jääkiekkomailan pituus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Osaisiko joku kertoa minkä kokoinen maila olisi sopiva 4-vuotiaalle n 105 cm pitkälle aloittelevalle jääkiekkoilijalle? Siis kuinka pitkä verrattuna pelaajaan ;)

Luistimet jalassa leuan ja nenän välimaastoon. ;) Helpoin tapa on kun laitat nassikalle luistimet jalkaan annat mailan käteen ja pyydät vähän pyörittelemään sitä eli esim. kiekon kans varovasti veivaamaan. Näet kyllä mihin kädet asettuu :) mut tuo ihan eka sääntö on aika passeli.

onko noin pienissä mailoissa vielä erikätisyyksiä?

Mulle oli aika yllätys kun kouluikäiselle aikoinaan kunnon mailaa ostettiin ja sille pitikin olla rightin maila :D

(siis kummin päin pitää mailaa,oikealla vai vasemmalla)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Mulle oli aika yllätys kun kouluikäiselle aikoinaan kunnon mailaa ostettiin ja sille pitikin olla rightin maila :D

Tottahan toki on. Eihan sitä nyt suoralla lavalla voi pelata :D

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Tottahan toki on. Eihan sitä nyt suoralla lavalla voi pelata :D

mut on niissä ihan pienissä vaan sellainen suora lapa :D

Jos lapselle on selvää kummalle puolen pelaa niin käyrä lapa on parempi. jos vielä huitelee miltä puolelta milloinkin niin tuon kokoiselle saa suoralla lavalla ja se tottakai silloin parempi.

ja sen verta nyt sitte tarkennusta "tietämättömille mammoille" *nauraa, että right ei aina tarkoita et oikeakätiselle vaan se pelipuoli on riippumaton ns. normaalikätisyydestä. Suuri osa oikeakätisiä pelaa leftille (maila vartalon vasemmalla) ja vasurit rightille... mutta poikkeuksia on paljon, kuten allekirjoittanut :)

Alkuperäinen kirjoittaja valmentaja:
Jos lapselle on selvää kummalle puolen pelaa niin käyrä lapa on parempi. jos vielä huitelee miltä puolelta milloinkin niin tuon kokoiselle saa suoralla lavalla ja se tottakai silloin parempi.

ja sen verta nyt sitte tarkennusta "tietämättömille mammoille" *nauraa, että right ei aina tarkoita et oikeakätiselle vaan se pelipuoli on riippumaton ns. normaalikätisyydestä. Suuri osa oikeakätisiä pelaa leftille (maila vartalon vasemmalla) ja vasurit rightille... mutta poikkeuksia on paljon, kuten allekirjoittanut :)

juu, meilläkin Sälli on oikeakätinen, samoin mun isä ja veli,jotka kaikki pelaa raitilla :D

se oli vaan jotenkin niin outo tilanne siellä kaupassa (onneks oli poika itse mukana) kun sille iskettiin leftin maila käteen, se oli reppana ihan solmussa kun ei osannut sitä pitää käsissään :laugh: (pisti kädet väärin päin kun maila oli oikein päin)

Ota mieluummin pitempi ja katkase sopivaksi. Meillä muksut pelaa eri puolilta ja peli ei suju yhtään väärän puolen mailalla. Oisko tolla 5-vuotiaalla nenään asti luistimet jaloissa. Vaikuttaa sopivalta.

Ennen vanhaan oli ohjesääntö että luistimet jalassa leuan alle. Nykyään sanotaan että ohjemitta mailan pituuteen on, että sen tulee yltää leuan ja nenän väliin lustimet jalassa. Jotkut tykkäävät lyhyemmästä ja jotkut pidemmästä mailasta. Makuasioita ja tottumuskysymyksiä miten pitkä maila on.

Jos ei satu olemaan luistimia mukana mailaa lyhennettäessä, niin seistessä varpaillaan, testataan että maila ylettyy leuan ja nenän väliin. Parempi lyhentää vähän vähemmän ja katsoa tuliko hyvä. Aina voi katkaista muutama sentti lisää.

Yhteistyössä