K
Keittiönoita
Vieras
Mulla on vaan yksi koira ja se söi esim eilen soijapuikkoja, luomupossun kylkeä, perunoita, kurkkua jne Samaa ruokaa siis kuin me muutkin.Alkuperäinen kirjoittaja vv:mitäs keittiönoidan KOIRAT syö?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mulla on vaan yksi koira ja se söi esim eilen soijapuikkoja, luomupossun kylkeä, perunoita, kurkkua jne Samaa ruokaa siis kuin me muutkin.Alkuperäinen kirjoittaja vv:mitäs keittiönoidan KOIRAT syö?
Pitää pyytää tota junnua joku päivä kokeilemaan.Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:Luomumaito ei välttämättä aiheuta laktoosi-intolerantikolle samalla tavalla laksatiivisia vaikutuksia kuin tavis-maito. Kokeile!
Alkuperäinen kirjoittaja on niin hyvää!:Mut täytyy muistaa, et EI käytä luomukermaa, koska siinä on karrageenia.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Valinta tuli siihen, kun luomukurkku olis ollut espanjalaista ja sitten taas oli tarjolla kotimaista ei-luomua. Valitsin kotimaisen.
No mäkin noita asioita silloin kaupassa pähkäilin ja on muuten oiikeasti tosi vaikeeta tehdä ostopäätöstä. Täytyy vaan ruveta selvittämään aktiivisemmin, mikä tuote missäkin tilanteessa on se järkevin.Alkuperäinen kirjoittaja Kantsun Prisman asiakas myös:Hesarissa oli kuukausi sitten ilmastovertailu. Siinä todettiin, että on paljon ekologisempaa ostaa espanjalaisia kurkkuja ja tomaatteja, koska Suomessa niiden tuotanto kasvihuoneissa vaatii ihan valtavasti energiaa, kun pitää luoda Espanjan olosuhteet. Näin siis vaikka ne tuodaankin Espanjasta lentokoneella.
Tuon jutun jälkeen meillä on syöty Espanjan kurkkuja, jotka ovat muuten tänä vuonna ihan ok laatuakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Muuten hyvä, mutta luomumaitoa ei taida olla laktoosittomanaAlkuperäinen kirjoittaja kaikki talteen:Jos joksus näet luomumaitoa, jossa lähellä parasta ennen- päiväys, voi siitä hyvin tehdä itse viiliä ja esimerkiksi ohrapuuroon ja riisipuuroon kuluu paljon maitoa.![]()
Luomumaito ei välttämättä aiheuta laktoosi-intolerantikolle samalla tavalla laksatiivisia vaikutuksia kuin tavis-maito. Kokeile!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No mäkin noita asioita silloin kaupassa pähkäilin ja on muuten oiikeasti tosi vaikeeta tehdä ostopäätöstä. Täytyy vaan ruveta selvittämään aktiivisemmin, mikä tuote missäkin tilanteessa on se järkevin.Alkuperäinen kirjoittaja Kantsun Prisman asiakas myös:Hesarissa oli kuukausi sitten ilmastovertailu. Siinä todettiin, että on paljon ekologisempaa ostaa espanjalaisia kurkkuja ja tomaatteja, koska Suomessa niiden tuotanto kasvihuoneissa vaatii ihan valtavasti energiaa, kun pitää luoda Espanjan olosuhteet. Näin siis vaikka ne tuodaankin Espanjasta lentokoneella.
Tuon jutun jälkeen meillä on syöty Espanjan kurkkuja, jotka ovat muuten tänä vuonna ihan ok laatuakin.
Tänään käytiin junnun kanssa keskustelua lihantuotannosta ja junnu itse ehdotti sitä mahdollisuutta, että rupeisi itse metsästämään. Jos jollakulla olisi jotain tietoa, miten kaupungissa asuva 16 v pääsisi mukaan johonkin metsästysporukkaan, olisin tosi kiitollinen kaikesta mahdollisesta informaatiosta. Metsästyskortti toki pitää junnun ekana suorittaa, mutta mitään aseenkantolupaahan tuo ei alaikäisenä saa. Onko mulla mahdollisuus saada ja millä edellytyksin? Mä en siis tiedä asiasta oikeasti tuon taivaallista ja siksi kaikki tieto olisi suureksi avuksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No mäkin noita asioita silloin kaupassa pähkäilin ja on muuten oiikeasti tosi vaikeeta tehdä ostopäätöstä. Täytyy vaan ruveta selvittämään aktiivisemmin, mikä tuote missäkin tilanteessa on se järkevin.Alkuperäinen kirjoittaja Kantsun Prisman asiakas myös:Hesarissa oli kuukausi sitten ilmastovertailu. Siinä todettiin, että on paljon ekologisempaa ostaa espanjalaisia kurkkuja ja tomaatteja, koska Suomessa niiden tuotanto kasvihuoneissa vaatii ihan valtavasti energiaa, kun pitää luoda Espanjan olosuhteet. Näin siis vaikka ne tuodaankin Espanjasta lentokoneella.
Tänään käytiin junnun kanssa keskustelua lihantuotannosta ja junnu itse ehdotti sitä mahdollisuutta, että rupeisi itse metsästämään. Jos jollakulla olisi jotain tietoa, miten kaupungissa asuva 16 v pääsisi mukaan johonkin metsästysporukkaan, olisin tosi kiitollinen kaikesta mahdollisesta informaatiosta. Metsästyskortti toki pitää junnun ekana suorittaa, mutta mitään aseenkantolupaahan tuo ei alaikäisenä saa. Onko mulla mahdollisuus saada ja millä edellytyksin? Mä en siis tiedä asiasta oikeasti tuon taivaallista ja siksi kaikki tieto olisi suureksi avuksi.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:metsästyskortti ei nykyään riitä syyksi aseenkanto lupaan jokapuolella suomea, pitää kuulua myös metsästys-seuraan .
Eli jos on suorittanut sen metsästyskortin ja päässyt johonkin metsästysseuraan mukaan, niin silloin voisi aseenkantoluvankin saada?Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:metsästyskortti ei nykyään riitä syyksi aseenkanto lupaan jokapuolella suomea, pitää kuulua myös metsästys-seuraan .
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Eli jos on suorittanut sen metsästyskortin ja päässyt johonkin metsästysseuraan mukaan, niin silloin voisi aseenkantoluvankin saada?Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:metsästyskortti ei nykyään riitä syyksi aseenkanto lupaan jokapuolella suomea, pitää kuulua myös metsästys-seuraan .
Ei taida sitten enää meiltä ooikein onnistua. Paitsi että mun serkkuni kautta saattaisi metsästysseurapaikka vielä järjestyä. Noh, pitää tyytyä siihen, mitä saa. Näytin tuossa pari videoklippiä junnulle ja taitaa olla niin, että tuolle 16 veelle alkoi just nyt maistua parsakaalikin entistä paremminAlkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:justiin näin , seuroihin vaan voi olla vaikeaa ja kallista päästä ( ahneita vanhoja ukkoja + korkea jäsenmaksu)
:attn:
Mun vammainen tyttäreni on syntynyt elokuussa 1986 ja kuuluu jo siten nk Tshernobyl-projektiin. Meillä syödään sieniäkin niin paljon, että hirvenliha silloin tällöin ei varmaan sen enempää vaaraksi ole. Kaurapuurokin aiheuttaa syöpää, se todistettiin jo 1970-luvulla tieteellisin tutkimuksin.Alkuperäinen kirjoittaja kerran kuussa?:http://www.stuk.fi/julkaisut_maaraykset/fi_FI/katsaukset/_files/72088793275044039/default/elintarvikekatsaus.pdf
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Pitää pyytää tota junnua joku päivä kokeilemaan.Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:Luomumaito ei välttämättä aiheuta laktoosi-intolerantikolle samalla tavalla laksatiivisia vaikutuksia kuin tavis-maito. Kokeile!
Maöminkartanon S-marketissa ei muuten ollut yhtään mitään luomulihaa. Kun kysyin asiaa myyjältä, se katsoi mua kuin olisin kysynyt ektoplasmaa :/
"– On kohtuutonta laittaa älykästä eläintä karjankuljetusvaunuun. Teurastamon pitäisi olla lähellä ja helposti tavoitettavissa, että voisi vaikka itse viedä, Hälinen sanoo.