Hakutulokset

1. P

Päivähoitopaikan saaminen Helsingissä

Eli: kestääkö odottelu kauan?? ja kuinka hyvin toiveet sijainnin ja esim. autottomuuden suhteen on otettu huomioon? Onko kukaan saanut nopeasti päivähoitopaikkaa, kun töihin paluu on koittanut yllättävästi? En tarkoita nyt sitä, että jos työkkäristä on komennus käynyt, vaan on saanut...
  2. P

Meikkivoiteista! Suositelkaa jotain peittävää, mutta silti kevyttä voidetta.

Mulla sama käytössä. On kyllä hintansa väärti ja maksaa ittensä takaisin ainakin mulla. Mulla kestää yksi rasia vuoden, vaikka meikkaisin joka päivä.
  3. P

kirkosta eronneet!

Itse en kuulu kirkkoon (erosin 18-vuotiaana), lastani ei ole kastettu. Joskus sitten lapseni saa itse päättää omista uskonasioistaan. Uskonnonvapaus on jokaisen oikeus. Kirkosta eroamiseeni liittyy monia pieniä ja isoja asioita, joita en nyt tässä erittele sen tarkemmin. Arvostan kuitenkin...
  4. P

Miksi naisille pitää höpöttää tunteista, niinkuin oikeesti miksi?

Meidän perheessä puhutaan kun siihen on tarvetta. Jokaikistä tunnetta ei tarvitse teekupin ääressä analysoida. Aikuiset pitävät huolen omasta onnellisuudestaan, eivätkä vieritä sitä vastuuta toisen harteille. Aikuiset siis seisovat ensisijaisesti omilla jaloillaan, ei puolisonsa jaloilla. Jos...
  5. P

Miksi naisille pitää höpöttää tunteista, niinkuin oikeesti miksi?

Tätä olen minäkin mieheni kanssa miettinyt taannoin.. siis että miksi ihmeessa sitä pitäisi koko ajan ääneen toitottaa, miltä tuntuu ja miksi. Itse olen henk. koht. sitä mieltä. että se rakkaus ja välittämien tulee esiin parhaiten jokapäiväisessä elämässä niillä pienillä teoilla. Ongelmat ja...
  6. P

Miten saada vauva syömään?

Näinikin se on kyllä, juu. Kyllä varmasti jokainen äiti lapsensa tuntee ja tietää tarvitseeko maidon lisäksi muutakin ruokaa. Mutta hätääntyä ei tosiaan kyllä kannata, kyllä se siitä suttaantuu :)
  7. P

mielipiteitä kaivattaisiin

Me asutaan kolmestaan 56m2 kaksiossa :| . Kyllä on alkanut sitä kolmatta huonetta kaipailemaan, kun on tullut viime aikoina nukuttua sohvalla, koska nukahtaminen ja nukkuminen on tosi vaikeaa välillä, koska herään jokaiseen inahdukseen minkä poika päästää :headwall: . Isi kyllä ei herää vaikka...
  8. P

Kumpi tippuu sunnuntaina? Henri vai Satu?

Mä taas veikkaan Henriä. Toivon että Satu.
  9. P

Miten saada vauva syömään?

Meidän vekaralla 9kk sama "syömisongelma", tosin pullosta sai maitoa. Täytti siis itsensä maidolla, eikä muuta ruokaa suuhunsa huolinut. Jätimme sitten eilen pullon pois ja tarjoamme maitoa vain nokkamukista. Ei oikein ole ihastunut nokkamukiin, mutta johan alkoi ruoka maistua :) . Tuntui se...
  10. P

Jokohan hoitajat tajuavat, etteivät ole korvaamattomia?

Oikeassa olt, llisää pitäisi hoitajia saada. Pula tuntuu jo nyt. Kyllä se raha auttaa, kun sillä palkalla saadaan houkuteltua lisää hoitajia. Näin uskoisin. Sitten jaksetaan paremmin.
  11. P

Kaikkihan haluavat lisää palkaa, siitä nyt on turha kiistellä. tai uskoisin että jokainen sen palkankorotuksen ottaa vastaan jos tarjotaan. Alalla kuin alalla. Mielestäni tähän keskusteluun on turha sotkea niitä aloja, jotka saavat palkkansa juurikin niistä voitoista. Kuntien maksamista...
  12. P

Kaikkihan haluavat lisää palkaa, siitä nyt on turha kiistellä. tai uskoisin että jokainen sen palkankorotuksen ottaa vastaan jos tarjotaan. Alalla kuin alalla. Mielestäni tähän keskusteluun on turha sotkea niitä aloja, jotka saavat palkkansa juurikin niistä voitoista. Kuntien maksamista...
  13. P

Brio raceen lämpöpussi

Onko kellään tämmöstä ja mitä ootte olleet mieltä käytössä? onko tarpeellinen? Plussia ja miinuksia siis kaivataan! Ja vielä siis jos on lämpöpussi käytössä, onkose brion oma vai jonkun muun merkkinen tai jopa lampaantalja? Kiitosta vaan jo etukäteen!
  14. P

Miten puhdistatte kahvinkeittimen?

sitruunahappovalmisteita saa kaupasta kertaannospusseissa ihan sitä varten. siivousosastolta varmaan löytyy. mitään kotikonsteja en osaa antaa.
  15. P

Katsooko sossu tuloiksi huutonetin ja kirpparirahat

miksi ei saisi myydä tarpeetonta tavaraa eteenpäin? Ei kai se kierrättäminen tuloja katso. Eihän niitä rahoja verotuksessakaan huomioida. Pitää vaan selittää, mistä rahat on tulleet. Isommat summat voi tietysti sossuntätiä ihmetyttää....
  16. P

Kyllä minä olen ainakin valmis maksamaan veroja, että saan perheelleni hyvää hoitoa. Vuorovaikutustaidot ovat hyvän hoidon perusta. Palkanmaksupuolen korotus olisi ollt n. 50 euroa kuussa lisää palkkaa. Se on mielestäni todella vähän, ottaen huomioon työn vaativuuden, sekä ne tiedot ja taidot...
  17. P

-82 syntyneet äidit!!

Meitähän on jo moneksi :D :wave:
  18. P

Milloin tavallista kaurapuuroa?

Me annettiin 4kk iästä HIPP-luomukaurapuurojauhetta (paketissa oli suositusikänä), sit siirryttiin 6kk puurojauheeseen. Sitä annoin vähän aikaa jolloin päätin, et nyt loppuu kalliiden puurojen syönti meidän peheessä ja aloin antaa tavallista kaurapuuroa ja neljänviljan puuroa...
  19. P

Tuttipullosta eroon

Kiitos ja kumarrus vastauksista =) Otettiin nyt sellainen käytäntö, että pullot mäkeen ja nokkamuki peliin. Saa nähdä alkaako ruoka maistumaan :p . Tarjotaan aina ruualla maitoa nokkiksesta ja vettä mun urheilujuomapullosta (siihen asti kun käyn ostamassa taikamukin , kun sen pitäis olla...

Yhteistyössä