Hakutulokset

  1. O

    ***JOULUTONTUT -08, TOUKOKUUSSA -09***

    Eipä ole taas aikoihin tullut kirjoiteltua. Kiirettä pitää tenavien ja kouluhommien parissa. Meillä aika samankokoinen tyttö kuin Grynnalla, eli 4 kk neuvolassa oli vissiin 7120g ja 67 cm. Mun silmiin vaikuttaa isolta tytöltä, kun esikoinen oli aina aika pieni, mutta ihan sopivahan tuo kai...
  2. O

    ***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

    Sunnuntai-illan viettoa. Meillä harvinainen tilanne kun molemmat tytöt nukkumassa. Pikkuinen herää kyllä vielä syömään, vähän seurustelemaan ja iltatoimiin. Meidän iltarutiineihin ei mitään kummosia koukeroita kuulu. Syötön jälkeen yöpuvun vaihto ja tarvittavat pesut (kylpy usein jo aiemmin...
  3. O

    ***JOULUTONTUT -08, MAALISKUUSSA 2009 !***

    Uusi viikko, uudet kujeet. Katherine: Äidinmaito säilyy tosiaan 3 kk pakkassessa, kuten Grynna jo totesikin. Mulla on ollut semmonen tapa, että minigrip-pusseihin sitä pakastan ja aina merkkaan päivämäärän ja maidon määrän siihen päälle tussilla. Sitten jos/kun käytetään, niin otetaan aina...
  4. O

    ***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

    Yritänpä minäkin taas pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia. On pitänyt kyllä aikamoista kiirettä tämä kahden pienen ja gradun kanssa vohkaaminen. Neuvolassa käytiin eilen ja neiti on kyllä kasvanut moitteettomasti. Nyt ei oo neuvolakorttia tässä, mutta jotain päälle 5700 g (3330 g ) ja 59...
  5. O

    ***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

    Niin joo. Sitä piti vielä Mussupussulle sanomani, että mäkään en oo koskaan kauheesti noista Snoopy/Bamse/Hello Kitty -vaatteista välittänyt, mutta esikoinen (siis 2,5 vee :o ) on hurahtanut tohon Hello Kittyyn ja nyt sillä sitten on yöpukua ja hiuspantaa ja ties mitä tossua ja ne on sille niin...
  6. O

    ***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

    Vauvahaaveita: Meillä ainakin tytön neuvolalääkäri ja mun jälkitarkastus laitettiin samalle ajalle, joka sitten vähän pidempi. Tämä siis mun toivomuksesta, kun en jaksa useita kertoja ravata. Muistaakseni oli näin esikoisenkin kohdalla ja vauva köllötteli turvakaukalossa sen aikaa kun lääkäri...
  7. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Huomenta, Vaippakeskusteluun otan sen verran osaa, että meilläkin siirrytty nyt tuohon 2 kokoon Liberossa ja nyt ollaan kanssa käytetty noita nature babycare - vaippoja. Hyviä on ja vaikka vähän tuntuvat vähän jäykemmiltä käteen, ei oo ainakaan meillä aiheuttanut ongelmia. Semmonen lisäys...
  8. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Jospa nyt taas saisi muutaman minuutin, että voisi kirjoitella kuulumisia. Meillä olin noista vatsavaivoista kirjoitellut. Cuplatonia ollaan nyt annettu aina 4 tippaa ennen syöttöä paitsi yöllä, jolloin en jaksa nousta hääräämään. On se ehkä hitusen auttanut, vaikka illat on itkuilua...
  9. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Täälläkin on nyt liikunta/syömistsemppaus päällä. Lähinnä nyt just noita vaunulenkkejä ja sit kotona vähän lihaskuntoa ja sitten kun jälkivuodosta on kokonaan päästy eroon alan taas uimaan. Se on vaan vähän hankalaa, kun siihen menee aina vähän enemmän aikaa, mutta jos nyt ees kerran viikossa...
  10. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Taas ollaan päästy "jo" keskiviikkoon. Mulla tuntuu olevan vähän tällasta viikonlopun odottelua koko viikko. Periaatteessa nautin kyllä arjesta ja normaalirutiineista, mutta nyt kun pienin on niin itkuinen, eikä elä vielä minkään rytmin mukaan tuntuu semmoselta odottelulta. Oon aika...
  11. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Katherine: Kyllä juu tuota D-vitamiini lisää tulisi antaa päivittäin aina 5-vuotiaaksi saakka. Sehän on se ainoo vitamiini, mitä äidinmaidosta ei saa (eikä korvikkeestakaan tarpeeksi) ja Suomessa kun tuo auringonvalo on niin vähissä. Tosiaan sitten tuo, jotta mitä merkkiä antaa on mutkikkaampi...
  12. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Viikonalkua. Viikonloppu tuntui hurahtavan liiankin nopeasti. Nyt onkin sitten pääsiäiseen eli Huhtikuulle asti mentävä ennen seuraavaa vajaata viikkoa/pyhiä. Tosin jos miehellä uudessa työpaikassa vähän rauhottuu, niin pitää sitten vielä isyyslomia tuossa Helmi-Maaliskuussa. Tällä hetkellä...
  13. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Huomasinkin tuolla just Sarabin aloittaman threadin tuosta vihreästä kakasta, eli ilmeisesti ihan normaalia on, mutta kielii mahdollisesti juuri noista mahavaivoista. Mä en oikeen osaa kyllä epäillä mitään allergioita, kun ei kellään meiän perheessä oo mitään. Eihän se tietty mitään takaa, mutta...
  14. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Huomenta! Nullpointsilla olikin hyviä neuvoja tuosta imetysasennosta. Meilläkin juuri noin saatiin imetys hyvin käyntiin ja kunhan vauva oppii otteen kunnolla, niin ainakin meillä onnistuu imetys missä vaan. Ts. vauva nykyään itse huolehtii rinnanpään kunnolla suuhun, vaikka itse olis melkein...
  15. O

    ***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

    Arjen keskeltä. Meillä mies palasi tänään töihin ja olen jännittänyt kovasti tätä arkea kahden pienen kanssa. Vielä toistaiseksi rauha maassa. Isompi (2,5 v) kattoo peppi pitkätossu leffaa digiboxilta ja pienempi nukkuu. Naputtaja: Meillä ei pahemmin ole tuota pulauttelua ollut, mutta...
  16. O

    ***JOULUTONTUT -08, joulukuussa***

    Jaahans, se olis tämän vuoden viimenen päivä sitten. Meillä on ollut aikamoista rallia tämä nelihenkisen perheen arki. Kyllä mua ihmetyttää kaikki te, joilla on useampi lapsi, jotta kasvatatteko jotain lonkeroita vai mitä? Mies palaa ensi viikolla töihin ja vaikka on tavallaan haikeeta, niin...
  17. O

    ***JOULUTONTUT -08, joulukuussa***

    Hei vaan, Pääsinpäs minäkin vielä Joulukuun puolella ilmoittautumaan tänne vauvautuneisiin. Synnytystarinaa onkin jo tuolla odotuspuolella, mutta siis nopea ja suht rankka synnytys meillä. Neiti 3336 g ja 50 cm ja nyt 6 päivää vanha. Rytmeistä: Mä oon hennosti yrittänyt alusta asti...
  18. O

    JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

    ONNEA kaikista uusista ihmeistä! Paljon myös jaksamista muille ja tiedän, että mikään ei auta, mutta sen voin luvata, että noi kärvistelyt ainakin unohtuu nopeasti sitten ajanlaskun tuolla puolen. Jennae: Sulla oli tosi samankuulonen synnytys, kun mulla esikoisesta, eli mullakin silloin...
  19. O

    JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

    Jaahans, synnytystarinaa: Lauantai-iltana oltiin tosiaan miehen veljellä glögeillä ja ilta menikin ihan kivasti eli ei pahemmin supistellut tms. Yöllä kolmen aikaan heräsin supistukseen ja kävin vessassa. Yritin mennä takas nukkumaan, mutta vähän ajan kuluttua tuli uusi aika pitkä supistus...
  20. O

    JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

    Ilmoittaudun minäkin... Onnea kaikille ketkä ovat vauvansa käyneet lunastamassa... niitä varmaan onn tullut. En ole lauantain jälkeen lukenut, koska: Tyttömme tuli maailmaan sunnuntaiaamuna viiden jälkeen todella kipeän ja nopean synnytyksen tuloksena. Kotiin päästiin aatonaattona ja nyt...

Yhteistyössä