K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuskin lähtee sukulaisia tapaamaan, kun harvinaiset vapaapäivät keskellä kiireitä. Ja olisi siinä tapauksessa mennyt samalla kyydillä vanhempien kanssa.
Ei siellä ollut kuin isänsä. Luultavasti kaikki muut kulkivat bussikyydissä ja siksi K läksi junalla, koska meni eri suuntaan. Miksi muuten K ei voisi sukuloida tai mennä sukulaisten mökille ilman vanhempiaan? Ehkä on saanut jonkun mökin omaan käyttöönsä muutamaksi päiväksi? Ihan mahdollista tämäkin.

Tämäpä juuri. Yhtäkkiä lähtisi yksinään sukuloimaan ainoina vapainaan. Juu ei.
Outo käsitys sukuloinneista. Ikään kuin se olisi pakkopullaa. Entä jos K itse haluaisi tavata jotain itselleen lapsuudesta asti tärkeää sukulaista, jota ei ole vaikka vuosiin ehtinyt näkemään? Aivan mahdollista tämäkin. Rauhallinen mökkeily tai pikkupaikkakunnan elämä saattaa olla nimenomaan sellaista sopivaa rauhoittumista, jota hän itse kaipaa.

Outo käsitys sukuloinneista. Ikään kuin se olisi pakkopullaa. Entä jos K itse haluaisi tavata jotain itselleen lapsuudesta asti tärkeää sukulaista, jota ei ole vaikka vuosiin ehtinyt näkemään? Aivan mahdollista tämäkin. Rauhallinen mökkeily tai pikkupaikkakunnan elämä saattaa olla nimenomaan sellaista sopivaa rauhoittumista, jota hän itse kaipaa.
Tuskinpa vain, vaikka niin haluat itsellesi uskotella. Rauhallinen mökkeily kyllä, mutta ei Tarja-tädin kanssa.

Muuten liputtaisin kyllä naisseuralaisen puolesta, mutta kieltämättä toi, että on juurikin noilla sukulaisseuduilla, niin vois kyllä viitata ihan sukulointeihin. Jos sillä olis joku nainen seurana, niin olis niitä mökkejä löytynyt lähempääkin.

Milloin sinä olet viimeksi viettänyt vapaat setien ja tätien kanssa mökkeillen? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Kysymyshän ei ole sinusta, siitä kenelle vastasit tai minusta tai kenestäkään muusta tänne kirjoittelijasta, vaan siitä, mitä K haluaa tehdä. Täällä pohditaan mahdollisuukaia ja yksi erittäin mahdollinen vaihtoehto on, että K viettää tämän viikon tuolla pohjoisen suunnalla, vaikka sitten sukulaisten mökeillä tms. Tuolta suunnalta on sitten helppo siirtyä Kemiin lauantaiksi. Kukaan ei ole tainnut väittää, että K intensiivisesti seurustelisi sukulaistensa kanssa koko viikkoa.

Yhteistyössä