Kerrostalossamme kuuluu satunnaisesti pientä ääntä kun huonekaluja liikutetaan, puhetta ei kuulu koskaan. Entäs kuuleeko muut meidän lemmiskelyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mahdotonta sanoa. Normaalin puheen ei pitäisi kuulua asunnosta toiseen, mutta sellaisiakin taloja on, joissa on (todennäköisesti rakennusvirheen takia) niin huono äänieristys, että jopa puhe kuuluu seinän läpi. Olen sellaisessa opiskelija-asunnossa asunut ja naapurin paneskelu kuului tosiaan niin selvästi, että oli kuin olisin ollut sängyn vieressä katselemassa. Jos teillä ei kuitenkaan puhetta kuulu, niin luultavasti voihkinakaan ei kuulu, jos ei ole kovin voimakasta. Huuto kuuluu kaikissa kerrostaloissa asunnosta toiseen.

Huonekalujen liikuttamisen äänet toimivat vähän eri tavalla koska se ääni tulee varmaan pitkälti fyysisesti suoraan rakenteen kautta, kun sohvan jalkaa vedetään lattiaa pitkin yms.

Mahdotonta sanoa. Normaalin puheen ei pitäisi kuulua asunnosta toiseen, mutta sellaisiakin taloja on, joissa on (todennäköisesti rakennusvirheen takia) niin huono äänieristys, että jopa puhe kuuluu seinän läpi. Olen sellaisessa opiskelija-asunnossa asunut ja naapurin paneskelu kuului tosiaan niin selvästi, että oli kuin olisin ollut sängyn vieressä katselemassa. Jos teillä ei kuitenkaan puhetta kuulu, niin luultavasti voihkinakaan ei kuulu, jos ei ole kovin voimakasta. Huuto kuuluu kaikissa kerrostaloissa asunnosta toiseen.

Huonekalujen liikuttamisen äänet toimivat vähän eri tavalla koska se ääni tulee varmaan pitkälti fyysisesti suoraan rakenteen kautta, kun sohvan jalkaa vedetään lattiaa pitkin yms.