Hakutulokset

1. K

Kuivaksi opettelu...vaipat vaan kokonaan veks...kokemuksia?

Ihan marketeista saa. Mun mielestä ainakin pampersilla on niitä. Meillä ei kyllä toiminut. Poika ei välittänyt yhtään, vaikka ko vaippaan pissa tuli. Ehkä toisilla toimii.
  2. K

Aamu kuuden maito

Meillä juuri vuoden täyttänyt poika. Hän on aina nukkunut huonosti ja mm söi öisin vielä 11kk iässä. Nyt ollaan päästy yösyömisistä ja herääkin yössä vain kerran klo 4 aikaan. Tuolloin riittää tutti ja silittelyt. Poika herää aamuisin klo6-6.30 aikaan (menee illalla 20-21 nukkumaan) ja haluaa...
  3. K

Jatkuvat ongelmat nukkumisessa..

Hei! Jos poikasi herää jo kuuden aikaan, on minusta aivan ymmärrettävää, että hän on jo kovin väsynyt klo11. Olettekos kokeilleet mennä ulos aikaisemmin? Voi kuulostaa hullulta, mutta vaikka jo yhdeksän aikaan. Siinä tunti ulkoilua ja syödäkin voi jo ennen yhtätoista. Sitten sisälle nukkumaan...
  4. K

Aamu virkku 11kk neiti..

Samaa ajattelin kuin Elinan äitikin, että kokonaisunen määrä kuulostaa hyvältä. Toki lapset ovat hyvin erilaisia unen määrissään. Meillä poika nyt vuoden, mutta 11kk iässäkin nukkui jo yhdet päiväunet 1,5h ja yöunet 11h. Suosittelen myös yksiin päiväuniin sirtymistä. Entä jatkaisiko teillä...
  5. K

Ns. vaativa vauva!?

Hei hiipi! Minulla on juuri vuoden täyttänyt poika, jonka voin suoralta kädeltä sanoa olleen vaativa vauva. Jos esikoinen tuntui vaativalta toisinaan, ei hänestä ollut vertaa tälle kakkoselle. Laitokselta lähtien vauva ei suostunut nukkumaan missään muualla kuin minun vieressäni. Ensimmäiset...
  6. K

Kuivaksi opettelu...vaipat vaan kokonaan veks...kokemuksia?

Meillä kans poika 2,5v eikä mitään merkkejä kuivaksi oppimisesta. Potalla käydään säännöllisesti. Välillä siellä istutaan ihan tyytyväisenä, välillä halutaan heti pois. Pissoja tulee sinne miten sattuu. Välillä ollaan kokeiltu pikkuhousupäiviä ja poika on ihan innoissaan asiasta, mutta...
  7. K

kasvissyöjä-äidit, mitä teette vauvan ruokavalion kanssa?

Itse syön kasvis-kala ruokaa ja mieheni kaikkea. Molemmat lapsemme , reilu 2v ja 10kk syövät lihaa. Alusta asti oli mielestäni täysin selvää, että lapset tulevat syömään lihaa. Mielestäni jokainen saa itse päättää aikanaan mitä syö, en todellakaan halua tehdä sitä päätöstä lasteni puolesta...
  8. K

Jos vauva ei syö

Poika 10kk. Ei vaihdeta mieluisampaan eikä aikaisteta seuraavaa. Jos ruoka maistuu huonosti, annan napostella syöttämisen lomassa tomaatin paloja (pojan suurta herkkua) ja lykin samalla ruokaa suuhun. Joskus myös joku lelu käteen niin huomio menee siihen ja ruoka taas uppoaa.
  9. K

Maitotuotteiden aloittamisesta

Kiitos vastauksistanne! Raejuustoa ja viiliä ollaan nyt syöty, hyvällä ruokahalulla. En tiedä johtuuko maidosta vai jostakin muusta, mutta meillä on muutaman pvn aikana poika kakannut tuplasti useammin. Vatsa on myös ollut löysemmällä, kun yleensä ollut ennemminkin kovalla. Mutta täytyypi...
  10. K

Maitotuotteiden aloittamisesta

Poika on nyt 10kk ja hapanmaitotuotteita saisi siis alkaa kokeilemaan. Olen vähän hukassa tämän maitoasian kanssa, kun esikoinen oli maitoallerginen eikä tarvinnut näihin asioihin perehtyä. Neuvolakin on vasta ensi vk. Mitä olette siis antaneet 10kk vauvalle? Meillä on muutama pv kokeiltu...
  11. K

Vatsataudin tarttuminen vastasyntyneeseen??=/

Meillä vanhempi lapsi sairasti rajun sairaalahoitoa vaativan rotaviruksen vauvan ollessa 4 viikkoinen. Esikoinen ehti vielä (silmän välttäessä ) pusuttelemaankin vauvaa ensimmäisten oksujen jälkeen.. Minä sain myös taudin, mutta vauvalle se ei onneksi tarttunut. Sai kuulema samalla vaan...
  12. K

Kertokaas mulle teidän n.9kk rytmistä ja taidoista?

Meidän pojan 9kk päivärytmi: n.8.00 herää ja syö aamupuron ja maitoa n. 10.30 lounas ja maitoa 11-11.30 nukkumaan pihalle, nukkuu 1-2h 13.30-14 välipala ja vettä 16 päivällinen ja maitoa 16-16.30 nukkumaan pihalle, nukkuu n. puoli tuntia joskus kevyt hedelmä välipala tässä...
  13. K

Milloin maito on alkanut sopimaan?

Meillä alkoi sopimaan 1v10kk.
  14. K

Mitkä kirjat kiinnostaa noin 10v poikia?

Sama asia kiinnostaisi. Kummipojalle kirja lahjaa ajattelin.
  15. K

Apuja imetyksen lopettamiseen!

Meillä poika 8,5kk ja sama kiinnostaa myöskin! Olen kyllä aikeissa vielä pari kk imettää (yösyötöt tarkoitus pikaisemmin lopettaa), mutta huoli korvikkeen riittävästä juonnista jo vaivaa. Esikoisella oli maitoallergia ja häntä oli TODELLA vaikea saada oppimaan apteekin korvikkeelle. Imetin...
  16. K

Bilirubiinista tietävät, apuja!!

Meidän tarina oli tällainen.. Poika syntyi 37+5 ja oli valohoidossa 2vrkn iässä. Viikon ajan tämän jälkeen sairaalassa käytiin kontrolleissa. Vielä tämänkin jälkeen vauva näytti mielestäni kovin keltaiselta ja kuukauden päästä pääsimme takaisin sairaalaan tutkimuksiin, kun bilit olivatkin...
  17. K

Onkohan meidän lapsessa joku vika?

Hei, käypä lukemassa tuolta 0-12kk puolelta aiheesta. Juuri vähän aikaa sitten siellä keskusteltiin samaisesta aiheesta otsikolla "7,5 kk, eikä vielä...". Enkä henk. koht. usko että on mitään syytä huoleen. Jos asia kovasti pohdituttaa, voithan ottaa sen myös neuvolassa esille.
  18. K

Milloin hammastahnaa?

Silloin kun ensimmäiset poskihampaat ilmestyvät. Tahnaa laitetaan tosi vähän, noin lapsen pikkurillin kynnen verran on jossain sanottu. Nieleminen ei haittaa (sanottiin hammaslääkärissäkin) noin pienissä määrissä. Kun lapsi kasvaa voi opettaa sylkäisemään loput tahnat pois ja hörppäämään vettä...
  19. K

Kun 2v. lyö - mitä tehdä?

Meillä alkoi pojalla voimakas uhma-ikä hänen täytettyään 2v. Uhmaan liittyi myös lyöminen, pureminen, potkiminen jne. Kaikki muu aggressiivinen ilmaisu saatiin "kitkettyä" suht helposti pois, mutta pureminen jäi. Olimme käyttäneet tässä vaiheessa vasta satunnaisesti jäähyä, esim. pojan...
  20. K

FLUNSSASSA ULOS??

Meille on aina lääkärit sanoneet, että ulos vaan nukkumaan flunssassa ja jopa pienessä kuumeessa . Flunssassa olenkin laittanut, mutta kuumeessa en ole tohtinut. Kostea ulkoilma kuulema tekee vain flunssalle hyvää, ihan ymmärrettävää mielestäni. Lääkärit (olemme siis käyneet sairaiden lasten...

Yhteistyössä