Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nyt on selkeä ja toivottavasti toimiva ja tehdä suunnitelma @Mariamimi . Mulla on jo valmiiksi sormet ristissä teidän puolesta. Ja nyt voi oikeasti sanoa että tammikuu tulee pian! Taitaa muutenkin olla melko aktiivinen kuukausi sitten tässä ryhmässä. Mitä ajattelet uudesta lahjoittajasta nyt näiden uusien tutkimusten valossa? Vaikka toivottavasti sellaista ei edes tarvita, onhan teillä vielä yks blasto 😎♥️

No nyt on selkeä ja toivottavasti toimiva ja tehdä suunnitelma @Mariamimi . Mulla on jo valmiiksi sormet ristissä teidän puolesta. Ja nyt voi oikeasti sanoa että tammikuu tulee pian! Taitaa muutenkin olla melko aktiivinen kuukausi sitten tässä ryhmässä. Mitä ajattelet uudesta lahjoittajasta nyt näiden uusien tutkimusten valossa? Vaikka toivottavasti sellaista ei edes tarvita, onhan teillä vielä yks blasto
Toivottavasti ei tosiaan tarvittaisi, mutta kyllä tämä vahvisti ajatusta siitä, että haluan tarvittaessa kokeilla vielä toisella lahjoittajalla. Mieskin oli nyt siihen suostuvainen, vaikka oli jo aikalailla tyrmännyt ajatuksen hoitojen jatkamisesta.

Ompa täällä kaikkea mielenkiintoista tapahtumaa, hyviä uutisia ja suunnitelmia 🫶

@Mariamimi ihana lukea sun kuulumisia ❤ ja että on mahdollisesti löytynyt selittäviä tekijöitä miksi alkiot eivät ole napannut tähän asti kiinni. Mun piti aiemminkin jo kysyä mutta en saanut aikaiseksi, että miten sen endometriitin hoito meni? Millainen ab-kuuri ja kontrolloidaanko sitä mitenkään? Mun mieli on yrittäny kovasti löytää selityksiä näille mun kemiallisille raskauksille ja tää endometriittikin on käynyt vahvasti mielessä, mutta eipä julkisella tälläsiäkään tutkita 🙄 Jos tulevasta ivfstä ei tule tulosta niin täytyy kyllä vahvasti harkita yksityisen ottamista mukaan täydentämään tätä ivf-karusellia.

@näännä llä kanssa ollut nyt huikeita tapahtumia, pidetään peukkuja että lopputulos on se mitä toivotaan 🫶

Joku muukin oli jännittävässä vaiheessa, mutta en nyt muista kuka. Sormet ristissä kaikkien piinailijoiden puolesta 🤞🏼

Täällä päätti ovis tulla jo kp11 mikä on todella aikaista meikäläiselle. Sieltä ne menkat tuli, ei tullut luomuihmettä 🙈en kyllä sitä tosissaan odottanutkaan 😃 Mutta täällä on siis lähdetty jo siihen kiertoon jossa aloitetaan synarela 😱 Toivon että keho ymmärtää vastata näihin kaikkiin tuleviin lääkkeisiin 🙏🏼 Jännittää. 2,5 vkoa niin synarela alkaa.

• Rakkaus
Reactions: näännä
Ihanaa! Onko sulla vielä mahdollista että niitä tulis lisää sinne?
Nyt näkyy biologin kirjaus että tosiaan yksi D6-blasto on pakastettu ja viljely sen myötä päättynyt.

Sitten pääseekin siis täysillä jännäilemään tuoresiirretyn alkion kohtaloa! Raskaustestejäkin pitäisi ostaa. Keväällä vielä hamstrailin niin huolettomasti raskaustestejä ajatellen että "kyllähän niitä taas joskus tarttee" tajuamatta että eihän tää piinailemaan pääsy mikään itsestäänselvyys ole todellakaan. Niin nyt niitä ei sitten olekaan kotona yhtään.

Tosi hyvää pöhinää täällä palstalla nyt kyllä ja ihanaa että @haaveillen kin pääsee tositoimii pian! Pienimuotoinen plussapuhurihan meillä jo olikin tuossa aiemmin syksyllä kuten oli tilattukin. Nyt sitten alkutalven puhuria odottellessa!

@haaveillen sain endometriittiin 14 vrk Doximed-kuurin ja lisäksi ohjeen käyttää Physiofloria (ulkomailta saatava maitohappobakteeri) kahden viikon tehokuurin päivittäin sekä ala- että yläkautta. Sen jälkeen Physioflor jatkuu 2x/vko. Ruokavaliossa kehotettiin myös suosimaan probiootteja.

Kontrollia ei lääkärin mukaan tarvitse, mutta mun googlettelujen mukaan osalla on kontrolloitu ja sen perusteella tarvittu vielä toinenkin antibioottikuuri. Mä ajattelin, etten ota nyt kontrollia, mutta jos toista luovuttajaa vielä tarvitaan, niin pyydän silloin myös kontrollit. Ulkomaalaisilla foorumeilla näkyy olevan näistä enemmän keskustelua. Ehkä näissä Suomessa tullaan vähän perässä, kun tutkiminenkin on niin nihkeää jopa yksityisellä 🤔

Kannattaa @haaveillen vaatia ainakin kunnon progetuki nyt tulevaan siirtoon! Dextralta sanottiin, että endon kanssa progearvon tulee olla vähintään 70. Ihanaa että sielläkin alkaa taas tapahtua 😍

Kiitos tsemppareille! Punktio meni erinomaisesti, ei kipuja, ei pahaa oloa, ei yllätyksiä. Lopputuloksena 16 munasolua. Jos jollain vielä punktio edessäpäin, niin lähes tulkoon suosittelen 😂 itselle oli todella iisi. Enemmän kirpasi kanyylin poisotto kuin itse toimenpide. Maanantaina sitten alkion siirto, jos siirrettävää on, mutta olen toiveikas!

@Keltainenkukka92 punktio menee lähemmäs tammikuun puoltaväliä. Synarelan ja tyhjennysvuodon jälkeen kun pitää vielä se 0-ultra tehdä ennenkuin saa luvan aloittaa pistokset. Jos vuoto alkaisi samanlailla kuin viimeksi, niin 0-ultra olisi vuoden vaihteessa, että onhan siinä nyt ainakin se uusivuosi mikä sekoittaa, ellei sitten koko klinikka ole sitä viikkoa kiinni, en tiedä. Mutta en jaksa sitä miettiä, sitten vaan 0-ultra venyy jos on venyäkseen.

@Mariamimi kiitos infosta, mielenkiintoisia juttuja. Toivotaan että siellä olis tuolla yhdellä ab-kuurilla tulehdus ohi 🫶 Ja joo, sitä vahvaa progetukea toivoin ja perustelin jo suunnittelussa ja sellainen on tulossa jos oikein ymmärsin 😊

@tasaraha vau mikä punktiosaalis 🤞🏼 olisin toiveikkain mielin minäkin ❤️ tuu kertomaan sitten miten hedelmöittyivät!

Huoh josko jaksaisin nyt päivittää kuulumiseni. Ei ole hyviä uutisia. Meidän viimeinenkin alkionsiirto pari viikkoa sitten päättyi puhtaaseen negaan.

Sen viimeistä edellisen negan jälkeen lokakuussa luhistuin ihan täysin ja siksi katosin tältä palstaltakin. En vaan pystynyt enää vuorovaikuttamaan täällä, kun hoidoissa kaikki oli vaan yhtä h*lvetillistä pettymystä ja epäonnea. Täällä oli niin mahtava plussa-aalto, mutta sekin tuntui vaan itsekeskeisesti väärältä, kun omat vertaisetkin menee ohi ja itse jumitan täällä, tulee vuosi kohta täyteen palstailua.

Se elokuun keskenmeno tässä tietysti painaa hirveästi, katkeruus siitä on vieläkin ihan maahan kaatavaa ja usko hoitoihin ja omaan itseen on ollut täysi nolla. Ja niinhän siinä kävikin, että odotukset eivät taaskaan täyttyneet. Lääkkeitäkin oli niin jäätävä arsenaali tässä viimeisessä siirrossa että ei jösses, sivuoireita vaikka mitä, akupunktiossa kävin ja yöt valvoin ahdistuksen ja kortisonin takia.

Meillä pakastin nyt tyhjä, mielenterveydestä jäljellä rippeet, rahaa meni tänä vuonna 6000e ja uusiin hoitoihin ei enää lähdetä. Nyt pitää omaa itseään vähän rakentaa uudelleen, kun haaveet tulevaisuudesta ja vielä yhdestä vauvasta murskautui. Jotenkin kuitenkin tavallaan helpottunut olo, kuin olisi kirvelevä tappio ultrajuoksussa takana, mutta eipä ainakaan tarvi enää juosta metriäkään. 😔

Hirveästi lohduttaa tietenkin nuo kaksi olemassa olevaa lasta, jotka IVF:llä on saatu 💙💙Mutta vielä olisin tässä elämässä kerran halunnut saada vauvan syliin, ja vielä yhtä lasta rakastaa. Sitä ei vaan meille nyt suotu.💔

Toivon teille ihan jokaiselle onnea ja onnistumista ja raskaaksi tulleille hyvävointista raskautta ja mielenrauhaa. Ihana kesä tulossa teille ensi vuonna ♥

Tuli nyt vähän dramaattinen omanapa-exit speach. Listalle voi mun kohdalle päivittää että alkiot käytetty ja hoidot lopetettu.

t. MyMa

Sanat eivät riitä, joten lähetän vain valtavan ison virtuaalihalin @MyMa ❤️💔 Olen niin pahoillani ja on tämä vain nyt niin helvetin epäreilua 😭

Sinä ja Karhurouvanen olette opettaneet mulle ettei ole lapsimäärästä kiinni kuinka paljon voi toivoa vielä yhtä ja surra lapsettomuutta. Teidän kokemukset painavat aivan varmasti hurjasti kun joskus parin vuoden päästä on meidän vuoro päättää onko lapsiluku tässä vai lähdetäänkö tappelemaan todennäköisyyksiä vastaan ja yrittämään kolmatta. Selvästi voi rikkoa sielunsa vaikka on kaksi ihanaa, rakasta muksua. Todella upeasti puet tunteitasi sanoiksi.

Kaikkea hyvää tulevaisuuteen, olet ajatuksissa. ♥️

• Rakkaus
Reactions: MyMa
Voi @MyMa ❤️ Ei ole sanoja. Tuo olo on varmasti murskaava ja niin tyhjä. En voi kun kuvitella. Älä epäröi hakea apua tämän valtavan surun käsittelyyn. Lapsettomuus, oli se sitten ekan tai kolmannen kohdalla, on valtava kriisi ja päälle vielä km aiheuttama trauma. Mä toivon kaikkea hyvää sulle ja teidän perheelle tulevaisuuteen. Voimaa jatkoon ja muista pitää itsestäsi huolta ❤️❤️

• Rakkaus
@MyMa ❤️❤️❤️

Samaa mieltä edellisten kanssa, olet kyllä jäänyt niin vahvasti mieleen täältä ja kiitos kun oot kaikesta huolimatta jakanut omaa tarinaasi ❤️ Ikävä kuulla, että tarina päättyi näin ja suuri haave kolmannesta jää nyt kaikkien vaikeuksien jälkeen kokonaan toteutumatta. 💔

Voimia jaksamiseen, vaikea löytää sanoja mitkä tuntuisi riittävältä ❤️ toivon, että aikanaan elämä asettuu uomiinsa, voimaa kaikkeen tulevaan ❤️

• Rakkaus

Yhteistyössä