Käsi ylös: kuka pystyy asumaan näissä Helsingin Hitas-asunnoissa, jotka on siis "halpoja"? 2200e/kk

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan henkilöllä olla perhe, vaikka hänen bruttopalkkansa olisi 1900 e. Kaikissa perheissä ei ole kahta aikuista.

No totta. Mutta silloin tuo asunto olisi varmaan vähän liian iso.

Täh??

Mun perheessä ainoa aikuinen on minä, ja toi esimerkkiasunto olisi, jos nyt ei liian pieni, niin ainakin huomattavasti ahtaampi kuin nykyinen.

Ja ei, mulla ei todella olisi varaa maksaa asumisesta 2200€/kk.
(Enkä oikeastaan ihan äkkiä tuollaisesta kämpästä tuollaista summaa maksaisi, vaikka pyörisin rahassa, mutta se nyt on ehkä sitten enemmän kysymys siitä, missä ja miten kukakin haluaa asua...).
 
Viimeksi muokattu:
Pystyisin joo, jos ei oltaisi alettu rakentamaan taloa, tuo myyntihinta olisikin ollut melkein kokonaan säästössä, lainaa olisi tarvinnut ottaa korkeintaan 20 t€. Yksinään/yksihuoltajana, kun säästöistä olisi käytössä vain puolet ja tulot alle puolet nykyisestä menisi kyllä aika tiukille. Mutta silloin ei toki noin isolle asunnolle olisi edes tarvetta.
 
Laskitkohan ihan oikein nyt? Otitko lainan myyntihinnasta vai velattomasta? Tuo vastike sisältänee rahoitusvastikkeen, joten päästäkseen kiinni asunton pitäisi maksaa vain se 130.000 (mikä se tarkka luku nyt oli). Toki jos asunnon velattomaksi haluaa on yhtiölainaosuuskin maksettava mutta ei tule heti maksettavaksi mikä niin valitsee (rahoitusvastike).
 
Laskitkohan ihan oikein nyt? Otitko lainan myyntihinnasta vai velattomasta? Tuo vastike sisältänee rahoitusvastikkeen, joten päästäkseen kiinni asunton pitäisi maksaa vain se 130.000 (mikä se tarkka luku nyt oli). Toki jos asunnon velattomaksi haluaa on yhtiölainaosuuskin maksettava mutta ei tule heti maksettavaksi mikä niin valitsee (rahoitusvastike).

Myyntihinta pankin laskurin korkoehdotuksella 20v. Ehdotti 720e/kk.
 
En yleensä laita artikkeleita, joihin kaikilla ei ole lukuoikeutta (tai sitten kopsaan joitakin pätkiä, jos itselläni on), mutta tässä otsikko ja ensimmäiset rivit kertonevat jo (valitettavan) paljon.

Nimittäin joidenkin ahneudesta. Niiden, joilla on rahaa.

"Iltalehden ainutlaatuinen selvitys paljastaa, miten laajasti yhteiskunnan eliitti omistaa hintasäädeltyjä Hitas-asuntoja Helsingissä. Selvityksen tulokset ovat häkellyttäviä. 53 nimen lista paljastaa, ketkä ovat kahmineet itselleen huokeita asuntoja.

Pörssiyhtiöiden toimitusjohtajia ja muita johtajia, valtion sijoitusyhtiön hallituksen puheenjohtaja, julkisuuden henkilöitä, pääomasijoittajia, Akavan ja SAK:n puheenjohtajat, ex-ministereitä, kansanedustajia, lääkäreitä ja asianajajia, Keskusrikospoliisin sekä Supon päälliköt, Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja."



 
En yleensä laita artikkeleita, joihin kaikilla ei ole lukuoikeutta (tai sitten kopsaan joitakin pätkiä, jos itselläni on), mutta tässä otsikko ja ensimmäiset rivit kertonevat jo (valitettavan) paljon.

Nimittäin joidenkin ahneudesta. Niiden, joilla on rahaa.

"Iltalehden ainutlaatuinen selvitys paljastaa, miten laajasti yhteiskunnan eliitti omistaa hintasäädeltyjä Hitas-asuntoja Helsingissä. Selvityksen tulokset ovat häkellyttäviä. 53 nimen lista paljastaa, ketkä ovat kahmineet itselleen huokeita asuntoja.

Pörssiyhtiöiden toimitusjohtajia ja muita johtajia, valtion sijoitusyhtiön hallituksen puheenjohtaja, julkisuuden henkilöitä, pääomasijoittajia, Akavan ja SAK:n puheenjohtajat, ex-ministereitä, kansanedustajia, lääkäreitä ja asianajajia, Keskusrikospoliisin sekä Supon päälliköt, Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja."



Laittavat hitas-asunnot vuokralle, esim sdp:n Heinäluoma...
 
Samaa tulin sanomaan mitä jotkut jo kirjoittivatkin, että Myllypuro ei ole niin pahaa aluetta kuin luullaan. Vanha "keskus" on laitettu uusiksi ja on todella siisti. Onhan noita rumia kerrostaloja (kuten jokaisessa helsinkiläisessä lähiössä) mutta on myös kaksi omakotitaloaluetta, toinen vanha ja toinen uusi ja hyvät ulkoilumaastot.
Pyllymuro on ö-luokan ghetto.
 
Laittavat hitas-asunnot vuokralle, esim sdp:n Heinäluoma...

Pörssiyhtiöiden toimitusjohtajia ja muita johtajia, valtion sijoitusyhtiön hallituksen puheenjohtaja, julkisuuden henkilöitä, pääomasijoittajia, Akavan ja SAK:n puheenjohtajat, ex-ministereitä, kansanedustajia, lääkäreitä ja asianajajia, Keskusrikospoliisin sekä Supon päälliköt, Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja
 

Yhteistyössä