Relaatio 1071

vierailija
Kiitos heti alkuun laatijalle Kimmolle tästä mielenkiintoisesta ja erilaisesta rellusta!

Onkohan 2.2. pääkuvasta vas yläviistoon 9+4 virhe? Sain sen kyllä selvitettyä, mutta vähän outo tuo 9 🙄.

Kysyn samalla, kun vain yhtä uupuu, eli mitä haetaan 3.3. mieshahmo 9+7? Tunnistan äijän (tai sitten en?) ja viereinenkin sana 4 on. Toista tuntia olen kokeillut aiheeseen liittyviä sanoja vaikka mitenkä päin, ei osu ei.
(anteeks, kun olen vähän hättäinen, ja nyt jo kyselen)

vierailija
Kiitos heti alkuun laatijalle Kimmolle tästä mielenkiintoisesta ja erilaisesta rellusta!

Onkohan 2.2. pääkuvasta vas yläviistoon 9+4 virhe? Sain sen kyllä selvitettyä, mutta vähän outo tuo 9 .

Kysyn samalla, kun vain yhtä uupuu, eli mitä haetaan 3.3. mieshahmo 9+7? Tunnistan äijän (tai sitten en?) ja viereinenkin sana 4 on. Toista tuntia olen kokeillut aiheeseen liittyviä sanoja vaikka mitenkä päin, ei osu ei.
(anteeks, kun olen vähän hättäinen, ja nyt jo kyselen)

Toista tuntia täälläkin pyöritellyt.. ei vaan aukea.. Hiukan apua?

vierailija
1.3 puuttuisi pääsanasta alas 9 ja 6 (itseltäkin puuttuu nää vielä)
3.1 pääsanasta 12 -> jotain minkä voi saada jos vaikka pelästyy kovasti

ei aukea mitenkään vaikka kuinka pyörittelee
Haluan kiittää erinomaisesta rellusta, mahtava vaihtelu tähän. Meni liian kauan tajuta, että pysty hiirellä katsoon kuinka "pitkää" sanaa haetaan.... Pääsin mää johonkin asti ennenkuin tajusin ton ominaisuuden :D:D

Sen verran haluan antaa rakentavaa palatuetta tähän (ja relluihin yleensä) että mielestäni rellussa pitäisi välttää loppuun asti ns. umpikujia. Toki osa näistä sanoista oli silleen "helppoja" mutta rellun syvin olemus mielestäni on, että pitää voida lähestyä usealta kulmalta ja mieluiten niin, ettei ne relaatiot olis aina niitä ns. ilmeisimpiä :D

vierailija
Löydän Snellenin ja Dondersin, mutta kumpikaan ei käy. Olenko oikeilla jäljillä kuitenkin? Eli sen silmätestin kautta jotenkin pitäis löytyä

Snelleniksi luulin minäkin ensin, tuo kaavio on nimetty tämän ranskalaisen F.M. mukaan

vierailija
Löydän Snellenin ja Dondersin, mutta kumpikaan ei käy. Olenko oikeilla jäljillä kuitenkin? Eli sen silmätestin kautta jotenkin pitäis löytyä

Snelleniksi luulin minäkin ensin, tuo kaavio on nimetty tämän ranskalaisen F.M. mukaan
Kiitos, löysin enkkuwikistä viimein.

Nyt sitten puuttuu 1-2-ruudusta, se jossa on kuu ja lautanen ja 2-2 ruudusta pääsanasta ylös (8), vastasanana 1001.

vierailija
1-2- kuu ja lautanen=alapuolen 2-kirjaiminen+pääkuvan sana (jos ei oo alapuolen sanaa, niin milloin kuu yleensä näkyy)
2-2 pääsanasta ylös (8)=pääsanan verbistä muotoile kirjallinen esitys, vastasanana 1001.

Yhteistyössä