Hakutulokset

  1. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

    Pikainen päivitys. Sairaalassa ollaan, käynnistys ballonki laitettu tänään ennen puolta päivää. Pienoisia supistuksia oli äsken 5-6min välein, ei mitään suurta. 12h paikallaan ja huomenna sitte oksitosiinia / kalvojen puhkaisua kehiin. Emppa ja muori 36+0
  2. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Moi! Pikainen päivitys. Osastolla taas viime viikolla oltiin lepohoidossa paineiden takia. Kohdunsuu sillä mallilla että voi syntyä millon vain ja mulle tehdyn hormonitestin mukaan pitäis syntyä 2 viikon sisällä. Jos ei spontaanisti synny niin käynnistys viim. rv 37. Jännittää, itkettää...
  3. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Poikka: Paljon voimia ja tsemppiä sinne teille!!! Mietin itsekseni, että mikähän kasvuun vaikuttaa kerta "kaikki" ok. Entä jos ne nyt vielä odottaa muutaman viikon, että keuhkot kehittyy kuntoon ennen syntymää?? En tiedä, nämä on vain näitä minun ajatuksia, toivottavasti eivät loukkaa sinua. Ja...
  4. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Hemutus: Kohdunkaula oli reilu viikko sitte osastolta lähtiessä 2,6cm. Paikat pehmenneet ja sormelle auki.
  5. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Moikka! Hemutus: Onneks pissa oli puhdas ja paineet vielä suht ok. Lepoa suosittelen, vaikka siinä hommassa meinaa välillä mennä hermot... Eli pitkää pinnaa :) Ja jos kotona rr mittari niin kannattaa niitä paineita ottaa päivittäin. Omaa napaa: Itse nyt maannut kohta 1,5 viikkoa. Olen...
  6. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Moi mamat!! Hurjasti viikkoja jo osalla, apua!! Mullakin sais olla jo vähän enemmän, nimittäin vietin tuossa vapun osastolla. Verenpaineet alkoi nousta ja olipa kohdunkaulakin tippunu ollen 2,6cm. Sormelle raotteli kohdunsuu. Ei muuta ku osastolle pötköttelee. Paineet onneks rauhottui yhellä...
  7. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Hemutus: Minulla on kans yöllä joka vessareissulla bikinirajat hiestä märät, samoin yöpaita liimautunut rintojen ja mahan väliin kiinni ja siellä siis myös hikeä. Joten tuttu tunne! :) Sitten selkään minulla on tullut poltetta yhden kerran automatkan aikana, en muista oliko mahan puolellakin...
  8. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    -Tea tervetuloa jengiin mukaan! Kuulostaa niin tutulta tuo sinun mainitsema olo. Täällä kans vauvan pää tosi alhaalla ja lääkärin mukaan se ei enää käänny sieltä minnekkään. Välillä tuntuu, kun vauva pyörittää päätä ja sekös tuntuu aivan ihanalta. Mieletön paine ja pissahätä ja kun meet vessaan...
  9. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Mitä sairaalakassiin pitää pakata mukaan???? Ja sitä omaa jälkivuotoa oon miettinyt, että kuinka runsasta se on, minkä kokoisiA siteitä itselle??? Eilen ostettiin vauvalle pampersin pikkuinen vaippapaketti <3
  10. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Yritin lisätä kuvaa masusta tähän mutten osannut. Täällä saikkuilu jatkuu. Supparit rauhoittuneet tosi paljon, mutta tänään ihan testausmielessä kokeilin imurointia, ei oikein hyvältä tuntunut, supistelua tuli. Joten tietää pidättäytyä siitä. Eilen oli toiseks viimeinen...
  11. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Stiinuliini: Minä jouduin uudelleen sokerirasitukseen, koska pissassa oli sokeria ++. Rasitus oli normaali ja kerran oon mitannut töissä ollessa aterian jälkeisen sokerin joka oli 6,1 eli normaali. Munuaiset vissiin sen verran päästää läpi että pissassa välillä tuota sokeria. Mulla illalla...
  12. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Hemutus: No nyt ihan tuoretta tietoa. Minun kaveri juuri joutunut osastolle seurantaan, kun kohdunsuu hieman raollaan, kohdunkaula 2,3cm ja pehmennyt. Kivuliaita supistuksia hänelläkin ollut muutamien viikkojen aikana, muttei säännöllisesti ja vähemmän mitä esim. minulla. Eli ei oo...
  13. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Teris: Me ollaan käyty jo synnäriin tutustumassa viikko sitten. Mukava reissu oli käydä, ainakin omaa jännitystä lievensi paljon. Onko teillä väsymys lisääntynyt?? Minusta alkaa tuntumaan ihan siltä...tänäänkin meni 2h päiväunet heittämällä...
  14. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Aanna: Minun supparit olleet kans kivuttomia. Tänään oli yks voimakkain tähän astisista mutta sekin veti lähinnä kumaraan, ei siis kipua. Jes, mulla sokerirasitus ok.
  15. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

    Mupelo: Sinun masuissa aivan selvä ero!! :) Zoile: Annettiinko sulle tarkempia ohjeita mitä saa supistusten vuoksi tehä ja mitä ei? Onko esim. siivous kielletty? Minä lepäilin viikonlopun ja tänään sit oli neuvolalääkärillä käynti. Kohdunsuu oli kiinni, mutta kanava lyhentynyt ja...
  16. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Kyllä minä ihan oikein käsitin sen kätilön puheet siitä synnärille menosta lapsivesien mentyä. Täältä meiltä sairaalaan on 110km, joten uskoisin että tuon välimatkan takia käytäntö on tämä....
  17. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Meitä ohjeistettiin niin, että jos lapsivedet menee kotona, olipa viikko mikä tahansa niin aina pitää mennä lepoon heti vaikkei supisteliskaan yhtään ja ambulanssilla sairaalaan. Lepoa siksi, että joskus kuulema napanuora saattaa luiskahtaa kohdun suulta ulos ja silloin on jo vaarallinen...
  18. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Heipä hei ! Pikainen päivitys. Ma oli äitipolilla lääkäriaika, kaikki hyvin silloin. Vauva kasvaa 9 pv eellä viikkojen mukaan, lapsivesi ym asiat ok. Tyttölupaus varmistui. 2 päivää välissä töissä ja nyt sitten saikkuillaan. Alkoi supistelee eilen ja sitä jatkunut myös tänään. Tallitöitä...
  19. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Heipähei mamat!! Siinä se kesä lähenee, itsellä enää 3kk aikaa laskettuun aikaan ja osalla vissiin paljon vähemmänkin :) Jännittääkö teitä??? Minä olen kattonu aina keskiviikkoisin pieniä ihmeitä ja itkeä vollottanu. Jännittää synnytyksessä eniten se oman kontrollin pettäminen, mut...
  20. Emppa

    Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

    Helou pitkästä aikaa! Me ollaan tilattu Oran Jovi Air yhdistelmävaunut, viimevuoden mallistoa. Olivat 399e uutena. Hyviltä vaikuttaa, eiköhän niillä pärjätä. Turvakaukaloa ollaan menossa ostamaan viikon päästä. Onko teillä ehdotuksia millanen?? Ainut kriteeri itellä se telakka, muutoin olen...

Yhteistyössä