Kerrostalossamme kuuluu satunnaisesti pientä ääntä kun huonekaluja liikutetaan, puhetta ei kuulu koskaan. Entäs kuuleeko muut meidän lemmiskelyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mahdotonta sanoa. Normaalin puheen ei pitäisi kuulua asunnosta toiseen, mutta sellaisiakin taloja on, joissa on (todennäköisesti rakennusvirheen takia) niin huono äänieristys, että jopa puhe kuuluu seinän läpi. Olen sellaisessa opiskelija-asunnossa asunut ja naapurin paneskelu kuului tosiaan niin selvästi, että oli kuin olisin ollut sängyn vieressä katselemassa. Jos teillä ei kuitenkaan puhetta kuulu, niin luultavasti voihkinakaan ei kuulu, jos ei ole kovin voimakasta. Huuto kuuluu kaikissa kerrostaloissa asunnosta toiseen.

Huonekalujen liikuttamisen äänet toimivat vähän eri tavalla koska se ääni tulee varmaan pitkälti fyysisesti suoraan rakenteen kautta, kun sohvan jalkaa vedetään lattiaa pitkin yms.

Mahdotonta sanoa. Normaalin puheen ei pitäisi kuulua asunnosta toiseen, mutta sellaisiakin taloja on, joissa on (todennäköisesti rakennusvirheen takia) niin huono äänieristys, että jopa puhe kuuluu seinän läpi. Olen sellaisessa opiskelija-asunnossa asunut ja naapurin paneskelu kuului tosiaan niin selvästi, että oli kuin olisin ollut sängyn vieressä katselemassa. Jos teillä ei kuitenkaan puhetta kuulu, niin luultavasti voihkinakaan ei kuulu, jos ei ole kovin voimakasta. Huuto kuuluu kaikissa kerrostaloissa asunnosta toiseen.

Huonekalujen liikuttamisen äänet toimivat vähän eri tavalla koska se ääni tulee varmaan pitkälti fyysisesti suoraan rakenteen kautta, kun sohvan jalkaa vedetään lattiaa pitkin yms.
Kiitoksia ja helpotuksen huokaus. Eipä taida sitten kuulua kun ei ole yhtään suoranaista seinänaapuria, kahdella puolella on ulkoseinä, oven takana on oma eteinen ja yhden seinän takana on ensin keittiö ja sen jälkeen olkkari. Ainoat jotka teoriassa voisivat kuulla ovat ylä-ja alakerran asukit, ja kerrosten väliset elementit ovat varmaankin melkoisen paksuja niin se vaimentaa erittäin hyvin. Ja -90 luvun taloissa on jo nämä välipohjat hyvin paksuja jotka eristää ns. ilmaääniä.

Käykää kysymässä? rohkeasti vaan :ROFLMAO:
😂😂😂

ap

Kuuluuko teille muiden lemmenäänet? Vai oletteko ainoa pariskunta talossa?
Meille voi siis sijainnin takia kuulua ainoastaan ylä- ja alakerrasta ääniä. Mitään ihmisen ääniä ei ole koskaan kuulunut. Ollaan ihan uusia asukkaita kerrostalossa eikä ole aavistustakaan keitä täällä asuu, ja ne joita näkee niin ei tiedä missä huoneistossa. On laidasta laitaan, aika paljon opiskelijoiden ikäisiä nuoria naisia ja sitten myös vanhempaa väkeä, myös keski-ikäisiä mutta pieniä lapsia ei ole vielä näkynyt.

ap

Ei voi tietää, jos talon asukkaat on hiljaisia ja lempenne on heistä kova äänistä, niin eiköhän katseista huomaa. Hyvä sääntö on : se minkä itse kuulet, niin muutkin kuulee sen saman sinulta.

Ei voi tietää, jos talon asukkaat on hiljaisia ja lempenne on heistä kova äänistä, niin eiköhän katseista huomaa. Hyvä sääntö on : se minkä itse kuulet, niin muutkin kuulee sen saman sinulta.
Voidaan jatkaa samalla linjalla ja jännittämättä ja pidättemättä mitään koska ei ole kuulunut mitään 👫😘

Ja sitten on vielä sellainenkin juttu että koko talossa on satakunta asuntoa niin eihän sitä millään voi tietää kuka pihalla kohtaamani asuu missäkin. Vasta yhden kerran olen ollut rappukäytävässä samaan aikaan meidän kerroksessa asuvan ihmisen kanssa.

ap

Yhteistyössä