Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nyt olen tämän viikon sairauslomalla. Ja hyvä, että sain koko viikon, en millään olisi jaksanut arvioida, että miltä nyt tuntuu, voisikohan sitä palata töihin ja toisekseen, tiedä sitten miten mutkikas tämä vuoto sitten kuitenkin on. Saattaahan sitä takapakkia tulla, vaikka nyt kolmantena päivänä ollaan jo kuukautisiin verrattavissa vuotomäärissä.
Ja tuumasin omaa kriisin vaiheilua, että tuntuu että tässä mentiin pikakelauksella ja olisin jo matkalla vaiheeseen 4, vähintäänkin vaiheessa 3 Vaiheethan oli sokki, reaktio, käsittely ja uudelleen suuntautuminen. Toki vuosiahan näissä menee, mutta tässä ainakin muodostui otsikkotasot näihin asioihin.
Odotan Tilkan vastausta ja voisin samalla ehdottaa tätä rauta/ferritiini-asiaa.
Olisin kiinnostunut kuulemaan, minkälaisia koulutustaustoja teillä on? Itse olen insinööri AMK.
Kirjoitan tämän riskillä tänne. Toivon, ettette pahastu. Jättäkää myös lukematta, jos toisen onni tuntuu liian rankalta.
Itseäni aina kiinnosti, miten kanssapalstailijoilla raskaus sujui ja heidän kuulumiset, joten jaan oman nykytilanteeni tänne, jos jotain kiinnostaa.
Vuosi sitten olin aktiivinen tällä palstalla. Edelleen ja tässä tilanteessa harmikseni (tietenkin jokainen meistä toivoo, että pääsisi helpommalla raskautimisessa ja raskaus kestäisi)palstalla kirjoittelee muutama sellainen ihminen, joka kirjoitteli jo minunkin aikana ja mahdollisesti myös muistaa minut. Tämä palsta oli itselleni tärkeä tukimuoto elämäni vaikeimmassa tilanteessa. Itselleni kävi onnekkaasti ja oi+inseminaatio tekivät minusta tyttövauvan äidin elokuun loppupuolellaSekä raskausaika että synnytys menivät hyvin.
Toivon sydämeni pohjasta, että jokaiselle teistä kävisi yhtä onnekkaasti ja saisitte toivomanne vauvan syliin asti
Hei täältä taustajoukoista! Ensiksi isot pahoittelut ja sympatiat teille jotka olette käyneet läpi todella rankkoja vaiheita viime aikoina <3 Valitettavan paljon on pielessä hoitokäytäntöjen ja empatian puutteen suhteen. Kun ne vaikeat vaiheet on ihan riittävän vaikeita muutenkin. Toivon jokaikiselle pehmeämpää ja pelkästään onnistumisten täyteistä polkua eteenpäin! Todella moni asia mistä täällä on hiljattain kirjoiteltu resonoi vahvasti, ja on hienoa nähdä miten epäonnisessa yhteisössä on voimaa <3
Meillä jatkuu ensimmäinen IVF-kierros parhaillaan, vaikka homma oikeastaan alkoi jo maaliskuussa. Ensimmäisestä punktiosta keväällä saatiin muistaakseni 16 follikkelia, 8 kypsää munasolua, 5 hedelmöittynyttä joista lopulta vain 1 pakastekelpoinen. Tuoresiirto skipattiin OHSS:n riskin takia. Matkalla PASsiin tuli soitto että se yksi pakastimessa ollut ei selvinnyt sulatuksesta. Kyllä siinä pessimistikin pettyi raskaasti, vaikka olin mukamas niin valmistautunut juuri tähän lopputulokseen.
Selittämätön lapsettomuus siis taustalla (ei yhden yhtä positiivista raskaustestiä), kaikki arvot AMH mukaanlukien oikein hyviä, ja ainoa mistä voi yrittää etsiä syytä on mun 39 v ikä. Kevään epäonnistumisen jälkeen ollaan nyt siis jatkamassa kierros 1:stä täsmälleen samalla protokollalla, koska vaste keväällä oli kuitenkin niin hyvä. Tänään on taas kerätty iso määrä follikkeleita, ja huomenna saadaan tietää kuinka monta hedelmöittynyttä munasolua. Kiusasivat vielä aamulla ajatuksella siitä että päästäisiinkin ehkä tuoresiirtoon, mutta operaation aikana totesivat että ei sittenkään :/ Eli PAS tähän tietoon joskus marraskuun alussa.
Lääkäri ja jossain mielessä puolisokin on optimistisia ja uskovat siihen että tilastot on meidän puolella tällä kertaa, mut itsellä on vaan hyvin vahva usko siihen että tämä EI tule onnistumaan (miksi odottaa eri lopputulosta tälläkään kertaa). Tällainen negailu ei ole kovin kivaa lähipiirin kannalta, enkä siitä itsekään nauti, mutta toiveikkuus ja sitä seuraava pettymys tuntuu vielä pahemmalta ajatukselta. Onko teillä jotain life hacks aiheesta miten olla ärsyyntymättä muiden positiivisuudesta/optimismista ja toisaalta miten purkaa omia "ei tästä mitään tuu" -fiiliksiä ilman että myrkyttää ympäristönsä? Tietenkin tämä romaani itsessään ja tämän palstan olemassaolo on yksi vastaus jälkimmäiseen kysymykseen <3 Luotan siis ettette myrkyty näistä sanoista Kiitos jos jaksoitte lukea ja kiitos kun jaatte omia kokemuksia, ihan kaikenlaisia!
@Tyyn3 Isot onnittelut ja minä ainakin arvostan jos vanhat palstalaiset käyvät kertomassa kuulumisia. Ihanaa että synnytys meni hyvin, nauti vauvakuplasta
@Kerttumaaria sormet ja varpaat ristissä että saatte upean saaliksen. Jännittävä paikka! Ja tosiaan mulla olisi todennäköisesti ollut punktio joko pe tai tänään, tuntuu aivan käsittämättömältä.
Life hackeista paras on tämä palsta, ylivoimaisesti ❤ Huomaako jotekin etten osaa päästä irti tästäKiinnostaa niin mitä teille kuuluu ja itsellä vielä niiiin epävarma olo tästä raskaudesta kun olen edelleen täysin oireeton (Oli enemmän oireita 3+ viikolla kuin nyt 6+0...) Ja muuten olen sillä linjalla että saa surra/olla vihainen/mitä vain ja isosti silloin kuin siltä tuntuu niin on muulloin helpompi olla "kuin itkut itketty", ainakin sillä erää.
@sara3 ja @pienitoiveemme sormet ristissä myös teidän follitilanteiden puolesta![]()
Hyvä kysymys nuo life hackit! Aloin miettiin tota ja tuli vaan mieleen, että miksi pitäisi olla positiivinen jos ei siltä tunnu? Ja tarviiko pessimismin tai negatiivisuuden myrkyttää ympäristöä?
On tosi raskasta yrittää toisten ihmisten vuoksi ajatella jotenkin toisin, mitä oikeasti ajattelee ja tuntee. Mietin että olisko siinä hyvä lifehack, että yrittäisi avata sitä omaa tunnetta enemmän? Läheisiä saattaa ärsyttää, että toinen on negatiivinen, mutta ärsyttääkö enää sen jälkeen, jos kerrotaan että esim ”mua pelottaa että tää epäonnistuu, pelottaa ettei tulla saamaan lasta, oon väsynyt ajattelemaan päivät pitkät lapsettomuutta ja lapsitoivetta, tällä hetkellä tuntuu helpommalta ajatella hoidon lopputulosta pessimismin kautta, koska toivon niin paljon onnistumista, ja ajattelen että suojaan sydäntäni ajattelemalla näin.?
Tuu kertomaan sitten kun tiedät miten hedelmöittyneiden kanssa kävi![]()
No nyt kun kerran kysyt niin on 185 tuntiaMilloin sulla olikaan varhaisultra? Olen niin jumissa omien munasarjojeni sielunelämää tulkitsemisessa, että on päässyt unohtumaan
KP 12 ja ei vielä ovisplussaa. Voi olla hyväkin juttu, kun viimeksi tuli plussa kp12 niin folli oli vasta 17mm. Jospa esim. yksi lisäpäivä toisi onnistumista lähemmäksi
Jotenkin vaan niin malttamaton olo, kun ei tiedä mitä tapahtuu ja milloin. Yleensä ovis tullut kp 12-14 joten niin lähellä mutta niin kaukana. Pelottaa, jos esim. tää flunssa sotkee asioita?
No voihan kenkku, on tuo kyllä varmasti hermoja raastavaa Toivottavasti se ovis nyt sieltä tulis asap!!!!
Flunssasta kuitenkin olisin ihan iloinen, olen lukenut paljon juttuja kuinka joku on tullut raskaaksi pitkän yrityksen jälkeen tai hoidoissa juuri flunssan aikaan, teoreettinen selitys tälle että kun immuunipuolustus keskittyy flunssaan niin alkio pääsee rauhassa kiinnittymään Siis kyllähän immuunipuolustuksen pitäisi toimia niin että antaa alkion kiinnittyä mutta joskushan voi olla jotain häikkää niissä ja Felicitaksen kokenut lääkäri pari viikkoa sitten sano mulle että on ihan tutkittu että paljon alkionsiirtoja läpikäyneillä naisilla immuunipuolustus aktivoituu jotenkin liikaa tms ja saattaa ”hylkiä” alkiota (toki lääkärin kanssa ei mitään flunssasta puhuttu) - siksi piti hyvänä ideana Viron lääkärin ideaa Prednisolonesta (kortisoni) mulle seuraavaan siirtoon.
No uskoo ken tahtoo tähän flunssateoriaan mutta itse olen päättänyt uskoa ja ollut sitten ihan iloinen jos on flunssa alkionsiirron aikaan