Hakutulokset

  1. B

    kaksi kysymystä 10kk ikäisten äideille

    1. Ei syö (vauva nyt 9 kk). Lopetin yötissittelyt kuukausi sitten. Siihen tarvittiin parin yön tassuttelu, joka onnistui tosi hyvin. Nyt nukkuu täydet yöt tai herää kerrran ja nukahtaa silittelyyn. Kannattaa ehdottomasti lopettaa yösyötöt tassuttelemalla! 2. Vahtaan aika paljon0 vieressä...
  2. B

    Tassuttelu onnistui!

    Halusin vain suositella tassuhoitoa niille, joilla yöheräily on ongelma. Meillä yöheräily ei ollut ongelma (saattoi syödä tissiä pari kertaa yössä, mutten kokenut sitä ongelmaksi), ennen kuin pojalle tuli korvatulehdus 8 kk iässä. Sairaana ollessaan poika heräili koko ajan ja heräily jäi...
  3. B

    äiti kipeänä - maidon riittäminen

    Pumppaa rintoja aina kun jaksat. Kun tervehdyt, maidon tulo normalisoituu (ainakin mulla niin).
  4. B

    Rela-tipat

    6 viikon iässä, vaikutus näkyi heti. Tosin lopetin samalla ruisleivän syönnin, joten sekin saattoi vaikuttaa. Tätä ennen annoin pari viikkoa Cuplatonia, ei vaikuttanut mitään.
  5. B

    * GALLUP * 10 kk ja yli vauvat: mitä syö/juo viimeiseksi ennen yöunia?

    Poika täytti eilen 9 kk. Iltapuuron syönyt 6 kk lähtien, söi tissiä aikaisemmin ennen unille menoa. Ei kelpaa enää illalla (lopetti 8,5 kk iässä iltamaidon syönnin), joten puuro on viimeinen ruoka ennen unia. Syö puuron 7ltä. Sänkyyn nostetaan puoli kahdeksalta, hommailee siellä itsekseen...
  6. B

    Välipala vinkkejä 8kk:selle kiitos...

    Onko olemassa jotain Yosa-merkkisiä aikuisten kaurajogurtteja? Joko niitä voi nyt antaa? En tiennytkään? Minä annan välipalaksi päärynää ja mangoa. Ei tarvi raastaa - voi raaputtaa lusikalla, niin tulee sosetta. Omena ei kelpaa, oisko liian kirpeää. Samoin banani ei maistu. Ootteko...
  7. B

    Kokemuksia tassuhoidosta?

    Eikö kellään ole tassuttelukokemuksia? Olisin hyvin kiitollinen vastauksista.
  8. B

    Kokemuksia tassuhoidosta?

    Hei, voisitteko kertoa kokemuksia tassuhoidosta? Poika on nyt 8 kk, olisi tarkoitus lopultakin saada hänet nukahtamaan omaan sänkyyn ja olemaan tissittä yön yli. Poika on iltaisin aina nukahtanut syliin pienen kitinän kanssa ja menee 20-30 min. ennen kuin hänet saa laskettua sänkyyn. Muuten...
  9. B

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Heips pitkästä aikaa, on niin paljon juttua täällä, etten oikein kaikkea jaksa lukeakaan... Me siis palattiin viikon Dubain reissulta viikonloppuna. Lentokoneessa meni yllättävän hyvin, lukuunottamatta sitä että pikkumies ei osannut nukahtaa lentokoneympäristössä. Eli nukahtaminen tapahtui...
  10. B

    Moneltako nukkumaan n.7kk ikäiset?

    Meidän poika (lähes 8 kk) menee just samoihin aikoihin nukkumaan kuin aloittajan. Sama juttu: joskus on niin väsynyt jo kuuden aikoihin, että pakko aloittaa iltapuuhat (puuro, vaippahommat, hampaanpesu, tisuttelu) jo silloin. Yleensä iltahommien aikaistaminen ei vaikuta heräämiseen, vaan herää...
  11. B

    minkä ikäisenä

    Nyt oon pitänyt pari kertaa (vauva 7 kk ikäinen). Pikkuinen ei osaa vieläkään istua itse. Pitäisköhän odottaa, että oppii?
  12. B

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Minnihiiri: Huomenna lähdetään sinne Dubain matkalle, kovasti jännittää, miten lentomatkat sujuvat pikkuisen kanssa. Olisi varmaan meilläkin sujunut ihan hyvin 4 kk ikäisenä, mutta nyt on vähän eri juttu, kun poitsu liikkuu niin paljon. Se on vielä luonteeltaan sellainen touhottaja, että ei...
  13. B

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Vaniljatädille: onpa inhottava tilanne. Mulla on yksinhuoltajakaveri, jonka vauva on nyt 3-viikkoinen. Kaverille tuli heti rintatulehdus, joka on uusinut antibioottikuurin aikana kahdesti, eikä näytä paranevan. Hän on joutunut laukkaamaan päivystyksessä ja lääkärissä asian takia, eikä ole...
  14. B

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Hei, onko kukaan ollut pitemmällä lentokonematkalla vauvan kanssa? Miten meni? Me lähdetään perjantaina veljen perheelle kylään Dubaihin viikoksi. Lennot Oulu-Hki 1 tuntia, sitten pari tuntia odotusta, Hki-Dubai vähän yli 6 h. Pelottaa vähän, miten poika jaksaa olla paikallaan. Se kun haluaa...
  15. B

    Meillä on sitten ilmeisesti yliaktiivinen vauveli ;)

    Meidän 7 kk poika on varmaan samanlainen, edelleen. Paitsi että on kyllä nukkunut tosi pitkiä päiväunia aikaisemmin (4 kk iässä 2 krt päivässä 2-3 tuntia). Nyt päiväunet ovat lyhentyneet, kun yöunet on pidemmät. Meidän poitsu jaksaa puuhata yksikseen enintään vartin, sen jälkeen pitää vaihtaa...
  16. B

    Minkä ikäisenä puuro?

    Meidän vauva nukkui 2 kk ikäisenä lähes aamuun asti heräämättä tissille, 3-4,5 kk ikäisenä nukkui koko yön aamuun asti (klo 22.30-7), minkä jälkeen alkoi taas yöheräilyt. Ensin 1 krt / yö. Aloitin kiinteät 5 kk iässä (ajattelin että vava taas nukkuisi koko yön kun saisi kiinteitä), ensin yks...
  17. B

    Toukovauvat-07 TAMMIKUU

    Imetyksestä: Vaikuttaa, että tosi harva imettää enää. Olen yllättynyt! Muutenkin ennen raskaaksi tuloa, kun en vielä tiennyt mitään näistä imetysjutuista, luulin että lähes jokainen äiti onnistuu imettämään tuonne vuoden ikään asti. Vaan eipä se niin olekaan. Itse aion imetellä varmaan vähän...
  18. B

    7-kuisen rintamaidon tarve?

    Kiitos kaikille vastauksista! :) mamadu: hienoa, että teillä ollaan pääsemässä eroon yöimetyksistä ja maito maistuu päivälläkin. Tuohan olisi juuri ihanteellinen tilanne. Olen vähän kateellinen... Nyt jälkikäteen ajateltuna minusta tuntuu, että lisäsin kiinteiden määrää ehkä liian nopeaan...
  19. B

    Ensin rintakumilla...

    Meidän pikkuinen opetteli aluksi syömään rintakumilla, koska mulla nousi maito niin voimakkaasti, että rinnat olivat ihan kovat ja vauvan oli vaikea saada otetta nännistä. Myöhemmin (sairaalasta kotiin mentäessä ) vauva oli monesti melko uninen syönnin aikana ja rintakumin sai kätevämmin...

Yhteistyössä