Hakutulokset

  1. H

    *Huhtikuun Helmet 2012 * HUHTIKUUSSA* MEIDÄN KUU!!*

    Heippa! Oon käynyt aina välillä lukemassa, mutta kirjoittelu on jäänyt. Onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsempit kaikille yhä odottaville! Meidän neiti on kasvanut 3viikossa jo yhden kilon ja nyt on alkanut olla välillä vähän hereilläkin. Tyttö on nukkunut tosi hyvin ja vielä ei...
  2. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Meille syntyi sunnuntai aamuna tyttö. Rv 37+5, paino 3330g ja 51cm. Imetys lähti sujumaan hyvin jo salissa ja eilen päästiin jo kotiin. Pe-la yöllä alkoi supistukset joita oli la päivänkin säännöllisen epäsäännöllisesti, kesto 30sek, välillä 5-8min välein parikin tuntia ja sitten saattoi...
  3. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Lohduksi niille joille on luvattu isoa vauvaa, niin täällä ultraaja ainakin sanoi, että ultra voi helposti heittää 10% että voi se masuasukki olla vähän pienempikin mitä uhataan, meillähän nelikiloiseksi uhattu olikin vain sen 3,4 Kuulemma koon arviointia vaikeuttaa sekin jos vauva on pitkä.
  4. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Supistusten kanssa valvottu viime yö. Tai 01 heräsin ja jouduin ottaan särkylääkettä käden takia ja supistuusten kanssa valvoin 04-07:30 tuli välillä 4-12min. Pitkään oli 5min mutta kesto vain n.30sek, joten ei niillä vielä mihinkään lähdetty vaikka kipeää tekikin. Nukuin aamusta kun suppari...
  5. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Onnittelut uusista vauva uutisista! Eilen kellotin supistuksia tuli illalla 6-9min välein ja kesto n.60sek. Tuli jo sellainen olo että joko kohta lähdetään, mutta 1,5h kellottelun jälkeen hiipuivat pois. Yöllä oli 01-03:30 välillä kipeitä supistuksia ihan miten sattuu 9-20min väli ja lyhyitä...
  6. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Kiitos tsemppauksista! Äiti on nyt täällä apuna, enhän mä saa itse edes puettua. Limatulppa meni tänä aamuna. Esikoisesta meni tasan 7pv ennen vesiä. Mä olen tunnistanut selvästi molemmilla kerroilla. Nytkin oli sellainen ruskea eli verensekainen, alushousut samantien vaihtoon ja...
  7. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    kaaduin sitten tänään pihalla. Käden sain alle, joten vauvalle ei koitunut vaaraa, mutta mulla murtui ranne. Laskettuun aikaan 3vko:a ja kipsi kädessä 4-5vko:a, että ihab kiva. :kieh:
  8. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Kuolaamista on täälläkin. Neuvolalääkärissä käyty tänään. Sykkeet hyvät, tarjonta pysynyt Rt, mun paino oli vähän jopa tippunut, flunnsasta johtuen. Kokoarvio oli 2800g ja pieni siro pää kuulemma Lasketun ajan arvio olis ton mukaan 3300, joten melko siro neiti olisi tulossa. Kohdun suu...
  9. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Onnitelut vauvauutisista! Täällä supistukset on ollut niin rauhallisia ja vähäisiä viime aikoina, että enpä odottele vauvelin syntyvän ennen laskettua aikaa, mutta saapi nähdä kuinka käy. Tänään kävin kirpparilla ja sieltä tarttui vaikka mitä ihanaa mukaan :) Itsellä flunssa alkaa vähän...
  10. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Kivunlievityksestä esikoinen syntyi ilman epiduraalia ja synnytys oli helppo, toivoisin nytkin menevän niin koska itse pelkään selkäydinpiikkejä, mitään muuta syytä mulla ei ole niistä kieltäytyä kuin pelko. Esikoista synnyttäessä sain kipulääkettä kankkuun ja se rentoutti niin että 2tunissa...
  11. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Paljon onnea Annamariaplus2 teidän perheelle GCS15 oli kiva kuulla teidän kuulumisia! Paneen tunteesta mulla ei vielä ole ollut mitään sellaista, mutta muistan esikoisen aikana, että päivä ennen synnytystä oli mahdotonta istua pitkään kun takapuolessa oli sellainen paine. Oli sitä varmaan...
  12. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Kuulostipa hurjalta tuo BABYlonialaisen kokemus Sitten omaa napaa. Täällä ollaan flunssan kourissa. Onneks mies otti esikoisen mukaan reissuun, että saan levätä. Meidän esikoinen kun on sellainen, että heti jos näkee mun jossain makaavan niin täytyy tulla kiehnäämään viereen tai kiipeilemään...
  13. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Poreista en tiedä sen tarkemmin mihin tuo neuvolan tädin lausunto perustui. Oltiin edellisessä raskaudessa menossa loppuajasta kylpylään ja silloin kysyin asiaa. Ilmoittelusta mieluusti ilmoittelisin asiasta vasta kun vauva on maailmassa, mutta koska esikoiselle on järjestettävä hoito niin...
  14. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    uimisesta täällä neuvottiin että viimeiselle kuulle asti voi käydä huoletta ja senkin jälkeen, mutta ei kuumiin poreisiin.
  15. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Kokoarviosta esikoisen aikana kokoarvio tehtiin vasta synnärillä. Neuvolassa seurattiin mun painoa ja sf-mittaa ja kun ei vaikuttanut tulevan jättiä niin mitään sen tarkempaa ei tehty. Silloin oli eri lääkärikin joka kerta. Nyt tänne on saatu neuvolalääkäri, joka on sama joka kerta ja nyt...
  16. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Neuvolassa käyty. Pissa puhdas Turvotus + tuumas neuvolan tätikin, että selvästi näkyy että turvotusta on tullut viime kerrasta paino +1270g/vko RR 124/70 Hb 129 syke 144 sf 31, nyt oli tasoittunut selvästi. Mulla on molemmissa raskauksissa sf-mitta mennyt yläkäyrillä alkuraskauden ja...
  17. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Heippa taasen.. Äitiysloma alkoi "mukavasti", esikoinen on 39 asteen kuumeessa ja viime yö menikin siinä rumbassa. Nyt olen itse ihan naatti. Huomenna neuvola ja saa taas päivitystä tilanteeseen. Odotan ihan innolla. Vauveli on liikuskellut vähän tuntuvammin, mikä on erittäin hyvä mun...
  18. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Onnittelut vauvauutisista! Äitiysloma on täälläkin alkanut, virallisesti alkoi viime lauantaina. Kelan päätöksiä vielä odottelen. Lahjasta, ostin esikoiselle vähän herkkuja ja sellaisen lehtiön josta saa raaputtamalla kuvan esiin ja sitten sen väritettyä. Ajattelin, että hyvä hommata...
  19. H

    ***Huhtikuun Helmet 2012 ' MAALISKUUSSA ' ***

    Juu kiitokset pinosta minultakin! Saa nähdä synnytetäänkö täällä jo tämän pinon aikana vai meneekö huhtikuun puolelle. Tänään oli ilmeisesti viimeinen työpäivä. Äippäloma alkaa 03.03, mutta kun mulla on osa-aikatyö niin ei töitä varmaankaan ole enää. Alavatsakipuja on tänne ilmaantunut...
  20. H

    oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

    Josefialle joo siis menkoista lasketun mukaan oli 38+5 silloin kun poika syntyi, kun mähän olin laittanut tuohon sen päivän minä menin sisälle ja esikoinen syntyi vasta seuraavana. Rakenneultra heitti sen 8pv, eli sen mukaan jos olis laskettu niin päiviä olis ollut täynnä se tasan 40+0 Ekalla...

Yhteistyössä