Uusi puoliso mukaan lastenvalvojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaneli

Vieras
Elikkäs mitä mieltä olette, voinko ottaa "uuden" mieheni mukaan kun menemme exän kanssa lastenvalvojalle selvittämään riitaa elatusmaksuista ja tapaamisista?
"Uusi" mies on siis ollut jo kauan kuvioissa, asutaan yhdessä, naimisiin ensi kesänä ja vauva syntyy päivänä minä hyvänsä.
Exä ja nykyinen mieheni ovat tavanneet monesti ja nykyinen mieheni on siis kuin isä exäni työlle ja on käytännössä kasvattanut tyttöä ja elättänyt enemmän kun exä ikinä.
Mun mielestä ne asiat, mitä lastenvalvojan luona käydään läpi, kuuluvat siis myös nykyiselle miehelleni ja haluaisin hänet ehdottomasti mukaan henkikseksikin tueksi, kun tiedän, että siellä kaivellaan paljon asioita ja pelkään ettei pysy vahvana yksin :/

Miten te olette toimineet?

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
No eipä musta "uudella" miehellä ole kyllä sinne asiaa.. sun ja exän välisiä kiistoja siellä selvitetään..

No ei välttämättä ola asiaa, mutta koskeehan ne tavallaan uuttakin miestä ja ei voi kai kieltää tulemasta, jos päätätte yhdessä mennä, mikä musta henk.koht ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eipä musta "uudella" miehellä ole kyllä sinne asiaa.. sun ja exän välisiä kiistoja siellä selvitetään..

No ei välttämättä ola asiaa, mutta koskeehan ne tavallaan uuttakin miestä ja ei voi kai kieltää tulemasta, jos päätätte yhdessä mennä, mikä musta henk.koht ihan ok.

Mun mielestä kyllä exällä on oikeus sanoa et hän ei halua uuden miehen sinne tulevan.Jos taas exälle sopii, niin silloin asia on ok.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Mun mielestä kyllä exällä on oikeus sanoa et hän ei halua uuden miehen sinne tulevan.Jos taas exälle sopii, niin silloin asia on ok.

En usko kyllä, että on. Etenkin jos naimisissa ja asia todella tavallaan koskettaa uuttakin puolisoa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

En usko kyllä, että on. Etenkin jos naimisissa ja asia todella tavallaan koskettaa uuttakin puolisoa.

ap sanoi että eivät ole vielä naimisissa..mut en tarkoittanutkaan että tuo olisi lakiin perustuva, vaan sitä, et mun mielestä exääkin pitää kuunnella.
ja ap kirjoitti että elatusmaksuista ja tapaamisista sovitaan, ne voi sopia ilman uutta miestäkin, eriasia jos kyseessä olis huoltajuusmuodon vaihdos tms asia

no mä kokisin sen niin että jos mulla olis sama tilanne et nykyinen tappelis exänsä kanssa elareista ja tapaamisista ja lastenvalvojalle menis niin en mä kokis et mun paikka siellä olis. Kyllä menisin jos pyydettäis (molempien suostumus), mutta en siis koe automaattista oikeutta olla paikalla.

meillä on nykyinen ollut lasten koulun vanhempain illoissa, vie lääkäriin, on ollut mukana kun on tärkeät asiat sovittu, exän avovaimoa ei ole näkynyt. meillä on ns. sivistyneet välit, ja exä on antanut suostumuksen nykyiselle hoitaa lasten asioita, hänhän lasten kanssa elää arkea. ottaisin ehdottomasti mukaan, jos exä sallii.

Kiitos kaikille vastuksistanne!
Ei ole helppo tilanne meillä (niin kun kai harvoin tällaiset yleensäkään on).
On vaan omat ajatukset niin jumissa näiden asioiden kanssa että oli pakko saada vähän ulkopuolisten mielipiteitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kaneli:
Kiitos kaikille vastuksistanne!
Ei ole helppo tilanne meillä (niin kun kai harvoin tällaiset yleensäkään on).
On vaan omat ajatukset niin jumissa näiden asioiden kanssa että oli pakko saada vähän ulkopuolisten mielipiteitä!

Eikö ole mahdollista käysä siellä lastenvalvojalla niin, että sinä ja uusi miehesi käytte erikseen ja exä sitten erikseen?
Kysy sellaista mahdollisuutta, silloin ei tulisi niitä riitoja, vaan lastenvalvoja kuuntelee molempia ja tekee siltä pohjalta sitten sopimusehdoituksen.

Elikkäs mitä mieltä olette, voinko ottaa "uuden" mieheni mukaan kun menemme exän kanssa lastenvalvojalle selvittämään riitaa elatusmaksuista ja tapaamisista?
"Uusi" mies on siis ollut jo kauan kuvioissa, asutaan yhdessä, naimisiin ensi kesänä ja vauva syntyy päivänä minä hyvänsä.
Exä ja nykyinen mieheni ovat tavanneet monesti ja nykyinen mieheni on siis kuin isä exäni työlle ja on käytännössä kasvattanut tyttöä ja elättänyt enemmän kun exä ikinä.
Mun mielestä ne asiat, mitä lastenvalvojan luona käydään läpi, kuuluvat siis myös nykyiselle miehelleni ja haluaisin hänet ehdottomasti mukaan henkikseksikin tueksi, kun tiedän, että siellä kaivellaan paljon asioita ja pelkään ettei pysy vahvana yksin :/

Miten te olette toimineet?
Naurettavaa sotkea ulkopuolisia,niitähän uudet puolisot ovat.

Yhteistyössä