Hajuherkkiä, miten pärjäätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Itse olen kärsinyt tästä varmaan aina, sanomalehden tilauksen lopetin jo kymmeniä vuosia sitten kun aamut olivat yhtä aivastelua, niistämistä ja minulle tulee lähes aina jälkitilana hartiasärky :cry:Läheskään kaikki tuoksut eivät tätä aiheuta, ja on kausia milloin oireilu on vähäisempää, talvisin yleensä runsaampaa varmaan kuivasta sisäilmasta johtuu :unsure:

Kokeile allergialääkkeitä? Nykyisin allergioita ei enää testata paitsi jos ammattitautiepäily eli voit kokeilla apteekin käsikauppalääkkeillä onko tehoa.

Itselläni on vanhemmiten puhjennut siitepöly- ja eläinallergia. Mutta aina olen ollut herkkä pahoille hajuille. Karmeaa, kun joku pesemätön ihminen on lähellä, alkaa yököttää. Siistinkin näköisen ihmisen päällysvaatteet tai muut vaatteet voivat haista karmealle, kun niihin on tarttunut vuosia ihmisen talia ja hikeä. Samoin kodin tekstiilit. Jos sohvatyynyjä ja vuodevaatteita ei pestä riittävästi, koko kämppä löyhkää.

En tahtoisi syödä jatkuvasti lääkkeitä, ja yleensä 'kohtauksia' tulee vain muutaman kerran viikossa. Mutta jos iskevät vaikka junassa/bussissa niin on ärsyttävää - siinähän tuoksuvat miettivät saavatko flunssatartunnan vai olisiko pitänyt laittaa vähemmän hajusteita :D

Kokeile allergialääkkeitä? Nykyisin allergioita ei enää testata paitsi jos ammattitautiepäily eli voit kokeilla apteekin käsikauppalääkkeillä onko tehoa.

Itselläni on vanhemmiten puhjennut siitepöly- ja eläinallergia. Mutta aina olen ollut herkkä pahoille hajuille. Karmeaa, kun joku pesemätön ihminen on lähellä, alkaa yököttää. Siistinkin näköisen ihmisen päällysvaatteet tai muut vaatteet voivat haista karmealle, kun niihin on tarttunut vuosia ihmisen talia ja hikeä. Samoin kodin tekstiilit. Jos sohvatyynyjä ja vuodevaatteita ei pestä riittävästi, koko kämppä löyhkää.
Niistä menee kuulo:-(

Yhteistyössä