Täällä kanssa tullut veristä niukkaa vuotoa tänään
Ihanaa että heidihuu ultrassa hyviä uutisia

Ihanaa että heidihuu ultrassa hyviä uutisia

Siis minä jännitän kans, että onko monikkoraskaus. Molemmilla puolilla on suvussa monikkoja; setäni ovat kaksoset, ja anoppi on yksi kolmosistaKiitos
Ja tää oli jännä: sieltä mun kohdusta löytyi elävän yksilön lisäksi myös joku sellainen eloton "mytty" jota kätilö ultrasi pitkään ja hartaasti ja josta ei löytynyt elon merkkejä.
Siellä oli ilmeisesti joku hematooma ja kätilö sanoi että se saattaa johtua että raskaus on alkanut kaksoisraskautena mutta sitten se toinen ei ole lähtenyt koskaan kehittymään. Kätilö sanoi että mun ei pidä ihmetellä jos jotain veristä vuotoa tulee liittyen tohon.
Onneksi sain tietää tosta niin yritän olla huolestumatta mahdollisesta vuodosta.
Oispa ollut kyllä aikamoinen shokki jos siellä ois näkynyt kaksoset! Meillä on miehen kanssa molemmilla suvussa kaksoset että sinänsä olen tiedostanut "riskin".
Keltalilja
Aamu aloitettu itkuilla, onneksi onnenkyynelillä Ultrassa tyyppi 7+0 kera sykkivän sydämen. Ihan uskomatonta, että meidän epäonni on nyt kääntynyt ja meistä tulee toivottavasti vihdoin vanhemmat 🫶🫶
Pliis sanokaa, että muutkin pillittää ultrassa? Niin liikuttavaa, että kyyneleet valui aivan solkenaan, joku olisi voinut luulla et uutiset olis ollut huonoja
Voi sua! Eiköhän se nyt kuitenkin ole tosi harvinaista, että olisi noin voimakas pahoinvointi tuulimunassa. Mulle on ihan nt-ultrassakin sanottu ennen ultrausta, että no onpa hyvä, että on ollut pahoinvointia...Mua vaan itkettää. Oon ollut koko alkuviikon tän pahoinvoinnin takia pois töistä. Loppuviikon yritän tehdä… Siis tää pska olo on kestäny enempi tai vähempi jo neljä viikkoa! Alan olee aivan loppu tän kanssa. Pahin on tosiaan ilta ja mies ja esikoinen jää aikalailla täysin kaksin, koska mulla on niin huono olo. Esikoinen reagoi tietenkin ja on kiukkuinen… Miestäkin taitaa ärsyttää kun en jaksa tehdä illalla mitään muuta kun maata sängyssä nieleskelemässä oksennusta. Eilen sain vielä migreenin tähän riesaks ja eihän tää panadolilla katkea, joten jatkunee vielä huomenna.
Ultraan vielä viikko aikaa. Aika hirveetä jos se ei oo kunnossa. Just luin toiselta palstalta että oli kai kahdella hirveet olot ollu ja tuulimuna silti, keho vaan kuvittelee olevansa raskaana.
Ihan selviytymistä päivästä toiseen taas. Ei tässä jaksa positiivisena enää pysyä kun makaan kolmatta päivää sohvalla/sängyllä, olo kestänyt jo viikkoja aaltoillen ja tässä ois perhe, koti ja työt hoidettavana.
Oon nyt kumminkin menossa tänään fysioterapiaan jos sais apua selkäkipuun. Oksennuspussi mukaan vaan eikai siinä muu auta.
-Tikkunekku
Mä siis kävin tulehduksen takia lääkärissä ja silloin oli 6+0, oli syke. Eli periaattees ei varmaan vois ollakaan tuulimuna kun joku tuolla todistetusti ollut, mutta tuon jälkeistä aikaahan ei tiedä kukaan miten on mennyt… Siis todella toivon etten kärsi ns.turhan takia. Mulla kans ollut aikamoista turvotusta, pahin ehkä laskeutunut. Mutta on sellanen pieni vauvamasu, joka oli ekasta viikolla 20+Voi sua! Eiköhän se nyt kuitenkin ole tosi harvinaista, että olisi noin voimakas pahoinvointi tuulimunassa. Mulle on ihan nt-ultrassakin sanottu ennen ultrausta, että no onpa hyvä, että on ollut pahoinvointia...
...mikä tietysti ei lohduta silloin, kun pahoinvointia ei pahemmin ole. Mulla tänään rv 8+0, ja pahoinvointi ollut vähäisempää kuin aikaisemmissa raskauksissa. Välillä vähän etovaa oloa, ja eilen tuli ekaa kertaa yökkäysrefleksi, mutta paljon pahempaan olen tottunut.
Maha se vaan kasvaa, nyt ei ole edes pelkkä iltaturvotus vaan jo ihan aamusta asti pallo näkyvissä. Huomenna neuvolan ensikäynti ja sitten pääseekin jo varaamaan aikaa nt-ultraan!
Mikä viikko sulla olikaan nyt menossa? Onko tuo viikon päästä myös varhaisultra vai jo nt-ultra?Mä siis kävin tulehduksen takia lääkärissä ja silloin oli 6+0, oli syke. Eli periaattees ei varmaan vois ollakaan tuulimuna kun joku tuolla todistetusti ollut, mutta tuon jälkeistä aikaahan ei tiedä kukaan miten on mennyt… Siis todella toivon etten kärsi ns.turhan takia. Mulla kans ollut aikamoista turvotusta, pahin ehkä laskeutunut. Mutta on sellanen pieni vauvamasu, joka oli ekasta viikolla 20+ .
Mulla ens viikolla myös se puhelinaika neuvolaan. Mitähän kaikkea edes piti muistaa mitata, ainakin paino, vyötärö, verenpaine…ja jotain lappujakin piti kai täyttää jossain verkkopalvelussa.
-Tikkunekku
Mulla on nyt 7+6 ja varhaisultra siis viikon päästä! Eikös se seulonta oo vasta alkaen 11+0…Mikä viikko sulla olikaan nyt menossa? Onko tuo viikon päästä myös varhaisultra vai jo nt-ultra?
Mun käsittääkseni on ihan normaalia, kun kehon nestemäärä ja verimäärä ym kasvaa.Voi että, tosi kurja kuulla että on noin kovaa huonovointisuutta! Ja onhan toi nyt tosi turhauttavaa kun jatkunut monta viikkoa putkeen. Jaksamista tosi paljon sinne Tikkunekku ja toivottavasti olo lähtisi helpottumaan päin!
Tässä toiveikkaana kyselen että eiks se usein mee niin että pahan olon pitäisi helpottaa jossain kohtaa raskautta? Nimimerkillä nyt on taas ollu koko päivän etova olo.
Onko muuten muita joilla on janon tunne lisääntynyt raskauden myötä? Onkohan tää normaalia?
Keltalilja
Voi ei, kuulostaa tosi rankaltaMua vaan itkettää . Oon ollut koko alkuviikon tän pahoinvoinnin takia pois töistä. Loppuviikon yritän tehdä… Siis tää pska olo on kestäny enempi tai vähempi jo neljä viikkoa! Alan olee aivan loppu tän kanssa. Pahin on tosiaan ilta ja mies ja esikoinen jää aikalailla täysin kaksin, koska mulla on niin huono olo. Esikoinen reagoi tietenkin ja on kiukkuinen… Miestäkin taitaa ärsyttää kun en jaksa tehdä illalla mitään muuta kun maata sängyssä nieleskelemässä oksennusta. Eilen sain vielä migreenin tähän riesaks ja eihän tää panadolilla katkea, joten jatkunee vielä huomenna.
Ultraan vielä viikko aikaa. Aika hirveetä jos se ei oo kunnossa. Just luin toiselta palstalta että oli kai kahdella hirveet olot ollu ja tuulimuna silti, keho vaan kuvittelee olevansa raskaana.
Ihan selviytymistä päivästä toiseen taas. Ei tässä jaksa positiivisena enää pysyä kun makaan kolmatta päivää sohvalla/sängyllä, olo kestänyt jo viikkoja aaltoillen ja tässä ois perhe, koti ja työt hoidettavana.
Oon nyt kumminkin menossa tänään fysioterapiaan jos sais apua selkäkipuun. Oksennuspussi mukaan vaan eikai siinä muu auta.
-Tikkunekku