Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa @Tiuhti92 !
@sara3 tsemppiä siirtoon valmistautumiseen ja ohhoh, kylläpä viikot vierii nopeasti! Jotenkin ihan yllätyin että joko se sun siiirto nyt on tulossa. Toivotaan että alkiot jakautuu reippaasti.

ON: Pari viime päivää on tuntunut, että on tää odottelu nyt kuitenkin masentavaa, vaikka ei voi verratakaan varsinaiseen jonotukseen. Mutta nyt mulla onkin viihdykkeenä kp 9 kunnon ovulaatio-oireet, jotka ajankohdaltaan ja voimakkuudeltaan muistuttaa letrokiertojen vastaavista. Myös se on nyt samoin että ovistesti on aivan surkea hailura vielä. Jos tää menee täysin samoin kuin letrokierto niin pitkä luteaali kompensoi lyhyttä follikulaaria ja kierto on lopulta normaalimittainen. Mutta jos tässä yhdistyykin elokuun välikierron lyhyt luteaali ja letrokiertojen lyhyt follikulaari niin kierron pituus voi jäädä alle sen 25 päivää, minkä sanoin lääkärille mun kierron minimipituudeksi ja minkä mukaan ajoitettiin Synarelan aloitus. No seuraan vielä että koska se ovisplussa tulee ja mietin sitten miten huolissaan pitää olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Siili88
Tervetuloa @Tiuhti92 !
@sara3 tsemppiä siirtoon valmistautumiseen ja ohhoh, kylläpä viikot vierii nopeasti! Jotenkin ihan yllätyin että joko se sun siiirto nyt on tulossa. Toivotaan että alkiot jakautuu reippaasti.

ON: Pari viime päivää on tuntunut, että on tää odottelu nyt kuitenkin masentavaa, vaikka ei voi verratakaan varsinaiseen jonotukseen. Mutta nyt mulla onkin viihdykkeenä kp 9 kunnon ovulaatio-oireet, jotka ajankohdaltaan ja voimakkuudeltaan muistuttaa letrokiertojen vastaavista. Myös se on nyt samoin että ovistesti on aivan surkea hailura vielä. Jos tää menee täysin samoin kuin letrokierto niin pitkä luteaali kompensoi lyhyttä follikulaaria ja kierto on lopulta normaalimittainen. Mutta jos tässä yhdistyykin elokuun välikierron lyhyt luteaali ja letrokiertojen lyhyt follikulaari niin kierron pituus voi jäädä alle sen 25 päivää, minkä sanoin lääkärille mun kierron minimipituudeksi ja minkä mukaan ajoitettiin Synarelan aloitus. No seuraan vielä että koska se ovisplussa tulee ja mietin sitten miten huolissaan pitää olla.

Joo eihän ne välttämättä mua ota sinne kun ei sinänsä ole syytä muuta kuin tää oma ajatus ettei kaikki olisi ok🥴 Mutta yritän nyt kuitenkin kun Käypä Hoito -suosituksenkin mukaan mulla täyttyy ne kohdunulkoisen riskitekijät ja varhaisultra (eli julkisella) olisi tarpeen. Ja lisäksi kyllä muutakin esim Thyroxin on plussasta nostettu aika reilusti ja jos kesken menee niin alkaa tulee siitäkin huono olo (nyt onkin vapinaa ja sydänjumputtelua) ja voi olla että Cyclogestit estää/pitkittää vuodon aloitusta.

Voihan se tietty olla mahdollista että kaikki on kunnossakin mutta silti, voisin tietty mennä yksityiselle ultraan mutta haluaisin tietty julkiselle ilmaiseksi kun nyt on maksukattokin täynnä noiden runsaiden km-käyntien vuoksi🫣 Ja kun kerta on epäilys ettei kaikki olis kunnossa.

Kenkkua jos nyt taas tuota stressiä noihin lääkkeiden aloituksiin liittyen🤦‍♀️ Aina tuntuu olevan itse kullakin että muuten satavarma kierto onkin sit just eri kun on joku ivf tai PAS. No mutta eikös sitä Synarelan aloitusta voi vielä sit muuttaa jos niikseen tulee? On tää kyllä niin kokonaisvaltaista ja täyttää jokaisen hetken mielessä nää hoidot, eipä sitä kukaan ymmärräkään kuka ei oo näitä lapsettomuushoitoja itse käynyt läpi, on vaan sellanen simppeli ajatus että muutama piikki vaan ja sit munasolun keräys ja alkio sisään ja kas ollaan raskaana. Ei oo kuule pikkulapsiarjen paljon puhuttu metatyö mitään verrattuna tähän! Aina sanonkin kun joskus ihmiset, joskus lääkäritkin, ”ihmettelee” että kuinka ”jaksan” kahden pienen kanssa ja vielä kolmatta toivon niin aina totean että no kyllä lasten kanssa hyvin jaksaa, sehän on pääosin hauskaa, mutta että lapsettomuus, se vasta rankkaa on.
 
@Karhurouvanen mikä rv sulla nyt? Mietin että vaikka pääsisit naikkarille niin näkyiskö siellä mitään, jos liian varhainen rv 🤔 myöskään alkavaa km ei aina uä:llä näe.
Mut toivottavasti soittavat pian ja saisit sinne kuitenkin ajan. Todella piinallista tuo aika. Tsemppiä kovasti ❤️

-mollama
 
@Karhurouvanen mikä rv sulla nyt? Mietin että vaikka pääsisit naikkarille niin näkyiskö siellä mitään, jos liian varhainen rv myöskään alkavaa km ei aina uä:llä näe.
Mut toivottavasti soittavat pian ja saisit sinne kuitenkin ajan. Todella piinallista tuo aika. Tsemppiä kovasti

-mollama
Vai otetaankohan tällaisissa tapauksissa veren HCG ja verrataan siihen aiempaan arvoon?
 
@Karhurouvanen mikä rv sulla nyt? Mietin että vaikka pääsisit naikkarille niin näkyiskö siellä mitään, jos liian varhainen rv 🤔 myöskään alkavaa km ei aina uä:llä näe.
Mut toivottavasti soittavat pian ja saisit sinne kuitenkin ajan. Todella piinallista tuo aika. Tsemppiä kovasti ❤️

-mollama

Joo siis nyt on 5+2 ja siis kyselinkin neuvolasta jne hcg-mittauksen tai ultran perään, hcg-parimittauksella selviäisi raskauden tilanne mutta siis mulla on tosiaan taustalla kaksi kohdunulkoista ja siksi olen yleensä käynyt aikaisin ultrassa tsekkaamassa raskauden sijainnin, joka näkyy jo varhain ja 5 + viikoilla pitäisi ruskuaispussikin näkyä mutta siis joka tapauksessa ku-riskin takia ultra olis hyvä tehdä ennen 6+0, siinä vaiheessa alkavat jo repeilemään. Aiemmissa vauvaan johtaneissa raskauksissa olen käynyt ekassa ultrassa 4+6 ja 5+4 ja silloin on näkynyt hyvin raskauden sijainti ja ruskuaispussi, sitten oon menny uudestaan ultraan rv 7+ - 8+.

Ja siis ylipäätään nyt tässä tilanteessa ennakoin hiukan koska tiedän, myös kokemuksesta, että jos mut otettaisiin Naistenklinikalle niin eivät todennäköisesti ottaisi päivystykseen vaan saisin mitä todennäköisimmin ajan polille loppuviikolle jolloin olisi esim ke 5+6, jolloin voisi hyvin alkiokin jo näkyä, sykettä en niinkään odottaisi mutta toki sekin olisi tuohon aikaan ihan mahdollinen mutta siis jos esim 5+6 ultrassa näkyisi ruskuaispussi ja alkiokaiku niin voisi ajatella että melko todennäköisesti kaikki silloin olisi kunnossa (koska 4+ viikoilla ei alkiota vielä näkyisi eli ei olisi voinut keskeytyä vielä silloin).

Mutta siis joo tää koko juttuhan meni silleen että mulla on alunperin ollut tarkoitus mennä tulevalla viikolla 5+5 - 6+0 omakustanteisesti ultraan mutta nyt kun tuli tää epäilys niin ajattelin kääntyä kuitenkin julkisen puoleen, koska siellä on kuitenkin jatkot jos joku olisi pielessä (kun esim Cyclogest voi viivästyttää/estää vuotoa ja sitä taas ei voi tietenkään lopettaa ennen kuin asian laita on todettu).

Mulla on ollu siis tän vuoden puolella kaksi keskenmenoa (tai toinen ehkä tuulimuna) ja ne todettiin yksityisen puolen ultrissa josta sitten lähetettiin julkiselle, harmittaa sekin rahanmeno mikä meni niihin ultriin ihan turhaan😒 Ne oli kyllä lääkkeellisiin kiertoihin tehtyjä siirtoja mikä vielä vähän eri asia kun lääkkeellisessä useinkaan vuoto ei ala ennen kuin lopettaa ne lääkkeet (estrogeenin ja progesteronin).
 
Joo siis nyt on 5+2 ja siis kyselinkin neuvolasta jne hcg-mittauksen tai ultran perään, hcg-parimittauksella selviäisi raskauden tilanne mutta siis mulla on tosiaan taustalla kaksi kohdunulkoista ja siksi olen yleensä käynyt aikaisin ultrassa tsekkaamassa raskauden sijainnin, joka näkyy jo varhain ja 5 + viikoilla pitäisi ruskuaispussikin näkyä mutta siis joka tapauksessa ku-riskin takia ultra olis hyvä tehdä ennen 6+0, siinä vaiheessa alkavat jo repeilemään. Aiemmissa vauvaan johtaneissa raskauksissa olen käynyt ekassa ultrassa 4+6 ja 5+4 ja silloin on näkynyt hyvin raskauden sijainti ja ruskuaispussi, sitten oon menny uudestaan ultraan rv 7+ - 8+.

Ja siis ylipäätään nyt tässä tilanteessa ennakoin hiukan koska tiedän, myös kokemuksesta, että jos mut otettaisiin Naistenklinikalle niin eivät todennäköisesti ottaisi päivystykseen vaan saisin mitä todennäköisimmin ajan polille loppuviikolle jolloin olisi esim ke 5+6, jolloin voisi hyvin alkiokin jo näkyä, sykettä en niinkään odottaisi mutta toki sekin olisi tuohon aikaan ihan mahdollinen mutta siis jos esim 5+6 ultrassa näkyisi ruskuaispussi ja alkiokaiku niin voisi ajatella että melko todennäköisesti kaikki silloin olisi kunnossa (koska 4+ viikoilla ei alkiota vielä näkyisi eli ei olisi voinut keskeytyä vielä silloin).

Mutta siis joo tää koko juttuhan meni silleen että mulla on alunperin ollut tarkoitus mennä tulevalla viikolla 5+5 - 6+0 omakustanteisesti ultraan mutta nyt kun tuli tää epäilys niin ajattelin kääntyä kuitenkin julkisen puoleen, koska siellä on kuitenkin jatkot jos joku olisi pielessä (kun esim Cyclogest voi viivästyttää/estää vuotoa ja sitä taas ei voi tietenkään lopettaa ennen kuin asian laita on todettu).

Mulla on ollu siis tän vuoden puolella kaksi keskenmenoa (tai toinen ehkä tuulimuna) ja ne todettiin yksityisen puolen ultrissa josta sitten lähetettiin julkiselle, harmittaa sekin rahanmeno mikä meni niihin ultriin ihan turhaan Ne oli kyllä lääkkeellisiin kiertoihin tehtyjä siirtoja mikä vielä vähän eri asia kun lääkkeellisessä useinkaan vuoto ei ala ennen kuin lopettaa ne lääkkeet (estrogeenin ja progesteronin).
Aivan, hyvin ajateltu! Toivotaan nyt että ottavat sinut naikkarille tosiaan! Ja huh, on tuossakin odoteltavaa jos vasta ensi viikon lopulla selviää... :(
 
Googlailin nyt että kauan sitä Synarelaa pitäisi vähintään käyttää ja tajusin että ei se lääkärikään oikein luottanut mun kiertoon ja laittoi siihen aloitusajankohtaan reilusti turvamarginaalia siltä varalta että kierto onkin lyhyt. Eli eiköhän se nyt oo ihan ok että aloitan sen ensi viikon su 2.11., vaikka ovistesti oliskin positiivinen jo huomenna.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Joo siis nyt on 5+2 ja siis kyselinkin neuvolasta jne hcg-mittauksen tai ultran perään, hcg-parimittauksella selviäisi raskauden tilanne mutta siis mulla on tosiaan taustalla kaksi kohdunulkoista ja siksi olen yleensä käynyt aikaisin ultrassa tsekkaamassa raskauden sijainnin, joka näkyy jo varhain ja 5 + viikoilla pitäisi ruskuaispussikin näkyä mutta siis joka tapauksessa ku-riskin takia ultra olis hyvä tehdä ennen 6+0, siinä vaiheessa alkavat jo repeilemään. Aiemmissa vauvaan johtaneissa raskauksissa olen käynyt ekassa ultrassa 4+6 ja 5+4 ja silloin on näkynyt hyvin raskauden sijainti ja ruskuaispussi, sitten oon menny uudestaan ultraan rv 7+ - 8+.

Ja siis ylipäätään nyt tässä tilanteessa ennakoin hiukan koska tiedän, myös kokemuksesta, että jos mut otettaisiin Naistenklinikalle niin eivät todennäköisesti ottaisi päivystykseen vaan saisin mitä todennäköisimmin ajan polille loppuviikolle jolloin olisi esim ke 5+6, jolloin voisi hyvin alkiokin jo näkyä, sykettä en niinkään odottaisi mutta toki sekin olisi tuohon aikaan ihan mahdollinen mutta siis jos esim 5+6 ultrassa näkyisi ruskuaispussi ja alkiokaiku niin voisi ajatella että melko todennäköisesti kaikki silloin olisi kunnossa (koska 4+ viikoilla ei alkiota vielä näkyisi eli ei olisi voinut keskeytyä vielä silloin).

Mutta siis joo tää koko juttuhan meni silleen että mulla on alunperin ollut tarkoitus mennä tulevalla viikolla 5+5 - 6+0 omakustanteisesti ultraan mutta nyt kun tuli tää epäilys niin ajattelin kääntyä kuitenkin julkisen puoleen, koska siellä on kuitenkin jatkot jos joku olisi pielessä (kun esim Cyclogest voi viivästyttää/estää vuotoa ja sitä taas ei voi tietenkään lopettaa ennen kuin asian laita on todettu).

Mulla on ollu siis tän vuoden puolella kaksi keskenmenoa (tai toinen ehkä tuulimuna) ja ne todettiin yksityisen puolen ultrissa josta sitten lähetettiin julkiselle, harmittaa sekin rahanmeno mikä meni niihin ultriin ihan turhaan Ne oli kyllä lääkkeellisiin kiertoihin tehtyjä siirtoja mikä vielä vähän eri asia kun lääkkeellisessä useinkaan vuoto ei ala ennen kuin lopettaa ne lääkkeet (estrogeenin ja progesteronin).

Totta joo.
Mä sain mun tokassa km raskaudessa hcg mittauksen ta kautta, kun tarpeeks itkin puhelimessa hoitajalle. Jos eivät siis naikkarille ota, niin koklaa ta kautta. Tsemppiä vielä. Kerro sit mitä sanovat 🤞🏼
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Käsittääkseni Synarelaa pitää ehtiä käyttää vähintään 5 päivää ennen vuodon alkua. Sekä liian lähellä ovista että liian lähellä vuodon alkua voi pilata hoidon. Itselläni siirrettiin aloitus 4 päivää eteenpäin myöhässä olleen oviksen takia. Pelotti että vuoto alkaa silti normaalin kierron mukaan, mutta ei onneksi. Tänään viides sumutepäivä, niin voi lakata pelkäämästä menkkojen alkamista.
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Käsittääkseni Synarelaa pitää ehtiä käyttää vähintään 5 päivää ennen vuodon alkua. Sekä liian lähellä ovista että liian lähellä vuodon alkua voi pilata hoidon. Itselläni siirrettiin aloitus 4 päivää eteenpäin myöhässä olleen oviksen takia. Pelotti että vuoto alkaa silti normaalin kierron mukaan, mutta ei onneksi. Tänään viides sumutepäivä, niin voi lakata pelkäämästä menkkojen alkamista.
Okei mahtavaa eli ei mulla pitäis olla hätää ja hienoa että sullakin tuli oikea ajoitus! Mua ei edes siis kehotettu tikuttelemaan ovista mutta onhan se nyt kiva käyttää noita kotona jo olevia ovistestejä johonkin ja saada ennustetta siitä milloin vuoto ehkä alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annika88
Tervetuloa @Tiuhti92 !
@sara3 tsemppiä siirtoon valmistautumiseen ja ohhoh, kylläpä viikot vierii nopeasti! Jotenkin ihan yllätyin että joko se sun siiirto nyt on tulossa. Toivotaan että alkiot jakautuu reippaasti.

ON: Pari viime päivää on tuntunut, että on tää odottelu nyt kuitenkin masentavaa, vaikka ei voi verratakaan varsinaiseen jonotukseen. Mutta nyt mulla onkin viihdykkeenä kp 9 kunnon ovulaatio-oireet, jotka ajankohdaltaan ja voimakkuudeltaan muistuttaa letrokiertojen vastaavista. Myös se on nyt samoin että ovistesti on aivan surkea hailura vielä. Jos tää menee täysin samoin kuin letrokierto niin pitkä luteaali kompensoi lyhyttä follikulaaria ja kierto on lopulta normaalimittainen. Mutta jos tässä yhdistyykin elokuun välikierron lyhyt luteaali ja letrokiertojen lyhyt follikulaari niin kierron pituus voi jäädä alle sen 25 päivää, minkä sanoin lääkärille mun kierron minimipituudeksi ja minkä mukaan ajoitettiin Synarelan aloitus. No seuraan vielä että koska se ovisplussa tulee ja mietin sitten miten huolissaan pitää olla.




Sain pari viikkoa sitten kuulla, että koska hyperini oli epämukavista oireista huolimatta lievä, niin siirto voitaisiin tehdä jo seuraavassa kierrossa. Ehkä siihen vaikuttaa myös se, että tämä siirto tehdään siis täysin lääkkeelliseen kiertoon, jossa munasarjat pysyvät koko ajan hiljaiselossa (mikä on edelleen ihan outoa ihmiselle, jolla on laatikot täynnä ovistestejä, koska tähän asti koko yritys on pyörinyt oviksen epätoivoisen bongaamisen ympärillä).

Koska pessimisti ei pety, en uskaltanut mainita asiasta täällä, koska minulle aina kuitenkin tapahtuu jotain, joka pilaa ko. kierron. Torstaina, ultrauspäivänäkin en voinut millään uskoa, että saisi hyviä uutisia (eli että limakalvo olisi kasvanut ja siirtoaika saataisiin sovittua).
Vieläkään en täysin usko, että torstaina oikeasti siirto tehdään, koska tässä on kuitenkin vielä alkioiden sulatus ja jatkoviljely edessä.
En taida uskoa siirtoon ennen kun se on jo tehty ja alkio on sisälläni.

Sillä tavalla "huolestuttaa", että olen nyt liian hyvällä fiiliksellä. Jopa innostunut. Minun pitää muistuttaa itselleni, että alkionsiirto ei takaa raskautta. Nyt vedän niin paljon lääkkeitä (3 tablettia pregonyvaa/päivä + 4 tablettia lugesteronia/päivä), että sitä jotenkin kuvittelee sen olevan tae jostain.
Tässä lapsettomushoitoporukassa toki jalat pysyvät paremmin maassa, koska elää muiden (ja omien) pettymyksiä ja niiden kautta tajuaa miten inhottavassa suossa tässä rämpii. Mistään ei ole taetta, vaikka kuinka käyttää eri lääkkeitä yms. ja se on kyllä ihan syvältä

Yritän kuitenkin elää pari päivää optimistisemmin mahdollisen siirron jälkeen, mutta en taida parempaan pystyä. Nyt vaan yritän keskittyä siihen torstaihin ja toivon, että silloin olisi jotain siirrettävää.


Sen asian kyllä huomaan, että olen nyt paaaaaljon rennompi kun esim. letroilla tuetuissa kierroissa. Minä vihaan ovulaation metsästystä. Se on ihan hirveää silloin, kun kroppa sekoilee omiaan. Tässä lääkkeellisessä siirtokierrossa olen tosi rento, koska nyt ovulaatio ei ole se, mikä siirtoa määrittää. Se tuntuu todella hyvältä.
Tämän kierron mahdollisesti epäonnistuttua uuteen yritykseen pääsee heti, eikä tarvitse odottaa ja jännittää seuraavan kierron ovulaatiota.
Ihanaa :D
 
@Karhurouvanen on ollut kovasti mielessä, toivotaan että ensiviikolla selviää raskauden tilanne ❤

Ja @MyMa lle pahoittelut negatestistä 💔 Mikä teidän hoitojen tilanne on siis nyt?

Täällä vielä pari päivää suunnitteluun.. Sitä vuotoa oon täällä odotellut pari viikkoa, ei ole näkynyt. Mutta nyt sit tänään herätessäni nännit oli arat. Ja muutaman päivän on ollut sellainen ovis olo alakerrassa. Eilen tuli pakottava tarve tehdä keskellä päivää ovistesti ja tosi vahvaahan se näytti. Uskon että oon nyt sit ovuloinut. Ja nyt mun mieli toivoo taas kerran luomuihmettä. Tosi jännä, että mistä se pieni toivonkipinä aina tulee 🙈 Vaikka mitään laadukasta limakalvoa tuolla kaiketi ei voi olla, koska en ole vuotanut mitään pillerien lopetuksen jälkeen..

Mutta tää kaikki nyt tarkoittaa sitä että ei ehditä tälle vuodelle enää tehdä ivfää, paitsi lyhyellä kaavalla. Suunnittelussa nyt sit selviää seuraavat stepit. Onneksi ei enää kauaa tarvitse kärvistellä 😬 Pääsee sitten taas odottelemaan jotakin 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Mahtavaa @haaveillen että pääset suunnittelemaan! Ja toivotaan että oviksen ajoituksesta huolimatta hoito olisi mahd. pian. Ja luomuihmettäkin toki toivon kanssasi!

@sara3 aivan, no ilmankos tuntui että tuli yllättävän nopeasti toi sun siirto! Mutta mahtavaa sekä nopea siirtoon pääseminen että hyvät fiilikset!

ON: Mulla ei enää olekaan niin kauhean ovismainen olo ja ovistestikin oli vielä blankompi kuin eilen. En nyt vielä voi uskoa että missasin koko oviksen, että se olisi ollut perjantaina kp 8, vaan toivon että se tulee ens viikolla lähempänä mun normaalia kiertoaikataulua. Ainakin letrokierroissa mulla kyllä oli ovisoireet ennen ovisplussaa joten siksi toivon että nytkin on niin. Sinälläänhän se ei haittaa mitään vaikka en ovuloisi koko kierrossa mutta silloin jäisi takaraivoon se epätietoisuus että oliko se kuitenkin kp 8 ja Synarela-vaihe olisi stressaava kun pitäisi pelätä liian aikaisia menkkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: haaveillen
@haaveillen
Mulla kanssa ensi viikolla se IVF-suunnittelukäynti. Kuukautiset alkoi eilen, joten ilmeisesti mahdollisuus vasta ehkä ensi kierrossa päästä tositoimiin. Vielä tosin jaksan toivoa myös luomuraskautta ja siihen vielä siis yksi tsäänssi 💙 Huomenna sitten vielä ne laajat verikokeet ja niiden tulosten jännittämistä loppuviikolle.
 
Meidän vauvalla on terveet kromosomit 😭😭❤️❤️❤️🙏

Edelleen viitteitä siitä ettei istukka toimi ihanteellisesti mutta juuri nyt en jaksa välittää siitä.

Toivottavasti teidänkin viikko alkaa hyvin. Karhurouvanen olet mielessä ja kiinnostaa millaisia suunnitelmia tasaraha ja haaveillen saa! Synarelasta vielä, epäilen että oma ivf meni päin helvettiä ainakin osittain siitä syystä että aloitin synarelan aivan liian aikaisin (pvä ennen ovulaatiota...) jolloin suihkuttelua kesti 18 päivää ennen kuin pääsin pistämään. Eli mieluummin noin @näännä ! Ainahan voi jatkaa synarelaa pari päivää lisää jos munasarjat eivät ole lepotilassa 😊
 
Aivan ihana uutinen @Keltainenkukka92 ❤️❤️❤️ Varmasti tosi iso helpotus!!! Nyt alat luvan kanssa nauttimaan niistä pienistä hipsutuksista siellä masussa ❤️
Istukan toimintaa varmasti seurataan jatkossa, ja loppuviikoilla vaadi istukan tarkkaa seurantaa vedoten henkiseen jaksamiseesi ja huoleen vauvasta ja istukasta. Itse matalan Papp-arvon saaneena ilman seurantaa vauvalleni meinasi käydä huonosti ihan loppumetreillä. Istukka alkoi sanomaan itseään irti ja vauvan kasvu loppui. Tämä todettiin sattumalta. Mikäli sitä ei oltaisi huomattu, olisi seuraus ollut erittäin ikävä.

Joten nyt nautit raskaudesta ja luotat ammattilaisiin ❤️ Olet niin ansainnut sen, että kaikki menee hyvin loppuun asti😙. Varmasti huoli painaa loppuun asti, mutta yritän luottaa siihen, että kaikki sujuisi hyvin.

T. Taustalla hengailija
 
Voi upeita uutisia @Keltainenkukka92 !!!! Olet varmaan todella helpottunut nyt ja niin ollaan me muutkin, voi miten mahtavaa ♥️♥️🤩🥳 olet varmasti tiukan seurannan alla istukan takia, toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin 🙏🏽

Omanapa nyt pikaisesti vaan, että negan ilmoitin Ovumiaan ja lähdetään kohti viimeistä siirtoa, toivottavasti nyt heti perään. Ohjeet saan myöhemmin tänään lääkäriltä viestinä, mutta varmaan samalla tyylillä mennään kuin aiemmat kaksi, eli estrogeeni käyttöön kp2 ja sitten sitä hinkataan niin kauan että saadaan limis edes jonkinlaiseksi.

Yksi 6.päivän hidas blasto nyt jäljellä, luokitusta en tiedä, ja se on meidän vihoviimeinen tsäänssi. Ollaan nyt miehen kanssa sovittu yhteisymmärryksessä niin, että tämä yksi vielä siirretään ja sitten lopetamme kaikki hoidot. Ei ole meille enää sen kaiken vaivan, rahan, tuskan ja väkisin yrittämisen arvoista, mitä nyt tähän asti on ollut, erityisesti kun lapsi #3 oli meille sellainen "olishan se kiva"-haave. Toivoa ei ole enää yhtään, kun edellinen superhyvä alkiokaan ei tarrannut ja kesällä oli se km. Pakko vaan tyhjätä pakastin, muuten jäisi kaivelemaan. Ovulaation induktioon eikä uuteen ivf:ään enää lähdetä.

Sunnuntaina aamulla kun heräsin, kun olin lopettanut lääkkeet lauantaina, niin tunsin pelkästään helpotusta. Oltiin la iltana käyty tää luovuttamiskeskustelu. Ei tarvinnut jännätä ja piinata ja muistaa ottaa viittä eri lääkettä ja kestää niitä sivuoireita. Tuli sellainen rauhan olo, että pian tämä piina loppuu, ja saadaan keskittyä meidän kahteen ihanaan lapseen 🫶🏽♥️
 
Meidän vauvalla on terveet kromosomit

Edelleen viitteitä siitä ettei istukka toimi ihanteellisesti mutta juuri nyt en jaksa välittää siitä.

Toivottavasti teidänkin viikko alkaa hyvin. Karhurouvanen olet mielessä ja kiinnostaa millaisia suunnitelmia tasaraha ja haaveillen saa! Synarelasta vielä, epäilen että oma ivf meni päin helvettiä ainakin osittain siitä syystä että aloitin synarelan aivan liian aikaisin (pvä ennen ovulaatiota...) jolloin suihkuttelua kesti 18 päivää ennen kuin pääsin pistämään. Eli mieluummin noin @näännä ! Ainahan voi jatkaa synarelaa pari päivää lisää jos munasarjat eivät ole lepotilassa
Ihanaa ja varmasti valtava helpotus! <3 Joo olen samaa mieltä että istukkaa ei kannata miettiä just nyt vaan nauttia raskaudesta.

Ja kiitos näkökulmasta ovis- ja synarela-pohdintaan, tuokin on helpottava tieto! Nyt musta taas tuntuu että ovis on lähellä mutta plussaa ei kuitenkaan tullut vielä tänään. Aikataulujen puolesta ei olisi ollut mitään ongelmaa vaikka se olisikin tullut tänään, mutta onhan se kiva että mun kropan aikataulut on kohtuu lähellä normaalia, kun on jo kp 11 ja ovis vasta lähestymässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Voi upeita uutisia @Keltainenkukka92 !!!! Olet varmaan todella helpottunut nyt ja niin ollaan me muutkin, voi miten mahtavaa olet varmasti tiukan seurannan alla istukan takia, toivotaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin

Omanapa nyt pikaisesti vaan, että negan ilmoitin Ovumiaan ja lähdetään kohti viimeistä siirtoa, toivottavasti nyt heti perään. Ohjeet saan myöhemmin tänään lääkäriltä viestinä, mutta varmaan samalla tyylillä mennään kuin aiemmat kaksi, eli estrogeeni käyttöön kp2 ja sitten sitä hinkataan niin kauan että saadaan limis edes jonkinlaiseksi.

Yksi 6.päivän hidas blasto nyt jäljellä, luokitusta en tiedä, ja se on meidän vihoviimeinen tsäänssi. Ollaan nyt miehen kanssa sovittu yhteisymmärryksessä niin, että tämä yksi vielä siirretään ja sitten lopetamme kaikki hoidot. Ei ole meille enää sen kaiken vaivan, rahan, tuskan ja väkisin yrittämisen arvoista, mitä nyt tähän asti on ollut, erityisesti kun lapsi #3 oli meille sellainen "olishan se kiva"-haave. Toivoa ei ole enää yhtään, kun edellinen superhyvä alkiokaan ei tarrannut ja kesällä oli se km. Pakko vaan tyhjätä pakastin, muuten jäisi kaivelemaan. Ovulaation induktioon eikä uuteen ivf:ään enää lähdetä.

Sunnuntaina aamulla kun heräsin, kun olin lopettanut lääkkeet lauantaina, niin tunsin pelkästään helpotusta. Oltiin la iltana käyty tää luovuttamiskeskustelu. Ei tarvinnut jännätä ja piinata ja muistaa ottaa viittä eri lääkettä ja kestää niitä sivuoireita. Tuli sellainen rauhan olo, että pian tämä piina loppuu, ja saadaan keskittyä meidän kahteen ihanaan lapseen 🫶
Pahoittelut negasta vielä kerran. Hienoa että saitte tehtyä päätöksen ja että teillä on rauha asian kanssa. Toivotaan toki kuitenkin vielä plussaa viimeisestä siirrosta, en halua sanoa ihmettä koska eihän siihen mitään ihmettä tarvita vaan hieman hyvää tuuria vaan, vaikkei se toki siltä tunnukaan aiempia tämän vuoden tapahtumia muistellessa. <3
 
Siis JES!!!!!!! Soitin tänään Naistenklinikalle ja ihana kätilö määräsi sen hcg-parimittauksen ja kävin heti labrassa ja nyt tulos on tullu ja laskennallisesti sen dpo 15 180 perusteella tuplaten 48 h:ssa pitäisi olla vähintään 5760 ja se tulos on 9817!!!!! Eli on oikeen hyvä ja normaali ja tuo ei kyllä viittaa kohdunulkoiseen ja viittaa normaaliin etenevään raskauteen🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩😁🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩😁🤩
 
Viimeksi muokattu:
Yritin jo aamupäivällä näitä lähettää mutta ei silloin onnistunut!

@Keltainenkukka92 Upeaa, onpa upeaa että saitte hyviä uutisia ja että tulokset tulivat suht nopeasti!

@MyMa Tuntuu niin surulliselta että tollasia päätöksiä joudutte tekemään, on tää niin karua tää lapsettomuushomma. Hyvä kuitenkin että myös helpotuksen tunteita liittyy asiaan. Toivotaan nyt kuitenkin että se jäljellä oleva blasto yllättäisi, onhan se blasto kuitenkin aina blasto!
 

Yhteistyössä