OAJ:n puheenjohta eroaa kokoomuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

"Murto kertoo, että hänellä on ollut kokoomuksen jäsenkirja yli 20 vuotta.

”Se on mahdollistanut parempaa vuoropuhelua ja vaikuttamista ajaa palkansaajien ja edustamieni organisaatioiden etua, sillä ulkokehältä on vaikeampi vaikuttaa. Jo vientimallilain säätämisen aikana pohdin asiaa, ja nyt toimin. Olen luopunut Kokoomuksen jäsenyydestä, sillä olen vahvasti sopimusyhteiskunnan puolustaja. Minkään muun puolueen jäsenkirjaa en aio ottaa.”

Miten liitossa oleva duunari voi olla kokoomuslainen, eli sahata omaa oksaansa?

Aikoinaan kokoomus ei ollut pelkkää kusta ja paskaa. Joskun ennen vanhaan olisi olemassa sivistysporvari. Nykymaailmassa tämä aika tuntuu toki aika kaukaiselta

Kokoomus lakkasi suomalaisena puolueen suunnilleen siihen aikaan, kun siellä riideltiin venäjäkytköksistä. Ei oltu oikein yksimielisiä siitä, että ollaanko tässä Putinin yhtenäisen venäjän kanssa sisarpuolueita vai ei. Kuitenkin ajettiin mm. hanhikivessä Venäjän valtion intressejä, mutta samalla Venäjän perseen nuolemisesta tullut paskan maku suussa häiritsi.

Lopulta päätettiin olla natseja. JA loppu on historiaa

OAJ on perinteisesti ollut kokoomuksen käsissä. Nyt kokoomuksen valta tuossakin liitossa alkaa murtua. Toisen perinteisen kokoomusjohtoisen ammattiliiton hoitajien TEHY:n kokoomus menetti demareille jo 2017.

En kyllä ole ikinä ymmärtänyt miksi hoitajat ja opettajat äänestävät kokoomusta. Onneksi tähänkin asiaan on tulossa muutosta myös opettajien osalta.

"En kyllä ole ikinä ymmärtänyt miksi hoitajat ja opettajat äänestävät kokoomusta"

Syynä on varmasti alojen naisvaltaisuus. Monen hoitsun ja opettajan mies on kokoomuslainen insinööri. Ehkä ovat vihdoinkin ymmärtäneet, että pitää ajaa sitä omaa etua eikä miehen etua.

Onneksi sahasi niin, että se oksa katkesi. Terve tuloa SDP:n riveihin. Kehoita niitä muitakin maikkoja kuuntelemaan järjen ääntä ja siirtymään demareiden kannattajiksi.

On se hyvä, että ihmiset alkavat pikkuhiljaa tajuamaan, millainen puolue Kokoomus on. Se ei aja pienimmässäkään määrin minkään palkansaajaryhmän etua, päinvastoin se heikentää palkansaajien etuja koko ajan. Varakkaat, omistavaan luokkaan kuuluvat henkilöt ovat ainoat, joiden etuja Kokoomus ajaa.

"Murto kertoo, että hänellä on ollut kokoomuksen jäsenkirja yli 20 vuotta.

”Se on mahdollistanut parempaa vuoropuhelua ja vaikuttamista ajaa palkansaajien ja edustamieni organisaatioiden etua, sillä ulkokehältä on vaikeampi vaikuttaa. Jo vientimallilain säätämisen aikana pohdin asiaa, ja nyt toimin. Olen luopunut Kokoomuksen jäsenyydestä, sillä olen vahvasti sopimusyhteiskunnan puolustaja. Minkään muun puolueen jäsenkirjaa en aio ottaa.”

Miten liitossa oleva duunari voi olla kokoomuslainen, eli sahata omaa oksaansa?
opettajat on herroja, eivät duunareita

onsinööriliitoissakin on suurimmat edustajistoryhmät on kokoomuksesta

OAJ on perinteisesti ollut kokoomuksen käsissä. Nyt kokoomuksen valta tuossakin liitossa alkaa murtua. Toisen perinteisen kokoomusjohtoisen ammattiliiton hoitajien TEHY:n kokoomus menetti demareille jo 2017.

En kyllä ole ikinä ymmärtänyt miksi hoitajat ja opettajat äänestävät kokoomusta. Onneksi tähänkin asiaan on tulossa muutosta myös opettajien osalta.

Niinpä. Ollaan unohdettu se kuuluisa Sari Sairaanhoitaja.

Katarina Murto on OAJ:n kuudes puheenjohtaja. Ennen OAJ:n puheenjohtajana aloittamista Katarina Murto työskenteli Akavan työmarkkinajohtajana.

Opetustehtävissä Murto on toiminut kymmenen vuoden ajan vuosituhannen vaihteessa, viimeksi tanssitaiteen lehtorina Teatterikorkeakoulussa.

Opetusuransa jälkeen hän on työskennellyt muun muassa juristina ja notaarina.

Vuodesta 2011 hän on luonut uraa työmarkkina-alalla esimerkiksi Suomen ammattiliittojen keskusjärjestö SAK:n työehtoasioiden päällikkönä ja STTK:n johtajana.

😳

Poliittinen kanta näyttää tuuliviirillä vaihtuneen palkkapussin mukaan tai arvottoman ajan tuote.

En osaa kuvitella raskaampaa työtä kuin kokoomusperheiden lasten opettajana oleminen. Päivän päätteeksi opettaja saa lapsosten vanhempien vinoilut somessa ja tälläkin palstalla. Olen aina pitänyt Kokoomusta surkimusten puolueena.
Ehkä olisi peiliin katsomisen paikka. Kokoomuslaiset vanhemmatko kirjoittelevat tällaisille palstoille tai vinoilevat opettajalle? Ei heillä on tärkeämpääkin tekemistä kun taas sen sijaan: "Olen aina pitänyt........ puolueena."

Ehkä olisi peiliin katsomisen paikka. Kokoomuslaiset vanhemmatko kirjoittelevat tällaisille palstoille tai vinoilevat opettajalle? Ei heillä on tärkeämpääkin tekemistä kun taas sen sijaan: "Olen aina pitänyt........ puolueena."
Paljastit olevasi kokoomuslainen, koska olet tanassa puolustamassa kaltaisiasi.
Suurin osa palstalla kirjoittajista on persuja ja kokoomuslaisia. Nykyään molemmat puolueet ovat identtiset. Uusi nimi fuusiolle Persko olisi lyhyt ja ytimekäs. Pj. K. Murto perusteli hyvin miksi erosi puolueesta, ja miksi aikoo olla jatkossa sitoutumaton.

duunareille on vasemmistopuolueet, herroille porvaripuolueet

päätä itse kumpaan joukkoon kuulut
Sinulla on aikansaeläneet ja juntit mielipiteet kaikista asioista.
Kansan jakaminen kahteen luokkaan on yksioikoista ja typerää.
Olen aina ihaillut presidentti Mauno Koivistoa, joka työskenteli nuoruudessaan satamassa, ja rentoutui presidenttivuosinaan kesämökillään mm. halkoja hakkaamalla.
Mitä ihailemista sinun elämässä on? Teet jotain tylsää tyhjäntoimitustyötä, ja roikut samalla vuosikymmeniä mammapalstalla Itseäsi ja perhekuntaasi nolaamassa iänikuisilla ja aikansa eläneillä mielipiteilläsi ja asenteillasi.
Olet tyyppi,joka ei miksikään muutu vaikka saisit vielä suorempaa ja kovempaa palautetta mitä kirjoitin.

• Tykkää
Reactions: kruuttis
Sinulla on aikansaeläneet ja juntit mielipiteet kaikista asioista.
Kansan jakaminen kahteen luokkaan on yksioikoista ja typerää.
Olen aina ihaillut presidentti Mauno Koivistoa, joka työskenteli nuoruudessaan satamassa, ja rentoutui presidenttivuosinaan kesämökillään mm. halkoja hakkaamalla.
Mitä ihailemista sinun elämässä on? Teet jotain tylsää tyhjäntoimitustyötä, ja roikut samalla vuosikymmeniä mammapalstalla Itseäsi ja perhekuntaasi nolaamassa iänikuisilla ja aikansa eläneillä mielipiteilläsi ja asenteillasi.
Olet tyyppi,joka ei miksikään muutu vaikka saisit vielä suorempaa ja kovempaa palautetta mitä kirjoitin.
en millään jaksa uskoa että tältä palstalta saamani palaute saisi mua korjaamaan periajatuksiani

Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtaja Katarina Murto ilmoitti tiistaina luopuneensa kokoomuksen jäsenyydestä puolueen jakaman kuvan vuoksi.

Kuvasta ilmenee, miten hallituksen verokevennykset ovat tuntuvampia niille työntekijöille, jotka eivät kuulu ammattiliittoon. Sittemmin kokoomuksen julkaisu on poistettu.

Ammattiliittojen jäsenmaksut ovat myös verovähennyskelpoisia Ruotsissa siinä kuuluisassa Orpon ns. verrokkimaassa ja Ruotsissa järjestäytymisaste on lähes 100% niin työantajien kuin työntekijöiden keskuudessa. Ruotsissa Orpon mukaan työmarkkinat toimivat hyvin, johtuisiko se siitä, ettei siellä valtiovalta puutu työmarkkinoihin niinkuin Suomessa Orpon oikeistohallitus puuttunut ja on alkanut EK:n juoksupojaksi ja myös Sipilän oikeistohallitus puuttui, jossa myös Orpon kokoomus ja persut tottakai olivat mukana työläistä kyykyttämässä.

Ammattiliittojen jäsenmaksut ovat myös verovähennyskelpoisia Ruotsissa siinä kuuluisassa Orpon ns. verrokkimaassa ja Ruotsissa järjestäytymisaste on lähes 100% niin työantajien kuin työntekijöiden keskuudessa. Ruotsissa Orpon mukaan työmarkkinat toimivat hyvin, johtuisiko se siitä, ettei siellä valtiovalta puutu työmarkkinoihin niinkuin Suomessa Orpon oikeistohallitus puuttunut ja on alkanut EK:n juoksupojaksi ja myös Sipilän oikeistohallitus puuttui, jossa myös Orpon kokoomus ja persut tottakai olivat mukana työläistä kyykyttämässä.

👍

Yhteistyössä