta aina vaan tuntuu vaikeammaksi menevän. Vaikka kuinka nätisti yritän pestä niin ikinä ei ole hyvä, vaikka...
  15. H

Vaikea 3v.

Mä luulen että tuo on aika tuttua lähes jokaiselle pienen uhmaikäisen vanhemmalle. Toiset lapset vain ovat temperamenttisempia ja jääräpäisempiä kuin toiset. Meillä on myös muutaman viikon päästä 3v. täyttävä poika ja lähestulkoon samoja ongelmia esiintyy ajoittain. Meillä on myös vauva,2kk...
  16. H

Onko tämä normaalia vai...

Minkä ikäinen tyttö teillä on? Ehkä on uhmaikääkin taustalla ja kärjistyy sitten tuollaisessa tilanteessa(?). Vaikea sanoa kun ei tiedä taustoja tai muuta teidän perheestänne. Meillä on kuukautta vaille 3v. poika ja saa noita raivareita milloin mistäkin. Monet ovat sanoneet että uhmaikä on...
  17. H

Mitä lahjaksi

Jos lelu vinkkejä kyselet niin meidän poikaa kiinnostaa kaikki isot autot,rekat,kaivurit,trukit yms. Legot, lääkärisetti(stetoskooppi,rr-mittari,piikki,kuumemittari yms.) on ollut pitemmän aikaa kovassa huudossa! Ikää nyt siis kuukautta vajaa 3v.
  18. H

Ison lapsen...

mulla esikoisen päänympärys oli 40,5. tehtiin eppari. ja olin kyllä helvetillisen kipeä ja kesti pitkään henkisesti päästä vaikean synnytyksen ohi. nyt alkaa helpottaa esikoinen on 3,5v. lääkärit totesivat vaan synnytyksen jälkeen ihme että mahtui syntymään. onneksi on naisen lantio! mene...
  19. H

MASENTUNEITA, onko muita???

mulla on vasta todettu keskivaikea masennus, ollut pitkään, ehkä jo toisen lapsen syntymästä. tai sitä ennen. en tiedä edelleenkään milloin tämä alkoi. sekä työuupumus ja ahdistuneisuutta paniikkihäiriöitä.. että tämmöistä. mies ei kiinnosta lapset kyllä kiinnostaa, työ kuviot on ihan sekaisin...
  20. H

pitkä odotus on nyt sitten ohi

Moi. Nyt se sitten vihdoin on odotus ohi ja kotiutuminen tapahtunut hyvin, eli 20.8. syntyi meille pieni tyttö. painoa 3250g ja pituutta 49.5cm. maanantaina päästiin kotiin. synnytys alkoi odottamattomasti, eli siihen asti kun lapsvedet meni niin ei minkäänlaista kipeää supistusta ollut...

Yhteistyössä