Vatsataudin tarttuminen vastasyntyneeseen??=/

B-7
Meillä aloitti yksi lapsista eilen illalla okentelun ja oksensi läpi yön ja aamullakin vielä.Vatsatauti taitaa olla :|
Lapsia meillä on 7,kiva jos käy taas koko porukan läpi :/
Eniten murehduttaa tämä 4 viikkoinen,jos saa tartunnan.Yleensä näillä pienillä hyvä vastustuskyky tässä alussa mutta maalaan nyt mustia pilviä taivaalle.

?Kellään ajatusta miten toimia jos vauvalle tulee tauti????
Onko se suoraan sairaala hoito tai miten?Uskaltaako kotona katsoa tilannetta ollenkaan?Miten itse toimisit
?

Kaikki ennalta ehkäisevät otettu jo käyttöön ja toivo on kova ettei tarttuisi kaikkiin!

Masentaa kyllä kuitenkin :(

Meillä jylläsi vatsatuti, kun toi neiti oli vajaa 2kk ja oli tosi ärhäkkä ja vei kyllä voimat tehokkaasti niin pieniltä kuin isoiltakin.
Pelkäsin kanssa et likka saisi sen ,mutta onneksi välttyi.
Mä olisin kylllä lähtenyt vauvan kanssa saman tien lääkäriin kuivumisen riski noilla pienillä on suuri.

B-7
Kiitti sulle!
Soitinkin ihan varuilta lastenpolille ja sieltä hoitaja sanoi että heti sinne jos vauva oirehtii,ei saa jäädä kotiin seuraamaan tilannetta.Samalla totesi ettei hänen hoitajan urallaan ole vielä tullut vastaan vastasyntynyttä joka olisi sairastunut.
Toivotaan siis että välttyy meidänkin pieni ja mielellään äitikin :whistle:

Mulla ja miehelläni jylläsi aika raju mahatauti juuri. Mutta ei tarttunu onneks vauvaamme (3vk). Aika havinaista kyllä varmaan on jos niin pieneen tarttuu. Paranemisia teille!!!:) ja toivotaan ettei ny kaikkiin tartu, on se sen varran kova tauti.. :(

Meillä vanhempi lapsi sairasti rajun sairaalahoitoa vaativan rotaviruksen vauvan ollessa 4 viikkoinen. Esikoinen ehti vielä (silmän välttäessä ) pusuttelemaankin vauvaa ensimmäisten oksujen jälkeen.. Minä sain myös taudin, mutta vauvalle se ei onneksi tarttunut. Sai kuulema samalla vaan "luonnollisen" rokotteen tautia vastaan. (Vahingosta viisastuneina otimme kyllä varsinaisen rokotteenkin.)

Sairaalassa sanoivat, että ihan pienet hyvin harvoin saavat vatsatauteja. Ja maitohappobakteerit tietysti heti käyttöön vauvallekin.

Yhteistyössä