Kokemuksia Asko Bonded nahka tuotteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Muunmuassa Asko ja muutamat muut huonekalukaupat myyvät paljon Bonded nahka tuotteita.

Onko kokemuksia ja nimennomaan Askosta ostetuista vai eroaako mistä ostettu?

Netistä löydetyssä tiedossa sanotaan, että Bonded nahka huonekalut soveltuvat vain koristeeksi ei käyttöön.

Ei ole kokemusta. Ainoat tekonahkakokemukset liittyvät Ikean sohvan selustaan ja autojen penkkeihin. Sohvan selusta säilyi oikein hyvänä koska siihen ei kohdistunut kulutusta ja se onkin fiksu käyttökohde tekonahalle.

Auton penkit taas eivät koskaan kestä auton käyttöikää. Olen aina ajanut käytetyillä autoilla ja vuosien varrella katsonut varmaan tuhansia auton myynti-ilmoituksia. Tarkastan aina kuvat penkeistä ja erittäin usein nahkapenkkeinä mainostettujen jakkaroiden nahka alkaa kuoriutua varsinkin istuinosan sivupaneelista. Tekonahka ei yksinkertaisesti kestä käyttöä eikä se kulu eli patinoidu niin kuin oikea nahka, joka saattaa vanhana ja kuluneenakin olla hienon näköinen, vaan siitä tulee epäsiisti ja ruma.

Itse en siis osta mitään muuta kuin oikeaa nahkaa, jos nahkaa haluan, mutta tosiaan se on vain oma mielipiteeni. Askon bonded-tuotteista ei ole kokemusta.

Ei ole kokemusta. Ainoat tekonahkakokemukset liittyvät Ikean sohvan selustaan ja autojen penkkeihin. Sohvan selusta säilyi oikein hyvänä koska siihen ei kohdistunut kulutusta ja se onkin fiksu käyttökohde tekonahalle.

Auton penkit taas eivät koskaan kestä auton käyttöikää. Olen aina ajanut käytetyillä autoilla ja vuosien varrella katsonut varmaan tuhansia auton myynti-ilmoituksia. Tarkastan aina kuvat penkeistä ja erittäin usein nahkapenkkeinä mainostettujen jakkaroiden nahka alkaa kuoriutua varsinkin istuinosan sivupaneelista. Tekonahka ei yksinkertaisesti kestä käyttöä eikä se kulu eli patinoidu niin kuin oikea nahka, joka saattaa vanhana ja kuluneenakin olla hienon näköinen, vaan siitä tulee epäsiisti ja ruma.

Itse en siis osta mitään muuta kuin oikeaa nahkaa, jos nahkaa haluan, mutta tosiaan se on vain oma mielipiteeni. Askon bonded-tuotteista ei ole kokemusta.

Välttelen itsekin bonded varsinkin. Tekonahkojakin on erilaisia ja riippuen millä hinnalla, mutta Askon Bonded tuotteet vieläpä korkeissa hinnoissa. Kuten tuossa aloittajan linkkaamassa jutussakin mainitaan, vaikken itse ole testannut juuri Bonded nahkaa, uskon mitä sanotaan. Vain koristeeksi Bonded nahka huonekalut. En ostaisi edes koristeeksi tilaa viemään. Eivät sentään niin hienolta näytä minkään huonekaluletjun Bonded nahka päällysteet.