Ärsyttääkö ketään muuta 3-4v:n jatkuva hölötys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuuuu

Vieras
Kuulostaa varmaan kamalalta mutta mua aika usein ärsyttää tuon lapsen jatkuva selittäminen, puhuminen ja touhuaminen. Ihan koko ajan on jotain selittämässä... joskus ärsyttää, kun haluaisi hetken olla rauhassa. Mutta ihana hän on silti, tietty :) . Ärsyttääkö ketään muuta koskaan sama asia?

Poika oppi puhumaan 1-vuotiaana. Välillä tuntuu ettei ole ollut sen jälkeen hetkeäkään hiljaa, nyt on 4-v. Yhdessä vaiheessa se puhui itsekseen siihen asti että nukahti, ja heti herättyä taas alkoi hölöttämään... Et ole siis yksin. :D

No mua ärsyttää kun mun 3-4vuotiaat pelleilee. Se on jotenkin verenpaineita nostattavaa. Ne elehtii ja ääntelehtii ku vajaat.. No yritän suhtautua niihin silti, et ompahan niillä ainakin keskenään tosi hauskaa. Muuten eivät nyt niin äänekkäitä hölösuita olekkaan..

kyllä se välillä ärsyttää suunnattomasti ja varsinkin kun meillä näitä lapsia on neljä ja kaikilla huomiontarve niin välillä tuntuu että huh huh kun korvat soi siitä kaikesta tarinan määrästä mutta non 10vuoden kuluttua tuskin saan sanaa teinieni suusta:D

Minua ärsyttää useinkin lasteni hölötys, samoin mieheni, silloin kun hän on hölöttelytuulella.
Yhden hölöttäjänaapurin kierrän kaukaa, jos ehdin. Anopin hölötys aiheuttaa melkein hengenahfistusta,
Toivoisin ihmsiin välillä sellaista- paina punaista raksia -toimintoa.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
Kyllä! 3v. ja jatkuva kälätys! Varsinkin jos kyselee alati jotain, jos ei vastaa niin toistelee kysymystä, sit taas kun vastaa niin tuntuu ettei ees kuuntele. Joskus sanonkin et nyt vois olla välillä hiljaakin. Ja kans toi ihme pelleily joka saa pojan näyttämään vajaalta. Huoh...

No joo, myönnetään....kovin puhelias on tuo 3 vuotiaani. Sitten muistutan heti kyllä itseäni siitä, kuinka onnellinen olen puhuvista lapsistani, keskimmäiseni on näet puhekyvytön autisti..

Ärsyttää :) Meillä 3,5v tyttö puhuu myös unissaan, joten pelkkä päiväajan pöliseminen ei riitä...Suurin ärsytys tuohon hölötykseen iskee kuitenkin silloin, kun tyttö ei saa syötyä, puettua jne sen hölötyksen vuoksi. Ruokapöydässä muut syövät ja tyttö pitää tauotonta yksinpuhelua sillä seurauksella, että kun muut ovat saaneet syötyä, niin neidin ruoka on vielä lähes koskematon. Ja mikään ei saa neidin suuta tukittua, ei kaunis pyyntö, ei natsimainen komennus tai mikään siltä väliltä :argh: Suloinen ja mitä rakkain tyttö on silti :heart:

Mua ehkä eniten ärsyttää meiän kohta 3v joka on ihan sääntöpoliisi. Koko ajan kaikesta toiminnasta kertoo säännöt mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Ojentaa 4 vuotiasta isoveljeensäki. Tyyliin...

"ei saa ottaa mitään leluja pyötään, muuten isi suuttuu"
"ei saa koskee tv-tasoon, se menee rikki"
"pitää laittaa turvavyöt muuten poliisi antaa sakot"
"ei saa töniä, sitten mennään jäähylle"
"ei saa soittaa toisten ovikelloa, muuten pitää pyytää anteeks"

ja kaikkein ärsyintä o se ettei iten oikein noudata sääntöjä joita toitottaa

Mä haluan meijän vauvasta myös omituisen höpöttäjän! :D nyt 7kk ja pelkään että juttelen hänelle liian vähän ja liian lässyttäen ja pelkään että mun pojasta tulee oikeasti vajaa :O

Ei ärsytä. poika ollut aina todella puhelias ja vilkas, kun oppi puhumaan niin puhetta tullu ja paljon. ei ole koskaan alkanut ärsyttää, sukulaisia joskus rasittaa kun pojalla niin paljon asiaa. niin pojalla ikää kohta 9v

Esikoinen oppi varhain puhumaan eikä ole kyllä sen jälkeen vaiennut hetkeksikään... Joskus kyllä toivoisi että osaisi hetken istua alas ja olla vaan rauhassa! ;) Toisaalta toinen lapsi on nyt 3-vuotias ja käymme hänen kanssaan puheterapiassa koska ei ole oikein alkanut puhumaan. Kyllä hänen kanssaaan tulee sellainen olo, ettei saa enää ärsyyntyä kenenkään pienen kälätyksestä! Vaikka todennäköisesti hänen kohdallaan on kyse vain viiveestä, niin silti odotan että se kälätys alkaisi!

Yhteistyössä