Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Yleensähän jos kääntyy mahalta selälleen ni se menee ihan sen pään mukana vaan. Ei siis varsinaisesti vauva ite tee mitään ko vahingossa humahtaa ympäri sen pään painon takia. Kyllä meidänki esikoinen parin kk ikäsenä jo kierähteli tuon tuostaki mahalta selälleen, mut neuvolastaki sanottiin,et se johtuu siitä päästä..
Tietenki sitte lienee tähänki sääntöön ne poikkeukset. Mutta harvinaisempaa se on,että kääntyy eka tarkotuksellisesti noin päin.
tätä mieltä minäkin. Selältä mahalleen vaatii jo hyviä lihaksia ja kehonhallintaa, eli mahalta selälleen kellahta jo parin kuukauden iässä ja suurinpiirtein " vahingossa".
Mä pidän pojan kääntymistä sillon 3-4kk tienoilla tarkotuksellisena, kun meni aina uudestaan takasin masulleen kääntämisen jälkeen ja ihan öhkötti itteensä nurin. Teki siis kropallaan töitä, että selälleen pääsis. Sellanen nopee humpsahdus on vahinko ja pään painon aiheuttama käännös... Neuvolan terkka ainakin mulle sano sillon ku kerroin pojan kääntymisestä, että tarkotuksellinen juttu oli. Mulla on muutama käännös videoklippinäkin.
Että ei se epänormaalia tai aina vahinko ole, jos lapsi oppii masulta selälleen eka kääntymään... Mut vaikuttaa se ikä siihen, onko mahdollista osata oikeesti vai onko vaan vahinkoo.
Kohta tulee joku mussuttaan, että tääkin pino on kilpailua...