Käsi ylös: kuka pystyy asumaan näissä Helsingin Hitas-asunnoissa, jotka on siis "halpoja"? 2200e/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan henkilöllä olla perhe, vaikka hänen bruttopalkkansa olisi 1900 e. Kaikissa perheissä ei ole kahta aikuista.

No totta. Mutta silloin tuo asunto olisi varmaan vähän liian iso.

Täh??

Mun perheessä ainoa aikuinen on minä, ja toi esimerkkiasunto olisi, jos nyt ei liian pieni, niin ainakin huomattavasti ahtaampi kuin nykyinen.

Ja ei, mulla ei todella olisi varaa maksaa asumisesta 2200€/kk.
(Enkä oikeastaan ihan äkkiä tuollaisesta kämpästä tuollaista summaa maksaisi, vaikka pyörisin rahassa, mutta se nyt on ehkä sitten enemmän kysymys siitä, missä ja miten kukakin haluaa asua...).

Viimeksi muokattu:
Pystyisin joo, jos ei oltaisi alettu rakentamaan taloa, tuo myyntihinta olisikin ollut melkein kokonaan säästössä, lainaa olisi tarvinnut ottaa korkeintaan 20 t€. Yksinään/yksihuoltajana, kun säästöistä olisi käytössä vain puolet ja tulot alle puolet nykyisestä menisi kyllä aika tiukille. Mutta silloin ei toki noin isolle asunnolle olisi edes tarvetta.

Laskitkohan ihan oikein nyt? Otitko lainan myyntihinnasta vai velattomasta? Tuo vastike sisältänee rahoitusvastikkeen, joten päästäkseen kiinni asunton pitäisi maksaa vain se 130.000 (mikä se tarkka luku nyt oli). Toki jos asunnon velattomaksi haluaa on yhtiölainaosuuskin maksettava mutta ei tule heti maksettavaksi mikä niin valitsee (rahoitusvastike).

Laskitkohan ihan oikein nyt? Otitko lainan myyntihinnasta vai velattomasta? Tuo vastike sisältänee rahoitusvastikkeen, joten päästäkseen kiinni asunton pitäisi maksaa vain se 130.000 (mikä se tarkka luku nyt oli). Toki jos asunnon velattomaksi haluaa on yhtiölainaosuuskin maksettava mutta ei tule heti maksettavaksi mikä niin valitsee (rahoitusvastike).

Myyntihinta pankin laskurin korkoehdotuksella 20v. Ehdotti 720e/kk.

Yhteistyössä