Hakutulokset

  1. L

    Anopin mielestä olen laiska äiti...

    ...enkä siis ole todellakaan sitä mieltä, että ap:n anoppi olisi oikeassa! Olen samaa mieltä, että näin kovalla pakkasella noin pienen kanssa ei tartte todellakaan lähteä ulos, jos ei välttämättä itse halua!! Ja mainittakoon, että mulla on samanlainen, rasittava anoppi... :/
  2. L

    Anopin mielestä olen laiska äiti...

    Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista...
  3. L

    Mitä teillä on vauvalla vaunukopassa?

    ...Nyt saan varmasti kovan ryöpyn ihmisten niskaan pakkasrajoista ynnä muista, mutta sanon silti... Asutaan täällä Suomen katolla ja meillä pakkasraja on sellanen n. -30 astetta. Sitä kylmemmässä en ole vauvaa uskaltanut nukuttaa ulkona. Mutta esim. nyt on pakkasta -25 ja heppu on nukkunut...
  4. L

    Mitä 3-vuotis-lääkärintarkastuksessa tehdään??

    Kiitos tiedoista! Perusjuttuja siis ja kivekset varmaankin sitten kurkataan, hyvä että mainitsin pojalle :) On kyllä reipas mutta hyvä tietää vähän etukäteen :)
  5. L

    Mitä 3-vuotis-lääkärintarkastuksessa tehdään??

    Ois kiva kertoa jotain pojalle jo etukäteen... Neuvolassa ollaan jo 3v tarkastuksessa käyty mutta nyt on sitten vielä lääkärintarkastus... Tekeekö muuta kuin kuuntelee keuhkot ym. perusjutut? Kurkkaako esim. housuihin? Vähän jo pojalle vihjailin, että lääkäri saattaa tarkistaa, ootko poika vai...
  6. L

    Poika 10kk ja kamala yöt

    Kuulostaa samalta kuin meillä oli... eikä mikään muu kuin aika auttanut. Pahimmillaan herättiin 45min välein. Noin 1v1kk vanhana nukkui ekan kokonaisen yönsä... Kaikkea kokeiltiin, minäkin varmaan ekaksi lyhentäisin noita aamupäikkäreitä! Meillä nukuttiin 10-12 ja 14-16 ja niillä pärjättiin...
  7. L

    Tammikuun toivot 09

    ...kerkeisköhän kirjottaa hieman... Kauheesti tekis mieli kaikkea kommentoida mutta yritän jotakin edes ehtiä.. Masuvaivoihin löytyi meillä helpotus Disflatyl-tipoista! Ovat siis sellaisia, jotka rikkovat niitä kaasukuplia mahassa ja auttavat näin ollen turhan ilman pääsemään pois...
  8. L

    Tammikuun toivot 09

    Moi! Pikaisesti kaiken tän hässäkän keskellä yritän keretä täälläkin käymään... :ashamed: Tänään neuvolassa mitat olivat pojalla komeat 50cm ja 3380g :heart: Eli ikää vajaa 3vkoa ja syntymäpainosta tultu ylöspäin jo melkein 700g! Jee... ollaan siis ruoka-aikaan oltu paikalla ja näyttää...
  9. L

    Tammikuun toivot 09

    ...josko kerkeis vähän kirjottelemaan... :whistle: Olikohan muita, joilla vauva edelleen alle 3kg vaikka ikää jo yli 2 viikkoa? Runttipullalla ainakin tais olla pieni mutta teillä taisi ikää olla hieman vähemmän? Askarruttaa vaan tuo syömisjuttu ja nukkuminen (on se kumma vaikka esikko oli...
  10. L

    Muita,joista tuntuu,että oma maito aiheuttaa vauvalle enemmän vaivoja kuin korvike??

    Siinäpä olikin kysymys... Meillä siisi pariviikkoinen vauveli, joka pulauttelee ja kärsii mahanpuruista juurikin tuon mun maidon takia... Korviketta antaessa nukkuu tyytyväisenä ja röyhtäisee vaan... :/ Tulee niin paha mieli, kun ei voi omaa maitoa hyvällä mielellä antaa. Siis juo pullosta...
  11. L

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    ... :wave: oon jo siirtynyt tuonne vauvapuolelle, mutta piti tulla vaan kommentoimaan, etten minä nyt kyllä todellakaan mitenkään UPEALTA näytä niin kuin Anar väittää :laugh: Viime yönä tasan 2h unta ja silmät verestää, itkin aamulla taas koska esikoinen herätti kovalla äänellään vauvaa...
  12. L

    Tammikuun toivot 09

    Nuo Runttipullan kysymykset tosta rinnan antamisesta ja pumppaamisesta ym kiinnostais muakin... meillä sama homma, eli poika on pienikokoinen eikä jaksa imeä kuin max 20min jonka jälkeen uinahtaa... sitten lämmitellään mun pumppaamaa maitoa kuten esikoisenkin kanssa. Epäilen, että meillä...
  13. L

    Tammikuun toivot 09

    Moi! Pikaisesti kommentoin Emmylle: älä huoli, jos maitoa on tullakseen, se varmasti nousee rintoihin pian ja varsinkin jos sulla on tuo sektiohaava, voi mennä pidempään, elimistön pitää ensin toipua sen leikkauksen aiheuttamasta shokista!! Joten odottele rauhassa, juo paljon ja lepää!! Maitoa...
  14. L

    Tammikuun toivot 09

    Heippa kaikki :wave: Minäkin taidan pikku hiljaa hiipiä tälle puolelle =) Eli meillä harjoitellaan elämää taas uudestaan, pikku poikanen syntyi siis 8.1, 2700g, 46cm. Pieni kirppu kuten veljensäkin. Muuten on mennyt varsin mallikkaasti, mutta eilen mulla todettiin kohtutulehdus :/...
  15. L

    Muita pienen (kooltaan) vauvan äitejä? Tai jolla lapsi on/oli vauvana kirppu...

    Täällä yksi kahden pienen kirpun äiti =) Eka oli syntyessään 2820g ja 47cm, toinen syntyi pari viikkoa sitten 2700g, 46cm. Molemmat olleet ihan täysaikaisia, mutta pieniä vaan ovat silti. Esikko täytti nyt vasta 3v ja mitat 91cm, 13kg. Melko kirppu siis edelleen. 1v ikäisenä käytti 70cm...
  16. L

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    Ai niin ja Anarille suurkiitos tietojeni päivittämisestä!! :heart:
  17. L

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    Hei kaikille pitkästä aikaa ja onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower: Vihdoin pääsin koneelle kun persaus alkaa kestämään taas istumista... =) Eli meille tosiaan syntyi 8.1 klo 14.55 ihana pikkuruinen poikanen 2700g, 46cm, pipo 34 :heart: Kaikki kävi tavallaan tosi nopeasti...
  18. L

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    Moi! Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että olen just lähdössä Rovaniemelle lähetteellä, tänään ultrassa totesivat, että lapsivesi on loppu... joten toivottavasti jo huomenna siellä sitten käynnistävät... Pitäkää peukkuja ja tsemppiä myös muille!! -Lappitar ja Hippunen 39+1
  19. L

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    ...Täällä ollaan edelleen, eli esikoisen synttärit pidetään niin kuin oli tarkoituskin... eipähän mene kermat ja muut herkut hukkaan... :whistle: Tietenkin lähdön mahdollisuus piilee koko ajan, supistelee kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta oltuani hereillä nyt n. 3h ei edelleenkään...
  20. L

    TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

    Ai niin ja onnea Tuulia ja Janttu!! :heart: :flower:

Yhteistyössä