Lokakuiset 2025 🍁

Voihan toivon että kaikkien verenvuodot on harmittomia ❤ usein ne onneksi ovat! Vaikka pelästyttävät😬

Ihania ultrauutisia @Heidihuu ❤

Mietin kanssa tota varhaisultraa silleen et sit kuitenkin ennen NT ultraa on riskiviikot et odotanko sinne suosiolla vai käviskö..melkeen jo varasin ensiviikolle, mutta olis yövuoron jälkeen vasta klo 10 aika niin en taida jaksaa ajella siihen aikaan enää 25min päähän🙈 ehkä sitä seuraavalle tai sitten odotan.

Täällä o tissit enemmän kiristelly ja tänään on etonut lähes koko päivän aaltoillen, pitää muistaa säännöllisesti syödä jotain. Röyhyttää samalla. Valkovuotoa tulee mielestäni melko paljon ja alamahaa juilii samalla tavalla kun muistan esikoisesta. Ja uutena huimaus😬 jos nousee liian nopeasti. Ihan kiva et pientä oiretta lisääntynyt🙈

• Tykkää
Reactions: Havu89 ja merin
vierailija
Kiitos 😍

Ja tää oli jännä: sieltä mun kohdusta löytyi elävän yksilön lisäksi myös joku sellainen eloton "mytty" jota kätilö ultrasi pitkään ja hartaasti ja josta ei löytynyt elon merkkejä.

Siellä oli ilmeisesti joku hematooma ja kätilö sanoi että se saattaa johtua että raskaus on alkanut kaksoisraskautena mutta sitten se toinen ei ole lähtenyt koskaan kehittymään. Kätilö sanoi että mun ei pidä ihmetellä jos jotain veristä vuotoa tulee liittyen tohon.

Onneksi sain tietää tosta niin yritän olla huolestumatta mahdollisesta vuodosta.

Oispa ollut kyllä aikamoinen shokki jos siellä ois näkynyt kaksoset! 😁 Meillä on miehen kanssa molemmilla suvussa kaksoset että sinänsä olen tiedostanut "riskin".

Keltalilja

• Vau!
Reactions: eessi ja Taikaakin
Kiitos

Ja tää oli jännä: sieltä mun kohdusta löytyi elävän yksilön lisäksi myös joku sellainen eloton "mytty" jota kätilö ultrasi pitkään ja hartaasti ja josta ei löytynyt elon merkkejä.

Siellä oli ilmeisesti joku hematooma ja kätilö sanoi että se saattaa johtua että raskaus on alkanut kaksoisraskautena mutta sitten se toinen ei ole lähtenyt koskaan kehittymään. Kätilö sanoi että mun ei pidä ihmetellä jos jotain veristä vuotoa tulee liittyen tohon.

Onneksi sain tietää tosta niin yritän olla huolestumatta mahdollisesta vuodosta.

Oispa ollut kyllä aikamoinen shokki jos siellä ois näkynyt kaksoset! Meillä on miehen kanssa molemmilla suvussa kaksoset että sinänsä olen tiedostanut "riskin".

Keltalilja
Siis minä jännitän kans, että onko monikkoraskaus. Molemmilla puolilla on suvussa monikkoja; setäni ovat kaksoset, ja anoppi on yksi kolmosista 🤭

Meidän suvussa on yhdet kaksoset, mutta kyseinen sukulaisuussuhde ei käsittääkseni lisää meidän todennäköisyyttä kaksosiin. Maha on kyllä sen kokoinen, että siellä voisi olla vaikka kuinka monta 🫣 Olin yhden lapsen neuvolakäynnillä tänään, ja kuinka ollakaan, törmäsin siellä tuttuun, joka odottaa ensimmäistään syntyväksi parin kuukauden sisään. Musta näytti, että hänen mahansa oli suunnilleen samankokoinen kuin omanikin 😂, meillä on muutenkin samanlainen pitkä ja hoikka ruumiinrakenne.

Itsellä neuvolan ensikäynti ylihuomenna. Omaan neuvolaan ei löytynyt sopivaa aikaa, joudun menemään ihan muualle. Mutta saanpahan lähetteet ultraan ja verikokeeseen ajallaan.

vierailija
Aamu aloitettu itkuilla, onneksi onnenkyynelillä ❤ Ultrassa tyyppi 7+0 kera sykkivän sydämen. Ihan uskomatonta, että meidän epäonni on nyt kääntynyt ja meistä tulee toivottavasti vihdoin vanhemmat 🫶🏼🫶🏼

Pliis sanokaa, että muutkin pillittää ultrassa? 😅 Niin liikuttavaa, että kyyneleet valui aivan solkenaan, joku olisi voinut luulla et uutiset olis ollut huonoja 🙈

vierailija
Ja eessi täällä kirjoittelee, en ollutkaan näemmä kirjautunut..

Aamu aloitettu itkuilla, onneksi onnenkyynelillä Ultrassa tyyppi 7+0 kera sykkivän sydämen. Ihan uskomatonta, että meidän epäonni on nyt kääntynyt ja meistä tulee toivottavasti vihdoin vanhemmat 🫶🫶

Pliis sanokaa, että muutkin pillittää ultrassa? Niin liikuttavaa, että kyyneleet valui aivan solkenaan, joku olisi voinut luulla et uutiset olis ollut huonoja

vierailija
Onko muilla turvotusta ja tuntemuksia alavatsassa? Mulla ei minkäänlaisia. Kävin varhaisultrassa 5+6 oireettomuuden vuoksi ja kohtuontelo oli tosi pieni ja vain nesteentäyteinen. Epäilen tuulimunaa kuten edeltäväkin raskaus oli, mutta kätilö yritti pitää toiveita yllä. 2 viikon päästä uusintaultra, mutta mun käsityksen mukaan siellä pitäisi jo nyt näkyä alkio ja kohdun olla suurempi. Vatsassa ei tunnu myöskään tiiliskiveä niin kuin oli edeltävän lapsen kohdalla. Kiinnostaisi muiden kokemukset tässä ootellessa seuraavaa ultraa 🥴

• Surullinen
Reactions: eessi
vierailija
Mua vaan itkettää 😭. Oon ollut koko alkuviikon tän pahoinvoinnin takia pois töistä. Loppuviikon yritän tehdä… Siis tää pska olo on kestäny enempi tai vähempi jo neljä viikkoa! Alan olee aivan loppu tän kanssa. Pahin on tosiaan ilta ja mies ja esikoinen jää aikalailla täysin kaksin, koska mulla on niin huono olo. Esikoinen reagoi tietenkin ja on kiukkuinen… Miestäkin taitaa ärsyttää kun en jaksa tehdä illalla mitään muuta kun maata sängyssä nieleskelemässä oksennusta. Eilen sain vielä migreenin tähän riesaks ja eihän tää panadolilla katkea, joten jatkunee vielä huomenna.

Ultraan vielä viikko aikaa. Aika hirveetä jos se ei oo kunnossa. Just luin toiselta palstalta että oli kai kahdella hirveet olot ollu ja tuulimuna silti, keho vaan kuvittelee olevansa raskaana.

Ihan selviytymistä päivästä toiseen taas. Ei tässä jaksa positiivisena enää pysyä kun makaan kolmatta päivää sohvalla/sängyllä, olo kestänyt jo viikkoja aaltoillen ja tässä ois perhe, koti ja työt hoidettavana.

Oon nyt kumminkin menossa tänään fysioterapiaan jos sais apua selkäkipuun. Oksennuspussi mukaan vaan eikai siinä muu auta.

-Tikkunekku

• Surullinen
Reactions: eessi ja Hopeanopea
Mua vaan itkettää 😭. Oon ollut koko alkuviikon tän pahoinvoinnin takia pois töistä. Loppuviikon yritän tehdä… Siis tää pska olo on kestäny enempi tai vähempi jo neljä viikkoa! Alan olee aivan loppu tän kanssa. Pahin on tosiaan ilta ja mies ja esikoinen jää aikalailla täysin kaksin, koska mulla on niin huono olo. Esikoinen reagoi tietenkin ja on kiukkuinen… Miestäkin taitaa ärsyttää kun en jaksa tehdä illalla mitään muuta kun maata sängyssä nieleskelemässä oksennusta. Eilen sain vielä migreenin tähän riesaks ja eihän tää panadolilla katkea, joten jatkunee vielä huomenna.

Ultraan vielä viikko aikaa. Aika hirveetä jos se ei oo kunnossa. Just luin toiselta palstalta että oli kai kahdella hirveet olot ollu ja tuulimuna silti, keho vaan kuvittelee olevansa raskaana.

Ihan selviytymistä päivästä toiseen taas. Ei tässä jaksa positiivisena enää pysyä kun makaan kolmatta päivää sohvalla/sängyllä, olo kestänyt jo viikkoja aaltoillen ja tässä ois perhe, koti ja työt hoidettavana.

Oon nyt kumminkin menossa tänään fysioterapiaan jos sais apua selkäkipuun. Oksennuspussi mukaan vaan eikai siinä muu auta.

-Tikkunekku
Voi sua! Eiköhän se nyt kuitenkin ole tosi harvinaista, että olisi noin voimakas pahoinvointi tuulimunassa. Mulle on ihan nt-ultrassakin sanottu ennen ultrausta, että no onpa hyvä, että on ollut pahoinvointia...

...mikä tietysti ei lohduta silloin, kun pahoinvointia ei pahemmin ole. Mulla tänään rv 8+0, ja pahoinvointi ollut vähäisempää kuin aikaisemmissa raskauksissa. Välillä vähän etovaa oloa, ja eilen tuli ekaa kertaa yökkäysrefleksi, mutta paljon pahempaan olen tottunut.

Maha se vaan kasvaa, nyt ei ole edes pelkkä iltaturvotus vaan jo ihan aamusta asti pallo näkyvissä. Huomenna neuvolan ensikäynti ja sitten pääseekin jo varaamaan aikaa nt-ultraan!

vierailija
Voi sua! Eiköhän se nyt kuitenkin ole tosi harvinaista, että olisi noin voimakas pahoinvointi tuulimunassa. Mulle on ihan nt-ultrassakin sanottu ennen ultrausta, että no onpa hyvä, että on ollut pahoinvointia...

...mikä tietysti ei lohduta silloin, kun pahoinvointia ei pahemmin ole. Mulla tänään rv 8+0, ja pahoinvointi ollut vähäisempää kuin aikaisemmissa raskauksissa. Välillä vähän etovaa oloa, ja eilen tuli ekaa kertaa yökkäysrefleksi, mutta paljon pahempaan olen tottunut.

Maha se vaan kasvaa, nyt ei ole edes pelkkä iltaturvotus vaan jo ihan aamusta asti pallo näkyvissä. Huomenna neuvolan ensikäynti ja sitten pääseekin jo varaamaan aikaa nt-ultraan!
Mä siis kävin tulehduksen takia lääkärissä ja silloin oli 6+0, oli syke. Eli periaattees ei varmaan vois ollakaan tuulimuna kun joku tuolla todistetusti ollut, mutta tuon jälkeistä aikaahan ei tiedä kukaan miten on mennyt… Siis todella toivon etten kärsi ns.turhan takia. Mulla kans ollut aikamoista turvotusta, pahin ehkä laskeutunut. Mutta on sellanen pieni vauvamasu, joka oli ekasta viikolla 20+ 😂.

Mulla ens viikolla myös se puhelinaika neuvolaan. Mitähän kaikkea edes piti muistaa mitata, ainakin paino, vyötärö, verenpaine…ja jotain lappujakin piti kai täyttää jossain verkkopalvelussa.

-Tikkunekku

Mä siis kävin tulehduksen takia lääkärissä ja silloin oli 6+0, oli syke. Eli periaattees ei varmaan vois ollakaan tuulimuna kun joku tuolla todistetusti ollut, mutta tuon jälkeistä aikaahan ei tiedä kukaan miten on mennyt… Siis todella toivon etten kärsi ns.turhan takia. Mulla kans ollut aikamoista turvotusta, pahin ehkä laskeutunut. Mutta on sellanen pieni vauvamasu, joka oli ekasta viikolla 20+ .

Mulla ens viikolla myös se puhelinaika neuvolaan. Mitähän kaikkea edes piti muistaa mitata, ainakin paino, vyötärö, verenpaine…ja jotain lappujakin piti kai täyttää jossain verkkopalvelussa.

-Tikkunekku
Mikä viikko sulla olikaan nyt menossa? Onko tuo viikon päästä myös varhaisultra vai jo nt-ultra?

vierailija
Voi että, tosi kurja kuulla että on noin kovaa huonovointisuutta! Ja onhan toi nyt tosi turhauttavaa kun jatkunut monta viikkoa putkeen. Jaksamista tosi paljon sinne Tikkunekku ja toivottavasti olo lähtisi helpottumaan päin! ❣

Tässä toiveikkaana kyselen että eiks se usein mee niin että pahan olon pitäisi helpottaa jossain kohtaa raskautta? Nimimerkillä nyt on taas ollu koko päivän etova olo.
Onko muuten muita joilla on janon tunne lisääntynyt raskauden myötä? Onkohan tää normaalia?

Keltalilja

Voi että, tosi kurja kuulla että on noin kovaa huonovointisuutta! Ja onhan toi nyt tosi turhauttavaa kun jatkunut monta viikkoa putkeen. Jaksamista tosi paljon sinne Tikkunekku ja toivottavasti olo lähtisi helpottumaan päin! ❣

Tässä toiveikkaana kyselen että eiks se usein mee niin että pahan olon pitäisi helpottaa jossain kohtaa raskautta? Nimimerkillä nyt on taas ollu koko päivän etova olo.
Onko muuten muita joilla on janon tunne lisääntynyt raskauden myötä? Onkohan tää normaalia?

Keltalilja
Mun käsittääkseni on ihan normaalia, kun kehon nestemäärä ja verimäärä ym kasvaa.

Mulla vuoteli pari päivää ja ehdin jo iloita, kun eilen illalla vaikutti loppuvan. Nyt kuitenkin taas jatkuu. Ekassa rakkaudessa ei ollut tämmöistä alkuraskauden tiputtelua lainkaan. Vasta puolivälin paikkeilla pientä tiputtelua, jonka syyksi paljastui, että istukka oli osittain kohdunsuun päällä. Muutenkin tosi erilainen alkuraskaus. Rinnat ei ole niin kipeät eikä turvotustakaan niin paljon. Myöskään etovaa oloa ei vielä juuri ole ollut. Tosi vaikea siis luottaa siihen, että kaikki olisi hyvin.

• Surullinen
Mua vaan itkettää . Oon ollut koko alkuviikon tän pahoinvoinnin takia pois töistä. Loppuviikon yritän tehdä… Siis tää pska olo on kestäny enempi tai vähempi jo neljä viikkoa! Alan olee aivan loppu tän kanssa. Pahin on tosiaan ilta ja mies ja esikoinen jää aikalailla täysin kaksin, koska mulla on niin huono olo. Esikoinen reagoi tietenkin ja on kiukkuinen… Miestäkin taitaa ärsyttää kun en jaksa tehdä illalla mitään muuta kun maata sängyssä nieleskelemässä oksennusta. Eilen sain vielä migreenin tähän riesaks ja eihän tää panadolilla katkea, joten jatkunee vielä huomenna.

-Tikkunekku
Voi ei, kuulostaa tosi rankalta 😢. Varmasti ultrassa kaikki hyvin🥰. Tsemppiä olojen kanssa selviytymiseen.

Täällä edelleen oireetonta. Koitan olla hermoilematta, koska esikoisen kanssa oli sama. Ei turvotusta, ihan pientä alavatsan nippailua. Ja rinnat vähän kipeät. Huolestuttaa, kun ollaan oltu niin kipeitä.. Vaikka ei kaiketi pitäisi vaikuttaa sikiöön, mutta kaikestahan sitä alussa huolestuu.

@eessi onnea hyvistä uutisista ultrassa 🥰. Me miehen kanssa itketään ultrassa suomalaisittain: koitetaan olla itkemättä ja toivotaan, että kukaan ei huomaa kyyneltä, joita sit "huomaamatta" pyyhitään 🥹.

• Rakkaus
Oi ihanaa @eessi ❤

Tsemppiä Tikkunekku pahoinvointiin😭 on varmaan todella raskasta.. uskon kyllä vakaasti et jos jotain niin silloin voi tuudittautua että kaikki on hyvin❤ varsikin kun raskaus on jo ns. Varmennettu.

Täällä samallaista eli ei melkeen mitään😂 sekavia unia, väsymystä, mahajuilintaa, tissi(tai enemmän nänni) kipua ja ihan outoa ajottaista etovuutta

5+6 huomenna uudelle raskausviikolle😍

• Tykkää
Voi ei, kaikki sympatiat teille kovin pahoinvoiville ❤ Yrittäkää levätä ja syödä mikä vaan menee alas, ulkoilukin voisi kuulemma auttaa? 🧐
Toivottavasti pian helpottaisi!

Ite jännään, milloin pahoinvointi alkaa, koska oon päässyt tähän asti niin helpolla sen suhteen. Vain kevyttä etovaa oloa lähinnä iltaisin tai jos ruokavälit venyy liiaksi. Huomattavaa nirsoilua tosin siitä, mikä menee alas ja mikä ei! Onks teillä mitään ehdottomia lemppareita raskaana tai toisaalta no-go ruokia? 😛

Mun lempparit tällä hetkellä kasvisriisinuudeli, lämpimät voileivät tonnikalalla, vispipuuro, mehu (normisti en juo mehua), kana-halloumsalaatti ja ranskalaiset. Voisin elää näillä! Lämpimät ruoat uppoo muuten tosi huonosti, esim. jauheliha ei juuri missään muodossa.

• Tykkää
Reactions: Taikaakin
vierailija
Mulla ei oikeen oo mitään mielitekojakaan, eikä kyllä ollu esikoisestakaan. Ainoo mitä menee enemmän on banaanit. Ja joo, kokoajan on pieni jano. Mullekin on tullut nyt uutena ihan lievää etomista, just jos on liian pitkä väli syömisestä. Aloin googlaa noita raskausäppejä, käytättekö te jotain? Oon aiemmin seurannu urheilukellon sovelluksesta mut se on aika huono.
-Iik

• Tykkää

Yhteistyössä