Haaveena vauva 2025

vierailija
Hei vitsi mä oon hämmentynyt näiden ovistestien kanssa. Argh. Väri vaan heiluu vaalean ja vähän tummemman välillä mutta ei silti heilahda tuonne positiiviseen ja nyt jo KP 20. Eli tämä kierto lienee myös taas vaihteeksi pitkä.

Onkohan mahdollista että oon vaan missannut oviksen vai ehkä tässä kierrossa en sitten vaan ovuloi tai ovis tulee myöhässä. Kuinkakohan kauan testi näyttää plussaa ovispiikin tapahtumisen jlk? 🤔 Mulla siis ihan tuollainen marketin rfsu ovistesti.

Lääkäri siis suositteli mua seuraamaan kiertoa ovistikuilla vaikka itte muistan olleeni skeptinen (koska oon kuullut et ei oo välttämättä järkeä jos pcos). Noh, ainakin me ollaan nyt eniveis joka toinen päivä hommailtu tässä mutta tällainen epätietoisuus on kyllä rassaavaa.

Keltalilja

• Surullinen
Reactions: Keltainenkukka92
vierailija
Täällä oltiin vähän kahden vaiheilla onko tosiaan hyvä yrittää vai ei, odotetaanko seuraavaan kiertoon. Niin luulen että ovis nyt sitten meni tässä asiaa pohtiessa. Ainakin merkkejä oli. Tarkoittaisi että tää kierto jäisi normaalia lyhyemmäksi kaavinnan jälkeen. Mut vois siis joka tapauksessa lisätä kiertolistalle odottelemaan sen uuden kierron alkua.. tänään 15/30-33. /kolmattakehiin

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
vierailija
Jos saa kysyä niin oletteko te hoitoja harkinneet, jos yritystä kuitenkin noinkin paljon takana ?

Saa kysyä 🙂 Päätettiin jo silloin yrityksen alkaessa että hoitoihin ei lähdetä vaan luomuna tärppää jos niin on tarkoitettu. Itse kävin yksityisellä loppuvuodesta - 22 tsekkaamassa että kaikki on ok, mies ei ole kovin innokas tutkituttavaksi. Josko tässä pari vuotta vielä jaksaa uskoa ihmeisiin ja sitten luovutetaan koska ikä..

vierailija
Hei vitsi mä oon hämmentynyt näiden ovistestien kanssa. Argh. Väri vaan heiluu vaalean ja vähän tummemman välillä mutta ei silti heilahda tuonne positiiviseen ja nyt jo KP 20. Eli tämä kierto lienee myös taas vaihteeksi pitkä.

Onkohan mahdollista että oon vaan missannut oviksen vai ehkä tässä kierrossa en sitten vaan ovuloi tai ovis tulee myöhässä. Kuinkakohan kauan testi näyttää plussaa ovispiikin tapahtumisen jlk? Mulla siis ihan tuollainen marketin rfsu ovistesti.

Lääkäri siis suositteli mua seuraamaan kiertoa ovistikuilla vaikka itte muistan olleeni skeptinen (koska oon kuullut et ei oo välttämättä järkeä jos pcos). Noh, ainakin me ollaan nyt eniveis joka toinen päivä hommailtu tässä mutta tällainen epätietoisuus on kyllä rassaavaa.

Keltalilja
Mä testasin pari kuukautta sitte niillä clearblue pinkeillä testeillä kello 8 neg, kello 12 pos ja kello 16 oli jo taas neg. Testailin huvikseen kauanko pysyy ja mulla ainaki huippu menee nopeasti ohi ja saan aina plussan vasta iltapäivällä päivän toisesta pissasta.

Mulla ei ovistesti muuttunut koskaan positiiviseksi. Se oli aina sellainen tosi haalea joka päivä mahdollisen ovulaation ollessa (Flo-apin mukaan ja päivät laskien). Kierron päivät suunnilleen tietäen ja Flo-appia seuraten päätettiin kuitenkin kokeilla mahdollisen ovulaation aikana joka toinen päivä ja joku niistä tärppäsi. Mut tulipahan sellainen olo etten voi luottaa noihin testeihin.

• Tykkää
Reactions: marik91
vierailija

Onkohan mahdollista että oon vaan missannut oviksen vai ehkä tässä kierrossa en sitten vaan ovuloi tai ovis tulee myöhässä. Kuinkakohan kauan testi näyttää plussaa ovispiikin tapahtumisen jlk? 🤔 Mulla siis ihan tuollainen marketin rfsu ovistesti.

Keltalilja
Ymmärrän hämmennyksen noiden suhteen oikein hyvin. Mää en oo vielä 2 kierrossa saanut "napattua" ovulaatiota testiin ollenkaan, mutta oon päätellyt siitä jatkumosta millon ovis on ollut (plus oman kehon merkit), eli testit on käyny tummempana ja lähtenyt sitten taas vaaleneen. (kannattaa säilyttää ja päivätä ne testit, niin helpompi verrata) Otin viimeisessä kierrossa testin aina aamupissasta, mutta nyt katsoin youtubessa videon, missä se lääkäri suositteli tekeen aamupäivällä 10-14 välillä, kun silloin hormonitasot on kuulemma korkeammalla, niin ens kierrossa sitten sillä tavalla.
- Kultakataja (poistin evästeet, enkä pääse enää kirjautuu :O )

vierailija
Sieltähän menkat sitten alkoi ja nyt voi siis mulle merkata KP2. (Kultakataja. En pääse kirjautumaan.)
Yritin netistä etsiä että kuinka tuo luteaalivaihe lasketaan, ja ilmeisesti ovulaatiosta seuraava päivä kuukautista edeltävään päivään. Laskenko oikein?

Nyt molemmissa tikutetuissa kierroissa se on ollut mulla 9 päivää vain! Juttelin vähän miehen kanssa siitä, että jos ei tulla vuoden sisään raskaaksi, niin mitä tehdään, ja oisko se valmis tutkimuksiin. Vähän nihkeästi suhtautui, mutta sanoi sitten, että kai se sitten täytyy, jos mitään ei tapahdu. Vaikka alkuun olin melko varma, että raskaudutaan suhteellisen nopeasti, niin nyt kun sitä ei olekaan tapahtunut, niin kieltämättä vähän alkaa sellanen huoli nousta, että entä jos ei onnistukaan.

-Kultakataja

Onkohan mahdollista että oon vaan missannut oviksen vai ehkä tässä kierrossa en sitten vaan ovuloi tai ovis tulee myöhässä. Kuinkakohan kauan testi näyttää plussaa ovispiikin tapahtumisen jlk? Mulla siis ihan tuollainen marketin rfsu ovistesti.

Keltalilja
Miulla todettu pcos ja lapsettomuushoitoihin erikoistunut gyne kehoitti tekemään omassa kierrossa ovistestejä ja jos plussaa ei tule n.kp20 mennessä tulisi ottaa terolut/primolut kuuri jotta keho muistaisi sääännöllisen kierron. Gyne suositteli digi testejä. Itse testasin aluksi liuskalla ja kun/jos se lähti vahvistumaan tein digillä myös. Käytin violettia cb:n testiä ja sillä näki pcos:n vaikutus hormoneihin. Välillä näkyi vilkkuva ja seuraavana päivänä se oli puhdas nega. Muutaman kierron käytin terolutia ja se saikin vuodon tulemaan mutta ovulaatioon tai sen puutteeseen siitä ei ole apua

Sieltähän menkat sitten alkoi ja nyt voi siis mulle merkata KP2. (Kultakataja. En pääse kirjautumaan.)
Yritin netistä etsiä että kuinka tuo luteaalivaihe lasketaan, ja ilmeisesti ovulaatiosta seuraava päivä kuukautista edeltävään päivään. Laskenko oikein?

Nyt molemmissa tikutetuissa kierroissa se on ollut mulla 9 päivää vain! Juttelin vähän miehen kanssa siitä, että jos ei tulla vuoden sisään raskaaksi, niin mitä tehdään, ja oisko se valmis tutkimuksiin. Vähän nihkeästi suhtautui, mutta sanoi sitten, että kai se sitten täytyy, jos mitään ei tapahdu. Vaikka alkuun olin melko varma, että raskaudutaan suhteellisen nopeasti, niin nyt kun sitä ei olekaan tapahtunut, niin kieltämättä vähän alkaa sellanen huoli nousta, että entä jos ei onnistukaan.

-Kultakataja
Oikein laskit :giggle:

Vauva 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

14.1.2025 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Lunni~ kp 28/28-32
@Ainoaksi kp 26/29
@Min204 kp 26/23-30
@jauhopeukalo kp 23/28-30
@Heimi89 kp 19/25-26
@KolmattaKehiin kp 15/30-33
@Jennnuli kp 14/27-28
@gaoxiaojie kp 14/28-31
@Keltainenkukka92 kp 13/26
@Hopeanopea kp 10/28-30
@Kultakataja kp 3/25-32

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Lunni~ DPO 10
@Havu89 DPO 10
@jauhopeukalo DPO 7
@Keltainenkukka92 DPO 1
@Jennnuli DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24

-Kultakataja
Jos tikutat tässäkin kierrossa ja luteaali jää 9 päivään niin marssisin gynelle. Toi 9 päivää alkaa olla niin lyhyt, että voi jo itsessään vaikuttaa siihen, että raskaus ei ala. DPO 9 on vielä tosi yleinen päivä alkiolle kiinnittyä (keskimäärin alkio kiinnittyy DPO 6-10) niin voi olla, että limakalvo alkaa rapistua ennen kuin alkio ehtii edes kiinnittyä. Luteaalia voi pidentää lääkkeillä :) .

Viimeksi muokattu:
@Keltalilja onpa turhauttavaa. Mulla on välillä ollut pitkiä kiertoja, jolloin ovis tullut kp 24-26. Kerran olen onnistunut raskautumaankin pitkästä kierrosta, että toivo elää vaikka olisi pidempiäkin.. jos olisin sä ni yrittäisin vielä saada tikulla kiinni, josko se ovis olisi vasta tulossa. Myös lämpöjen seurailu on hyvä apu tässä, jos hormonipiikki niin lyhyt ettei kerkeä testiin saada!

Täällä jo dpo 10 eikä oireita ole. Tai no, tavallista pientä nippailua mahassa, mutta sitä on ollut jo monta kiertoa aina luteaalivaiheessa. Mut meidän tallettelut ei mennytkään nyt ollenkaan nappiin niin odotukset ei ole korkealla. Menkkojen pitäis alkaa pe tai la, testaan sit varmaankin su jos maltan sinne asti 🫣

vierailija
Oireista päätellen ovis on nyt tai parin päivän sisään veikkaisin, samaa ennustaa sovellukset… Meidän perhees alkoi vatsatauti 😂. Katotaanpa ens kuussa sit uusiks, ei kyllä mitään jaksamista minkään suhteen nyt. Kolmas kuukausi putkeen ku jotakin tautia tässä kierron puolivälissä.

Eilen alkoi taas hankala migreeni ja jatkuu edelleen… Selvästi hormonaalista tää kuten esim.viime kierrossa sama homma. Onko teillä muilla migreenikoilla miten migreeni suhteessa ovulaatioon, ennen, jälkeen vai miten? Taidettiin me toissa päivänä niin tokihan se riittäs jos ovis ois just tänään eikä vaikka ylihuomenna.

-Tikkunekku

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Tosi hankala arvioida koska ovuloi ilman noita testejä - ei siis mitään hajua onko jo tapahtunut vai tapahtuuko pian. Nyt jo kp 14.

Jotenkin kuvittelin että osasin tunnistaa oireista ja ovulaatio oli ennustettavissa apilla hyvin ennen kun yritys alkoi. Nyt ekassa yrityskierrossa olikin tosi lyhyet menkat ja ei normaaleita ovisoireita, pohdin vaikuttikohan yllättävä liikunnan lopettaminen (lääkärin määräämä lepo) ja ibuprofeenigeelin käyttö tähän jotenkin.

Sunnuntaina (kp12) oli kovat ovulaatiokivut vasemmalla puolella, ja koska panikoin enkä osannut arvioida päiviä oikein, ollaan talleteltu varman päälle nyt joka päivä viikon ajan. Alkaa vaan iskeä taisteluväsymys, mutta jatketaan kai tätä vielä johonkin kp20 asti.

Nyt vasta alan käsittää kuinka hankalaa tää voi olla - 20% onnistumisen todennäköisyys ja pieni aikaikkuna johon on osuttava, ja yrittää voi kuukauden välein. Ei ihme että porukka väsyy yrittämiseen ja se aika lailla täyttää kaikki valveillaolon ajatukset. Jo parina päivänä olen pallotellut alkoholin suhteen - ottaako holillista vai holitonta, ja jotenkin hankala suunnitella mitään keväälle/kesälle. Meitä kutsuttiin sukellusreissulle, mutta mistä sen tietää onko alkukesästä raskaana vai ei… Toisaalta jos ei ole, se voisi olla kiva tauko yrittämisestä.

Mies vaikuttaa tosi positiiviselta ja osti mulle lahjaksi ison raskauskirjan, jossa on vinkkejä myös yritykseen. Itsellä jotenkin negatiivisempi olo vaikka eletään siis vasta ekaa kuukautta koko projektissa. Miten pysyä positiivisena?

• Tykkää
Reactions: Kultakataja_
Hei!

Oon ehkä hetki sitten itseni esitellyt mutta esittelempä uudestaan. Elikkäs tänä vuonna 30 vuotta tulee mittariin ja 4. lapsi haaveissa. Tarkoitus oli alunperin jättää lapsiluku kolmeen mutta annetaan nyt kuitenkin mahdollisuus neljännelle, tuntuu että vielä ei ole perhe ihan täysi ja vauvakuume on kova ollut jo pidempään vaikka kuinka oon yrittänyt sivuuttaa asian. 😁

Kapseli poistettiin viime viikon torstaina ja huvikseni alotin sunnuntaina tikuttamaan ovista että jos sattuis tulemaan ja silloin heti tuli vilkkunaama clearbluehin mutta one step ovisliuskaan aika haalea viiva. Eilenkin vielä haalea ja vilkkunaama. Tänä aamuna kuitenkin yllätykseksi pysyvä naama ja vahva viiva one stepiin. Eli onko dpo0 sitten huomenna vai jo tänään?

Mutta mut saa lisätä listalle huomenna. Eli ya 1/25 ja 4.lapsi Kuvassa kaks ylintä tämän aamun ovisplussa ja alin eilisen haalea.

https://aijaa.com/W1EAUo

Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei olipas hyvä ja helpottava lukea vastauksia näihin mun ovispohdintoihin. Thanks kaikki! 👍
Nyt mun kaikki ovisoireet on tipotiessään (nippailut vasemman munatorven kohdalla, ovislimat yms) ja toivon että ovis tapahtui mutta en vaan nyt löytänyt sitä tikkuun. Eilisen illan alkutesti näytti vahvinta tulosta (mutta sekin jäi kontrolliviivaa haaleammaksi).

Ensi kierrosta alkaen alan mittaamaan lämpöjä seurannan avuksi. Ja aattelin kans varata ajan PCOS erikoistuneelle lääkärille kun voi olla että tarviin jonkun lääkkeen tasaamaan kiertoa. Clear bluet tulee kanssa ensi kiertoon käyttöön (onneks tässä kierrossa tajusin että ei kannata alkaa liian aikaisin mun tikuttaa).

Ja mulla on migreeniä ja ajoittuu herkästi ovulaation aikaan tai menkkojen ekoihin päiviin. Joissain kierroissa voi olla enemmän ja välillä vähemmän.

vierailija
Tosi hankala arvioida koska ovuloi ilman noita testejä - ei siis mitään hajua onko jo tapahtunut vai tapahtuuko pian. Nyt jo kp 14.

Jotenkin kuvittelin että osasin tunnistaa oireista ja ovulaatio oli ennustettavissa apilla hyvin ennen kun yritys alkoi. Nyt ekassa yrityskierrossa olikin tosi lyhyet menkat ja ei normaaleita ovisoireita, pohdin vaikuttikohan yllättävä liikunnan lopettaminen (lääkärin määräämä lepo) ja ibuprofeenigeelin käyttö tähän jotenkin.

Sunnuntaina (kp12) oli kovat ovulaatiokivut vasemmalla puolella, ja koska panikoin enkä osannut arvioida päiviä oikein, ollaan talleteltu varman päälle nyt joka päivä viikon ajan. Alkaa vaan iskeä taisteluväsymys, mutta jatketaan kai tätä vielä johonkin kp20 asti.

Nyt vasta alan käsittää kuinka hankalaa tää voi olla - 20% onnistumisen todennäköisyys ja pieni aikaikkuna johon on osuttava, ja yrittää voi kuukauden välein. Ei ihme että porukka väsyy yrittämiseen ja se aika lailla täyttää kaikki valveillaolon ajatukset. Jo parina päivänä olen pallotellut alkoholin suhteen - ottaako holillista vai holitonta, ja jotenkin hankala suunnitella mitään keväälle/kesälle. Meitä kutsuttiin sukellusreissulle, mutta mistä sen tietää onko alkukesästä raskaana vai ei… Toisaalta jos ei ole, se voisi olla kiva tauko yrittämisestä.

Mies vaikuttaa tosi positiiviselta ja osti mulle lahjaksi ison raskauskirjan, jossa on vinkkejä myös yritykseen. Itsellä jotenkin negatiivisempi olo vaikka eletään siis vasta ekaa kuukautta koko projektissa. Miten pysyä positiivisena?

Moi, tuttuja keloja! Oon kans pyöritellyt noita todennäköisyyksiä ja aika ikkunoita kuten varmana me kaikki täällä palstalla! Ihana sun miehen asenne, ja siis onhan se mahdollista että onnistaa nopeastikin, etenkin kun voi parantaa mahdollisuuksia oikealla ajoituksella jne! :)

Mutta sama juttu, suunnittelen reissuja ja mietin väkisinkin että entä JOS oonkin raskaana sit silloin 😀 mut joo, sit jos niin onnellisesti käy niin se on sen ajan asia miettiä.

Alkoholin jätin kokonaan kun luin jonkun jutun et se voi vaikuttaa esim ovikseen negatiivisesti ja kun mulla on oviksen kanssa muutenkin jo hankalaa niin en halua tehdä siitä enää vaikeampaa. 😅

Kahvi on vaikea rasti. Oon yrittänyt vähentää mutta aamukahvista on vaikea luopua kokonaan. Ostin kofeiinitonta jos osaisin siirtyä siihen.
Keltalilja

ON;

Löysin vanhoista haaveilu-ketjuista kuvan mun ovistesteistä siitä kierrosta, kun raskaus sai alkunsa. Nyt on viimeiset 4-5 päivää näkynyt ovistestissä jotain sinne päin ees, vahvimmat toissa ja eilen aamuna, tänään ei enää juuri mitään. Jatkan testailua, ihan siks et nään miten tää kroppa ja kierto alkaa palautua tapahtuneen jälkeen. Nyt lämmöt koholla ja päänsärkyä, yleensä oviksen aikoihin/jälkeen mulla, et olisko toi "tummin" ovistesti (ei ihan yhtä vahva kuin testiviiva) sit voinu olla se ovis. Tai sit vasta tuloillaan, niitäkin kiertoja ennenkin ollu, et tyyliin vajaa viikko tälläsestä pamahtaakin selkeä ovisplussa.

Vauva 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

14.1.2025 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Lunni~ kp 29/28-32
@Ainoaksi kp 27/29
@Min204 kp 27/23-30
@jauhopeukalo kp 24/28-30
@Heimi89 kp 20/25-26
@KolmattaKehiin kp 16/30-33
@Jennnuli kp 15/27-28
@gaoxiaojie kp 15/28-31
@Keltainenkukka92 kp 14/26
@Hopeanopea kp 11/28-30
@Kultakataja kp 3/25-26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Lunni~ DPO 11
@Havu89 DPO 11
@jauhopeukalo DPO 8
@Keltainenkukka92 DPO 2
@Jennnuli DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24

Olin nyt ennen kierron loppua flunssassa, ja mulla oli 3 päivää kuumetta/lämpöä. Se oli eka kerta kun oon kipeänä yrityksen aikana, ja se jotenki pysäytti. Entä jos oonki raskaana? Miten tää kuume vaikuttaa alkioon? Voiko ottaa kuumetta alentavaa lääkettä, ja onko se jopa suotavampaa?
Yritin lukea netistäkin asiasta, mutta oikeen mitään en löytänyt. Järkeilin, että ihmiskunta on lisääntynyt aikojen saatossa mitä kamalimmissa oloissa, joten ei tuo nuhakuumeilu voi olla niin vakavaa.

Tämä vähän lisäyksenä noihin aiempiin kommentteihin, kun sitä alkaa kelamaan kaikkea tän yrityksen valossa. Tää jotenkin vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti elämään, ettei sitä jotenkin aiemmin käsittänytkään. Alkoholi ei oo oikein ikinä maistunut, ja kahviakaan en juo, joten ne ei oo mulla pohdinnassa lähes lainkaan, mutta jatkuvasti mietin esim. kesälomareissua sen valossa, että jos olisin nyt ensi kuussa raskaana, niin kuinka pitkällä raskaus olisi silloin, ja voisiko esimerkiksi lentää enää.

• Tykkää
Reactions: gaoxiaojie
Mä oon kans miettiny kesälomaa, että uskaltaako varata oikein mitään ennakkoon, entä jos oonkin sitten raskaana. Sitä vain odottaa että saisi rtestiin ne kaksi viivaa niin olisi taas helpompi suunnitella elämää eteenpäin. Kun nyt tuntuu vähän siltä että junnaa paikallaan.
Oon päättänyt, että testaan vasta jos menkat myöhässä. On jotenkin erilainen olo mitä parissa edellisessä kierrossa. Menkkoja edeltävä ketutus puuttuu ja kohdussa jatkuva paineen tuntu ollut tänään. Vähän erilainen tunne kun menkkakipu. En osaa selittää 😆. Voi kunpa ❤

Moikka.
Mä kirjoittelin aiemmin ja tein pos raskaustestin uuden vuoden jälkeen. Se ei kauaa kestänyt ja 6.1 alkoi uusi kierto, se oli muutenkin niin omituinen homma et en pahemmin kerennyt iloita. Nyt kuitenkin olemme päättäneet että aletaan taas yrittämään "tosissaan". Alkoi ärsyttää että näitä keskenmenoja on mulla vuosien saatossa ollut useita ja luin että alhainen ferritiini voi olla syynä. No rautaa ei saisi ominpäin syödä ja kukaan ei suostu ferritiiniä tarkistamaan. Noin vuosi sitten olin puolessa välissä raskautta ja silloin se oli huimat 8, tuskin on kovin paljon enempää nyt ja tuolloin neuvolan lääkäri sanoi ettei tarvitse kontrollia kun ei ole raudanpuutetta.

Alan nyt kuitenkin syömään taas sitä pirun kallista sideral valmistetta jos saisi rautavarastoja nostettua.

Imetän edelleen meidän 5kk vauvaa, joten sekin saattaa vaikeuttaa raskautumista. Mutta tulen nyt kuitenkin listoille mukaan.

Eli: ya 1/25
Kp 10/30-35
3.lapsi (2.yhteinen)

Yhteistyössä