PINOTAAN: Kaikki sellanen, mitä enään ei kaupasta saa...

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
oi mikä ketju..! :D

mä kaipaan myös bubbiksia, kovia salmiakkipötköjä ja jengoja (ja monia muitakin mainittuja kyllä...)
Joku mainitsi ne superin muotoiset vaaleanpunaiset jätskit, minkä kuorrutus rapisi suussa, niiden nimi oli Pink ja tikussa oli ennätyksiä. Ja joku mainitsi pinna-mehujäät, mä en muista niitä, mutta mun mies nyyhkii niiden perään haikeasti aina kun ostetaan mehujäitä... ;)

Kun mä olin ihan tosi pieni, oli sellaisia mikki-hiiren ja avaruusraketin muotoisia jäätelöpuikkoja, joissa ei ollut kuorrutusta vaan erivärisiä jäätelöitä (mikissä oli valkoista ja ruskeaa, raketista ei muista).

Muistaakos joku ne yksittäispakatut irtokarkkeina myytävät neliömäiset kolat (toffeita), joissa oli eriväriset paperit? Ainakin sininen paperi oli mintussa ja punainen toffeen makuisessa.

Entäs Pyynikin helmi -limsa?
Ja moniko hesalaismukula on kerännyt lapsena omaan vihkoon Kukkura-merkkejä? :D

Muistatteko, että 80-luvulla oli jalkapohjan muotoisia irtokarkkeja?

Entä kasvoiko joku muukin valmisruualla..? Oli sellaisia pakasteena myytäviä rullattuja lettuja, joiden sisällä oli esim. jauhelihatäyte. Niitä oli neljä siinä paketissa ja ne oli aina jäätyneet kiinni toisiinsa, mä muistan kuinka me mutsin kanssa hakattiin niitä lettuja pöydän reunaan että saatais lämmittää kerralla vain kaksi... :LOL:
 

Eka sivulla joku kaipaili Suklaapilvi-tuuttia. Sitä on edelleen olemassa, se on nykyään semmoinen jättikokoinen Pingviiniituutti, todella hyvää!!

Semmoisia Muumi-täytekeksejä oon kaipaillut. Niissä oli eriväriset keksit joiden välissä jotain herkullista kreemitäytettä tms. Ainakin 90-luvun alussa niitä oli saatavilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänjää:
Muistaako kukaan niitä suklaatupakoita :wave:
entäs kinderit muovisia,osin läpinäkyviä elukoita (kissa,pupu ym.),joissa sisällä pikkuruisia kindersuklaamunia?ne sai keskeltä kierrettyä auki.
Harmi kun niitä ei saa enää omille lapsille |O
Miulla on tallessa kaks Kinder-eläintä, sininen koira ja keltainen pupu. Niissä on miun tyttären barbejen kengät ym. pienet roinat. En oo kyllä kertonu, että niissä oli aikoinaan pikkukindereitä sisällä.

Joku sanokin KICKERSit. Ne kolmion malliset pitsiset hiukan happamat sipsit. Ai että mie oon kaivannu niitä jo kauan! Weekend-snacks pusseista yks on vähän samantapasia, muttei yhtään niin hyviä kun on eri mausteet.

Sitten kaipaan irtolihatiskejä! Noi kaasuun pakatut lihat on ihan kamalia, ja täältä meiltä kuoli lähikauppa, jossa oli irtolihatiski. Nyt jos haluaa hyvää lihaa, niin on ajettava aika kauas...
 
äiti85
En tiiä onko tää mainittu jo mutta ala-asteella kun hernekeittopäivänä jaettiin aina eskimo-jäätelöt, niin allerginen ystäväni sai aina semmosen Roger Rabbit- mehujään jonka sisällä siinä kepissä oli semmonen 'kieli', jotain hyytelöä :D
Olin hirveen kateellinen siitä :/

Muistatteko tota jädeä??
 
-76
muistaako kukaan kun oli päärynän makusta asterix-jäätelöä.En ite muistanu vuosiin, mut lapsille ostin jotain limpparia minkä tuoksu palautti 70-luvulle...salaman tuli asterix mieleen....black pete R-kioskilta ja plop? suklaalevy missä oli lakritsi täyte NAM
 
äiti85
Entäs ne kovat salmiakkinamit, en muista nimeä mutta aasin kuva niissä oli! Niitä ostin aina, oli myös hedelmänä..

Pikkuaakkosia karkkiaskissa.

Ja sillon joku vuosi Turtlesit oli tosi IN ja niiltä tuli ties mitä nameja, askeja, pötköjä ym..

Tässähän tulee vähän haikee olo :(

Mut pakko miettii koko ajan lisää!
 
äiti85
Muistan myös lauantaisin kun oli karkkipäivä niin siskoni otti aina lauantaipussin ja itse otin tom&jerry-pussin!
Siellä oli ihania erilaisia nameja, lähinnä toffee-juttuja :p
 
äiti85
Noita Kickersejä oon mäki kaivannu :/
Entäs saako niitä suolakaloja?
Niitä me aina syötiin suolatikkujen kans ja katottiin PulttiBois :)

(pääsin vauhtiin enkä osaa lopettaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti85:
Muistan myös lauantaisin kun oli karkkipäivä niin siskoni otti aina lauantaipussin ja itse otin tom&jerry-pussin!
Siellä oli ihania erilaisia nameja, lähinnä toffee-juttuja :p
Muistatteko semmoset Karvinen-karkkipussit!! Se oli ihan sika iso pussi silloin ala-asteikäsenä... Nam!!!
 
äiti85
Jokunen vuosi sitten oli niitä Joke-jäätelöitä, joiden tikuissa oli aina joku tosi köyhä vitsi!
Ja yhen kesän ajan myytiin sellasia sinisiä jalan mallisia mehujäitä, joissa oli punainen isovarvas :D
 

Yhteistyössä