Hakutulokset

  1. K

    Vaude ja Halti

    Onko kellään kokemuksia Vaude- ja Halti- merkkisistä kantorinkoista? Ja mistä outte ostaneet?
  2. K

    Nepalilaista

    Tämä on varmaan ihan turhaa kalastelua, kun tiedot tästä sapuskasta ovat aika olemattomat, mutta söin kerran ihan mielettömän hyvää nepalilaista linssikeittoa (?). Se oli tehty vihreistä linsseistä ja tarjottiin Basmati-riisin kera. Joku sanoi, että se linssisysteemi olisi keittoa, mutta...
  3. K

    Liivate

    Onko kenelläkään hyviä neuvoja liivatteen korvaamiseksi? Tiedän, että apteekista saa jotain ainetta, en kyllä muista mitä, joka korvaa liivatteen, mutta kuinka sitä tai muita vastaavia käytetään esim. hyytelökakun tai suklaavanukkaan tekemisessä? Tietääkö joku löytyykö kaupasta...
  4. K

    Minä kp:nä inssi tehdään

    Mulle kävi niin, että ekassa kierrossa ovuloin lauantaina eli silloin homma meni mynkään, mutta seuraavassa kierrossa, vaikka oli arki, pääsin inssiin vasta ovulaatiota seuraavana päivänä. Siis inssin voi tehdä vielä seuraavanakin päivänä. Tsemppiä!
  5. K

    4D ultra

    Kävin Felicitas-klinikalla, jossa on aivan ihana lääkäri tekemässä ultria. Selitti täydellisesti ja vastasi, kun kysyi (olen kuullut, että edellisessä mainittu lääkäri ei ole niin puhelias eli ei selitä kuvaa niin hyvin, mutta, kun en ole käynyt en voi tietysti tietää, mutta omat kokemukset...
  6. K

    Sammaksesta

    Joskus olen saanut sellaisen neuvon, että pitää kastella tutti vedessä ja sitten perunajauhossa ja antaa lapsen suuhun, niin pitäisi auttaa sammakseen. En ole kokeillut eli en tiedä tehoa.
  7. K

    Mainokset

    Mulle on jäänyt mieleen se kahvimainos, jossa poliisit pysäyttää kuplakuskin ja... "vannon kautta kiven ja kannon, jos sanani syön niin mörökölli minut vieköön" vai miten se meni, mainostettiin pehmeämpää kahvia. Saman sarjan muutkin mainokset olivat ihan jees. Automainokset ovat yleensä tosi...
  8. K

    inseminaatio

    Onpa rankkoja aikoja osalla takana (ja jollain vielä edessäkin)... Hattua nostan, kun jaksatte! Itselle tehtiin inssi kerran ja ovulaatio oli tapahtunut jo edellisenä päivänä. Lääkäri sanoi homman jälkeen, että ei tästä mitään tule, mutta tuli kuitenkin. Tuotos on nyt vajaan vuoden ikäinen...
  9. K

    epiduraalista

    Kiitos tiedoista! Tiedänpähän ensi kerralla. Tuntui vaan viimeksi olevan muutenkin niin nihkeää se homma, kun pyysin epiduraalia 2 ½ tuntia (siis salissa, sitä ennen olin ollut tietysti kivunsiedon äärirajoilla jo osastolla odottamassa), ennenkuin lääkäri suvaitsi tulla (tosin taisi olla joku...
  10. K

    epiduraalista

    Hei, kertokaa nyt viisaammat, että miten sitä epiduraalia annetaan? Ennen synnytystä kaverit sanoivat, että "pyydät vaan lisää, kun vaikutus loppuu" ja "kyllä sitä annetaan lisää, kun vaatii, vaikka ovatkin aluksi nihkeitä". Synnytyksessä sitten epiduraalia antamassa oli ns. kipupumppu, josta...
  11. K

    löytykö muita 1,5v

    Juu miinuskäyrillä mennään, tosin tyttö synty keskosena. Vuoden iässä paino vajaat 7kg ja nyt 1,5v n.8kg. Mutta likka syö ihan hyvin ja on muutenkin tosi pirteä ja vauhdukas pikku pimu. :wave:
  12. K

    apua hikoiluun

    Apteekista saa erilaisia aineita ilman reseptiä , esim Absolut Torr. On ainakin mul tepsinyt tosi hyvin. Muitakin aineita on jos toi ei sovi.
  13. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    :hug: =) Onneksi olkoo aadaselena
  14. K

    d-vitamiinista

    Meillä käyttiin aluksi Devitol-tippoja ja sit ostin "vahingossa" jekovittiä, se on siis todella karseen makuista. Olenkin sen sit lisännyt iltavellin joukkoon. Seuraava pullo tulee olemaan taas Deviolia, se kun menee myös raakana suuhun.
  15. K

    -75 mammoja pinoon:)

    seiskavitonen lisäytyy kasaan yhdessä pojan (-05) kanssa
  16. K

    Vauvan kanssa uimahallissa

    \ Tästä tulikin mieleen, että olen ollut aikeissa mennä pojan kanssa uimaan, mutta miettinyt, miten suihkussa toimia eli onko muilla hyviä ideoita, minne sulloa lapsi suihkun ajaksi?
  17. K

    -73 mammat-pino kans :)

    Minä -73 Mies-67 tyttö-05 :wave:
  18. K

    Lapsen synt.koko, rv ja montako päivää sairaalassa?

    Rv 31+1 ja 7 vko tyttö sairaalassa. 1117g ja 38cm, Äiti sairaalassa 2pv ennen sektiota ja 6pv jälkeen. =)
  19. K

    Mottoja...

    Pitää nousta kerran useammin kuin kaatuu... Mitä enemmän sattuu, sitä enemmän pitää kiittää... Joku viisas noikin on sanonut, en vaan muista kuka.
  20. K

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Meillä on 1v4kk tyttö jolla on kammionväliseinämässä aukko. Käyty kontrolleissa nyt 3 kertaa ja syksyllä mennään taas. Toivotaan että se olisi umpeutunut! Tosin tyttö on todella pirteä eikä tämä vaiva ainakaan tällä hetkellä sydäntä rasita joten meillä tämä ei ehkä ole kovin "vaarallinen"...

Yhteistyössä