Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon hyvällä mielellä tämänpäiväisen lääkärikäynnin jäljiltä, ja varmasti aurinkoinen pakkaskelikin nostattaa mielialaa. Se mun pitkittynyt oviskipu johtui hemorragisesta kystasta. Se ei nyt estä hoidon aloittamista ja toivotaan että se häipyy jossain kohtaa. Stimulaatio alkaa tänään ja lääkäri pitää hyvinkin mahdollisena että punktio osuisi vähän yli viikon päähän maanantaille tai tiistaille eli mun kannalta käteville päiville. Seuraava kontrolli on ke, ja sekin sattuu olemaan mulle harvinaisen sopiva ajankohta. Tää saattaa parhaimmillaan mennä tosi iisisti aikataulujen puolesta! No ei pidä vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa toki. Viimeksi stimulaatiossa mulla aloitettiin Menopur annoksella 187,5 ja nostettiin sitä asteittain annokseen 400. Nyt aloitetaan 300 yksiköllä. On se nyt kumma jos ei ala follit kasvaa.
 
Oon hyvällä mielellä tämänpäiväisen lääkärikäynnin jäljiltä, ja varmasti aurinkoinen pakkaskelikin nostattaa mielialaa. Se mun pitkittynyt oviskipu johtui hemorragisesta kystasta. Se ei nyt estä hoidon aloittamista ja toivotaan että se häipyy jossain kohtaa. Stimulaatio alkaa tänään ja lääkäri pitää hyvinkin mahdollisena että punktio osuisi vähän yli viikon päähän maanantaille tai tiistaille eli mun kannalta käteville päiville. Seuraava kontrolli on ke, ja sekin sattuu olemaan mulle harvinaisen sopiva ajankohta. Tää saattaa parhaimmillaan mennä tosi iisisti aikataulujen puolesta! No ei pidä vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa toki. Viimeksi stimulaatiossa mulla aloitettiin Menopur annoksella 187,5 ja nostettiin sitä asteittain annokseen 400. Nyt aloitetaan 300 yksiköllä. On se nyt kumma jos ei ala follit kasvaa.
Eiköhän nyt ala tulosta tulla 💪 Tsemppiä stimulaatioon ja tulosten jännäilyyn!

@Siili88 olisitko säkin halunnut listoille?
 
Onko teillä punktiossa olleilla ollut tukala olo ennen punktiota? Viime yön ja tämän aamua on vihlonut munasarjoja ja on tosi täysi olo. Tuntuu etten uskalla edes liikkua kuin ihan hitaasti ettei vihlo 😬 Muuten on siis ihan normi olo kyllä, eli en sinänsä ole huolissani.
 
Onko teillä punktiossa olleilla ollut tukala olo ennen punktiota? Viime yön ja tämän aamua on vihlonut munasarjoja ja on tosi täysi olo. Tuntuu etten uskalla edes liikkua kuin ihan hitaasti ettei vihlo 😬 Muuten on siis ihan normi olo kyllä, eli en sinänsä ole huolissani.
Kuulostaa ihan tutulta! Mulla oli kanssa muutamat viimeiset päivät aika tuskaisia ja hankala oli kävellä ripeämmin. Ja huvittavinta oli se, että multa punktoitiin vaan 7 follia. Eli ei ollut mikään älytön saalis edes. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Annika88
Kuulostaa ihan tutulta! Mulla oli kanssa muutamat viimeiset päivät aika tuskaisia ja hankala oli kävellä ripeämmin. Ja huvittavinta oli se, että multa punktoitiin vaan 7 follia. Eli ei ollut mikään älytön saalis edes.

joo ei mullakaan ollut kuin 7 kasvussa torstaina, mitä lääkäri tosin piti odotettua parempana. Vasemmalla tosin oli muistaakseni noin tuplat lisää pieniä, joista lääkäri sanoi että osa voi ehtiä mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Zelina
Voi että, olisipa kyllä pitkä viivästys jos ovis olisi tänään. Mutta kuinkas tässä sitten kävi?
Ei oo vielä tullut hymynaamaa testiin eli turhaan olen (taas 🙈) stressannut 😂 sitä kun on matkalla ollut niin paljon vastoinkäymisiä, niin sitten alkaa yliajattelu ja sellainen ylimääräinen "hössötys". Söin taas letrot kp 3-7 ja ollut taas ihan hiton kipeä alavatsa, pääasiassa vasemmalla mut välillä sit myös juilii oikea puoli. Nyt on kivut rauhoittunut, pahimmat oli kyllä pe ja eilen.
 
Eiköhän nyt ala tulosta tulla Tsemppiä stimulaatioon ja tulosten jännäilyyn!

@Siili88 olisitko säkin halunnut listoille?
Voi minut lisätä 😊

Siili88 / 37 / ensimmäinen / tyks /

mitäs tuohon viimeiseen kohtaan pitäisi kirjoittaa? 😂 Nyt ens viikolla toinen inssi ja molemmissa ollut letrot ja sen jälkeen ivf jos ei nyt tärppää. Ja lapsettomuuteen ei oo selkeää syytä.
 
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

❄️Mariamimi/41/toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut. 2x IVF omilla soluilla ja 3x PAS lahjasoluilla. Yksi alkio pakkasessa jäljellä, hoidot jatkuu 2026
❄️Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
❄️pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono (n. 2026>), palstatauko
❄️näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä IVF
❄️Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
❄️MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 1 alkio pakkasessa
❄️Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus
❄️Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus
❄️Tasaraha / 37v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2,5v. / 2x km / selittämätön lapsettomuus / HUS / 4x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 11/25
❄️Tiuhti92/33/1./yksityinen/ICSI/ vaikea oligozoospermia
❄️Siili88/ 37 / ensimmäinen / tyks /OI + inseminaatio/selittämätön lapsettomuus


*Haikara matkalla*

Ovum93
...ensimmäinen..LA
Keltainenkukka92/ 33v/toinen, esikoinen luomuna, ongelmana erittäin matala AMH, Luomuplussa, LA 4/26
Zelina / 39 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor / 1. PAS plussa, LA 6/2026
Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa
Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*


Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.
 
Voi minut lisätä

Siili88 / 37 / ensimmäinen / tyks /

mitäs tuohon viimeiseen kohtaan pitäisi kirjoittaa? Nyt ens viikolla toinen inssi ja molemmissa ollut letrot ja sen jälkeen ivf jos ei nyt tärppää. Ja lapsettomuuteen ei oo selkeää syytä.
Laitoin nyt vaan OI+inseminaatio, koska lähdetään siitä ettei teidän tarvis IVF:ään lähteä 🥳 Päivitellään sitten tarvittaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Siili88
Alkaakin tässä jo vähän jännittää, kun nyt ehkä viimeisen luomuyrityksen vikat päivät. Odotan kuukautisia loppuviikolle ja jos ne alkaa, niin sitten saan(/joudun?) ilmoittautua IVF-hoitoon. Tietysti mukana myös epävarmuus mahdutaanko tälle kierrokselle. Aika paska jos ei mahduta, nimittäin laskennallisesti seuraavat kuukautiset alkaisi sitten joulunalus-/jouluviikolla, jolloin joulutauko kiusana.
 
Voi hemmetti et nyt kyllä itkettää, harmittaa ja ketuttaa! 😭 Miehellä ei oo sperma ollu sitä ihan huippulaatua joskaan ei kuitenkaan vissiin ihan huonoimmasta päästä, mä tein eilen illalla ovistestin ku oli sellainen tunne, että tee nyt! no sielt pärähti positiivinen. Sinänsä onneks tein ku tänään aamulla olikin sit nega.. no mies meni aamulla tyksiin ja mul piti olla inssi iltapäivällä mut tuli äsken viesti, että nyt oli niin huonoa laatua ettei kannata inssiä tehdä 💔 Meille varataan ivf suunnitteluaika nyt sitten seuraavaksi. En sit tiedä, et ku meillä oli eilen seksiä et eikö sit vaan ehtinyt muodostua tarpeeks siittiöitä vai mikä homma.. 😫
 
Voi hemmetti et nyt kyllä itkettää, harmittaa ja ketuttaa! Miehellä ei oo sperma ollu sitä ihan huippulaatua joskaan ei kuitenkaan vissiin ihan huonoimmasta päästä, mä tein eilen illalla ovistestin ku oli sellainen tunne, että tee nyt! no sielt pärähti positiivinen. Sinänsä onneks tein ku tänään aamulla olikin sit nega.. no mies meni aamulla tyksiin ja mul piti olla inssi iltapäivällä mut tuli äsken viesti, että nyt oli niin huonoa laatua ettei kannata inssiä tehdä Meille varataan ivf suunnitteluaika nyt sitten seuraavaksi. En sit tiedä, et ku meillä oli eilen seksiä et eikö sit vaan ehtinyt muodostua tarpeeks siittiöitä vai mikä homma..
Voi ei! :O Suuret sympatiat <3
Voin vain kuvitella mikä pettymys noin viime hetkellä ilman inssiä! D: Ja se että odottelu yllättäen jatkuukin vaikka luuli jo että tapahtuu jotain on kyllä niiin perseestä!
 
  • Tykkää
Reactions: Siili88
Voi hemmetti et nyt kyllä itkettää, harmittaa ja ketuttaa! 😭 Miehellä ei oo sperma ollu sitä ihan huippulaatua joskaan ei kuitenkaan vissiin ihan huonoimmasta päästä, mä tein eilen illalla ovistestin ku oli sellainen tunne, että tee nyt! no sielt pärähti positiivinen. Sinänsä onneks tein ku tänään aamulla olikin sit nega.. no mies meni aamulla tyksiin ja mul piti olla inssi iltapäivällä mut tuli äsken viesti, että nyt oli niin huonoa laatua ettei kannata inssiä tehdä 💔 Meille varataan ivf suunnitteluaika nyt sitten seuraavaksi. En sit tiedä, et ku meillä oli eilen seksiä et eikö sit vaan ehtinyt muodostua tarpeeks siittiöitä vai mikä homma.. 😫

Voih, onpas varmasti pettymys 😔

Mun kokemuksella tuolla pidättäytymisajalla on varmasti merkitystä. Vaikka suositellaan spermanäytekin antamaan 1-2vrk pidättäytymisellä, niin meillä miehellä 1vrk pidättäytymisellä oli myös heikko tulos ja ivf kutsui. No ylläriplussa pamahti meille puskista, kun pidättäytymistä oli yli viikko ennen ovista. Kun ennen tätä oviksen ympärillä oli seksiä aina 3-4pv putkeen. Mun logiikalla siis, jos sperman laadussa on häikkää, hyötyy pidättäytymisestä, kun taas normosperman omistava pystyy täyttämään varastot vuorokaudessa ennalleen. Tämä ihan vaan omaa pohdintaa, ei perustu mihinkään faktaan. Mietin vaan, miksihän tätä ei ole lääkäreiden puolesta pohdittu ääneen vai onkohan näyttöä liian vähän, en tiedä.

Voisin omasta tilanteesta plussanneista kertoa samalla sen verran, että olen aika varma että keskeytynytkeskenmeno on taas osunut kohdalle. Oireita ei ole, paitsi terolutin aiheuttama turvotus. Aikaisemmin aina tässä vaiheessa ollut pahoinvointia yms oireita, nyt ei mitään. Tuntuu että hajuaistin herkkyyskin loppunut. Ylihuomenna varhaisultra ja olen jo viikon henkisesti valmistautunut huonoihin uutisiin. 😞
 
  • Tykkää
Reactions: Siili88
Voih, onpas varmasti pettymys

Mun kokemuksella tuolla pidättäytymisajalla on varmasti merkitystä. Vaikka suositellaan spermanäytekin antamaan 1-2vrk pidättäytymisellä, niin meillä miehellä 1vrk pidättäytymisellä oli myös heikko tulos ja ivf kutsui. No ylläriplussa pamahti meille puskista, kun pidättäytymistä oli yli viikko ennen ovista. Kun ennen tätä oviksen ympärillä oli seksiä aina 3-4pv putkeen. Mun logiikalla siis, jos sperman laadussa on häikkää, hyötyy pidättäytymisestä, kun taas normosperman omistava pystyy täyttämään varastot vuorokaudessa ennalleen. Tämä ihan vaan omaa pohdintaa, ei perustu mihinkään faktaan. Mietin vaan, miksihän tätä ei ole lääkäreiden puolesta pohdittu ääneen vai onkohan näyttöä liian vähän, en tiedä.

Voisin omasta tilanteesta plussanneista kertoa samalla sen verran, että olen aika varma että keskeytynytkeskenmeno on taas osunut kohdalle. Oireita ei ole, paitsi terolutin aiheuttama turvotus. Aikaisemmin aina tässä vaiheessa ollut pahoinvointia yms oireita, nyt ei mitään. Tuntuu että hajuaistin herkkyyskin loppunut. Ylihuomenna varhaisultra ja olen jo viikon henkisesti valmistautunut huonoihin uutisiin.
Toivotaan että ylihuomenna ilmenee että olitkin väärässä <3. Voimia raastavaan alkuviikkoon.
 
Alkaakin tässä jo vähän jännittää, kun nyt ehkä viimeisen luomuyrityksen vikat päivät. Odotan kuukautisia loppuviikolle ja jos ne alkaa, niin sitten saan(/joudun?) ilmoittautua IVF-hoitoon. Tietysti mukana myös epävarmuus mahdutaanko tälle kierrokselle. Aika paska jos ei mahduta, nimittäin laskennallisesti seuraavat kuukautiset alkaisi sitten joulunalus-/jouluviikolla, jolloin joulutauko kiusana.
Toivotaan että aikataulut ja mahtumiset osuu nappiin, ja no siis ensisijaisesti toki luomuplussaa!
 
Keskiviikkona punktio ja toiveikkaana varattu aika maanantaille alkion siirtoon. En tajunnut kysyä mikä kato on käynyt kun lääkäri sanoi että ainakin 5 saadaan. Mutta onhan se tyhjää parempi ja lääkäri tuntui olevan helpottunut ja tyytyväinen.
Mahtavaa, tsemppiä follien kasvattelun loppumetreille! Mullahan oli 6 follia ja 3 munasolua saatiin, että ehkä tuo 5 oli sellainen että hän on jo ottanut huomioon että osa folleista voi olla tyhjiä, ja silti arvelee että kyllä siellä ainakin 5 munista pitäisi olla?
 
Mulla on näin kahden Menopur-pistoksen jälkeen jo hyvinkin sellainen estrogeeninen olo, eli siis yökkäyttää tosi herkästi. Kyllähän tässä toiveikkuus nostaa päätään! Jännittää vaan että jos se kysta oikealta ei pienene yhtään niin miten sille puolelle voi mahtua kovin monta follia. Se näytti ultrassa niin isolta että en edes hahmottanut että munasarjaa olisi juurikaan näkynyt sen alta. 3cm se siis kyllä vain oli että ei nyt siis sinällään mitenkään valtava oikeasti.
 
Voi Menopur. Eihän sitä saa mistään järkevän ajomatkan päästä. Pyysin reseptinvaihtoa pienempään kynään, niitä löytyy suht läheltä 🥲 ja laitoin kynät jo valmiiksi apteekista varaukseen ettei nyt vaan lopu nekin 🫣 Onkohan siitä nyt joku saatavuusongelma sitten. Apteekista sanottiin että välillä näissä on mutta tulee sitten aina taas varastoihin… oli pakko panikoida ja varata kynät kun haluan ne tän vuoden lääkekattoon vielä 🥶

@Mollama voimia epävarmuuden keskelle, onneksi pian selviää tilanne 💔

ja @Siili88 lle pahoittelut, täällä ryhmässä jos jossain tiedetään, miltä kaikki takapakit tuntuu 💔💔
 
  • Tykkää
Reactions: Siili88
Voi Menopur. Eihän sitä saa mistään järkevän ajomatkan päästä. Pyysin reseptinvaihtoa pienempään kynään, niitä löytyy suht läheltä 🥲 ja laitoin kynät jo valmiiksi apteekista varaukseen ettei nyt vaan lopu nekin 🫣 Onkohan siitä nyt joku saatavuusongelma sitten. Apteekista sanottiin että välillä näissä on mutta tulee sitten aina taas varastoihin… oli pakko panikoida ja varata kynät kun haluan ne tän vuoden lääkekattoon vielä

@Mollama voimia epävarmuuden keskelle, onneksi pian selviää tilanne

ja @Siili88 lle pahoittelut, täällä ryhmässä jos jossain tiedetään, miltä kaikki takapakit tuntuu
Toivotaan @haaveillen että saat haalittua riittävän määrän!
Mähän taas menin sen tulevan kynä-saatavuuskatkon takia nii pitkälle että hamstrasin niitä kyniä jo 1kk sitten, ja nyt näyttää että niitä tuli ehkä sittenkin liikaa... Että jos jollekin pk-seudulla asuvalle tulee täysi hätätilanne saatavuuskatkon takia niin multa saattaa löytyä pari 600IU-kynää. Joskus just silloin 1kk sitten siis jollain keskustelupalstalla oli tieto tulevasta saatavuuskatkosta joka koskee kyniä (tilalle piti siis tulla se joku kuiva-aine+liuos+ruisku), ja lääkäri vahvisti että tällainen on tulossa.
 
Toivotaan @haaveillen että saat haalittua riittävän määrän!
Mähän taas menin sen tulevan kynä-saatavuuskatkon takia nii pitkälle että hamstrasin niitä kyniä jo 1kk sitten, ja nyt näyttää että niitä tuli ehkä sittenkin liikaa... Että jos jollekin pk-seudulla asuvalle tulee täysi hätätilanne saatavuuskatkon takia niin multa saattaa löytyä pari 600IU-kynää. Joskus just silloin 1kk sitten siis jollain keskustelupalstalla oli tieto tulevasta saatavuuskatkosta joka koskee kyniä (tilalle piti siis tulla se joku kuiva-aine+liuos+ruisku), ja lääkäri vahvisti että tällainen on tulossa.

🤯 voi kiva. Mulle on henk koht ihan sama vaikka joutuisi itse sekottelemaan aineen, kunhan vain lääkettä saa 😱 Koskakohan tuota kuiva-aine versiota on tulossa apteekkeihin, nyt ei ainakaan lääkehaun mukaan ole sitäkään saatavilla kovin monessa paikassa. On kyllä tosi tylsää kun kaiken muun kuormituksen lisäksi saa stressata vielä lääkkeiden saatavuudestakin 🥲
 
  • Surullinen
Reactions: näännä
Voih, onpas varmasti pettymys

Mun kokemuksella tuolla pidättäytymisajalla on varmasti merkitystä. Vaikka suositellaan spermanäytekin antamaan 1-2vrk pidättäytymisellä, niin meillä miehellä 1vrk pidättäytymisellä oli myös heikko tulos ja ivf kutsui. No ylläriplussa pamahti meille puskista, kun pidättäytymistä oli yli viikko ennen ovista. Kun ennen tätä oviksen ympärillä oli seksiä aina 3-4pv putkeen. Mun logiikalla siis, jos sperman laadussa on häikkää, hyötyy pidättäytymisestä, kun taas normosperman omistava pystyy täyttämään varastot vuorokaudessa ennalleen. Tämä ihan vaan omaa pohdintaa, ei perustu mihinkään faktaan. Mietin vaan, miksihän tätä ei ole lääkäreiden puolesta pohdittu ääneen vai onkohan näyttöä liian vähän, en tiedä.

Voisin omasta tilanteesta plussanneista kertoa samalla sen verran, että olen aika varma että keskeytynytkeskenmeno on taas osunut kohdalle. Oireita ei ole, paitsi terolutin aiheuttama turvotus. Aikaisemmin aina tässä vaiheessa ollut pahoinvointia yms oireita, nyt ei mitään. Tuntuu että hajuaistin herkkyyskin loppunut. Ylihuomenna varhaisultra ja olen jo viikon henkisesti valmistautunut huonoihin uutisiin.
Joo meillä on muutenkin haasteita seksin kanssa, et viime kierroissa on ollut vaan se 1 tai max 2 yhdyntää koska miehen ei tee mieli yhtään eli jos ei olis tätä vauva"projektia" niin aika aavikkomeininkiä kyllä olis seksin suhteen. Yritän ajatella tässä nyt positiivisesti, että toivottavasti saatais tää luomusti alulle jos ei nyt tästä kierrosta niin seuraavasta tai tammikuusta koska meille tuli aika suunnitteluun vasta 22.1., kyselin aiemmin tyksistä, että onko ivf jotain "jonoa" ja vastaus oli, että ei sinänsä ole, mutta ensin tuo suunnittelu.. Ja olin toiveikas, että oltais saatu se jo joulukuulle..

Nyt menin myös lukemaan kannan tämän päivän kirjausta ja siellä luki, että "jatkoon ICSI-suunnittelu. Edeltävästi siittiöiden pakastus varmuuden vuoksi".

Toivottavasti sulla siellä kaikki kuitenkin paljastuu, että on hyvin <3 (hymiöt ei syystä tai toisesta toimi nyt näin koneella kirjoittaessa..)
 
Mahtavaa, tsemppiä follien kasvattelun loppumetreille! Mullahan oli 6 follia ja 3 munasolua saatiin, että ehkä tuo 5 oli sellainen että hän on jo ottanut huomioon että osa folleista voi olla tyhjiä, ja silti arvelee että kyllä siellä ainakin 5 munista pitäisi olla?

Katsoin papereista että 6 follia siellä näköjään on, 1 oli mennyt itseltäni ohi.
 
@Siili88 voi ei 😥 Tosi harmillinen juttu, toivottavasti pääsette suunnittelusta heti tositoimiin. Onneksi päätyivät suoraan ICSI:iin ja ottavat vielä varman päälle pakastamalla. Ei tarvitse punktiopäivänä jännätä saman toistumista. Toivotaan kuitenkin vielä luomuylläriä, ajoitukset on ainakin kohdillaan! 🤞

@haaveillen mua varoiteltiin jo lokakuun alussa Menopurin saatavuusongelmista tuon muutoksen vuoksi ja käskettiin hakea lääkkeet asap. Toivottavasti niitä uuden mallisia saataisiin markkinoille pian, ettei tulisi katkoja! Ja tosi harmi, että se kynä poistuu. Mä oon aikoinaan ekoissa insseissä käyttänyt sitä itse sekoitettavaa. Ei sekään mahdoton homma ollut, mutta on se kynä vaan niin paljon näppärämpi.
 
  • Tykkää
Reactions: Siili88

Yhteistyössä