Vesa Puttonen antaa arvokkaan rahavinkin yli 60-vuotiaille: ”Kymmenen vuoden kuluttua voi olla toisin”

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihailin tällä viikolla fiksua opetusministeriämme, joka kommentoi elämänkatsomusopetusta kai kotoaan. Ihana keltainen talo, jonka kauniista ikkunasta näkymä talon seinään.

Ihailemasi opetusministerin perhe tekee rahaa Venäjän kaupalla...

Ihailemasi opetusministerin perhe tekee rahaa Venäjän kaupalla...
Muistan lukeneeni jutun aiheesta aiemmin. Happamana ja kärttyisenä persupiruna tietenkin tartuit kärppänä vanhaan juttuun. Kaiva omia mokiasi. Niissä sinulla riittää puuhaa.

Jopa 10 minuutin päästä kaikki voi olla toisin. Onnettomuus, sairauskohtaus. Eli kannattaisiko elää koko ajan eikä vasta eläkkeen tuntumassa
Tätä samaa asiaa olen yrittänyt tolkuttaa tällä palstalla, mutta neuvoni valuvat aina tärviölle kuin vesi hanhen selästä.
Carpe diem, tartu hetkeen. Olen sitä onnellisempi mitä vähemmän omistan maallista tavaraa. Olen vienyt hyvin paljon tavaraa kierrätykseen ja hyväntekeväisyyteen.
Ihailen eniten Fransiscus Assisilaisen elämäntyyliä.
Jos pommi tipahtaisi kattoni läpi, ottaisin mukaani vain passin ja matkalaukullisen tavaroitani.

Riippuu pommista
Luin joskus jonkun menneen vessaan ja sieltä tullessaan kaikki oli hävinnyt kodistaan savuna ilmaan.
Katsoin tänä vuonna Yle Areenalta elokuvan Matka Intiaan. Ihana iäkäs lady sai sydänkohtauksen laivan kansituolissa. Hänen laskettiin mereen brittilipun alla.
Kaikki kuolemat ovat samanarvoisia.
Tarkistin tietosanakirjasta mainitsemani tiedon. Franciscus kirjoitetaan kahdella ceellä.

Ihmettelin samaa suuresti.
EDit ovat kalliita ja lihottavia.
Pienempi, kahden ja puolen desilitran energiajuoma-annos sisältää tyypillisesti alle 100 milligrammaa kofeiinia. Se vastaa suunnilleen yhtä kupillista suodatinkahvia tai yhtä espressoannosta. Isommissa tölkeissä voi olla jopa 200 milligrammaa kofeiinia.
Euroopan elintarviketurvallisuusviranomaisen EFSA:n mukaan kofeiinin turvallisuusraja on juuri 200 milligrammaa kerta-annoksena, ja 400 milligrammaa vuorokaudessa.
Ruokaviraston mukaan kofeiini voi aiheuttaa riippuvuutta. Liiallisesta kofeiinin nauttimisesta voi aiheutua muun muassa sydämentykytystä, rytmihäiriötä, hermostuneisuutta ja levottomuutta./HS

Yhteistyössä