Mä söin ensin kaksi viikkoa 5 mg ja sitten nostettiin kymppiin. Jouduin ottamaan lisäksi rauhoittavia pari viikkoa, kunlääke voimisti paniikkikohtausoireita ja ahdistusta. Vieläkin muistan olotilan, olin varma että kuolen sydänkohtaukseen. Voimia!
Mulla ainakin lääkkeiden aloitus pahensi oloa. Masennusta olen sairastanut usean vuoden, välillä on ollut keskivaikeaa ja välillä syvää. Ja samaa mieltä, tietäen mitä olen käynyt läpi, menisin juosten sairaalaan. Tosin sairastunut ei yleensä näe asiaa samanlaisena. Itse koin olevani jossain...
Neuvolan lääkärin arvio piti täysin paikkaansa. Kätilö synnytyssalissa heitti ilmaan, että täällähän tulee iiiiso vauva. No ei tullut vaan se kolmikiloinen mitä oli arvioitu.
Viisi päivä oli meillä pisin aika ilman kakkaa ja huuto tietenkin sen mukaista. No, se on kuulemma normaalia. Mallasuutetta annoin, kun en halunnut totuttaa lääkkeisiin. Kiinteät kun aloitettiin niin nyt toimii nätisti joka toinen päivä ilman kikkailuja.
Riippuu mm missä istukka on. Itse tunsin liikkeet vasta noilla viikoilla (istukka oli edessä) eikä potkuja mitenkään usein tuntunut. Auttaisiko joku makea ja kylkiasento, että tuntisit liikkeitä useammin?
Komppaan Yppeä! Ja mun vauvalla on kovin valonarat silmät. Edes aurinkolasit ei riitä, joten jotain on laitettava kuomuun. Mutta järjenkäyttö sallittua, ei kaikki ole niin mustavalkoista.