Varattu mies vedätti lapsentekoon

vierailija
Olen yli 40 -vuotias nainen ja aikaikkuna lapsen saamiseen oli sulkeutumassa pari kolme vuotta sitten - alkoi tulla jo hätä. Haaveissa ollut ydinperhe jo vuosia, mutta sopivaa miestä ei ole osunut kohdalle, joten punnitsin itsellisen äidin ja kumppanuusvanhemmuuden välillä. Tutustuin ensin yhteen isäehdokkaaseen, jonka kanssa tulinkin aika pian raskaaksi koti-inseminaatiolla. Valitettavasti raskaus keskeytyi pian eikä mieskään tuntunut enää sellaiselta, jonka kanssa olisin halunnut vanhemmuutta, joten lopetimme.
Seuraavaksi tutustuin mieheen, joka oli etsinyt äitiä tulevalle lapselleen jo vuosia. Hän oli toiselta paikkakunnalta ja parisuhteessa, mutta lähdin tutustumaan häneen etäisyydestä ja parisuhdestatuksesta huolimatta, sillä hän kuulosti hyvin mukavalta ihmiseltä. Aloimme jakaa ajatuksiamme vanhemmuudesta. Hyvin pian huomasin ihastuneeni mieheen - hän oli miellyttävä käytökseltään ja silmääni varsin hyvännäköinen. Hän olisi halunnut lähteä kumppanuusvanhemmuuteen samantien, mutta koska itse ihastuin mieheen, olisin halunnut hänet parisuhteeseen ja että hän jättää ensin nykyisen perheensä. En halunnut kuvioon mitään avovaimoa.
Mies alkoikin puhua siitä miten hänen nykyinen suhde päättyy puolison toimesta viimeistään siinä kohtaa kun joku raskautuu - itse hän ei kykene jättämään, koska ei haluaisi erota eikä hän halua uutta parisuhdetta. Toiveeni parisuhteesta kasvoi kuitenkin siinä kohtaa kun hän sanoi, että ero on varmasti tulossa. Lisäksi hän kertoi, ettei heillä ole juurikaan seksiä ja suhteessa on mennyt huonosti jo vuosia. Sanoi vielä, ettei edes rakasta puolisoaan enää ja heidän ei olisi koskaan pitänyt edes alkaa seurustella. Tein aloitteen, viettelin hänet sänkyyn ja suhteemme alkoi. Odotin, että hänestä löytyisi miestä jättämään puolisonsa itse, ja tunteeni syvenivät rakkaudeksi asti. Riuduin viikonloppuisin kun mies oli kotonaan eikä häneen saanut olla yhteydessä. Aloin painostamaan häntä jättämään puolisonsa, mutta mies sanoi, ettei pysty, mutta että kyllä se ero on tulossa heti kun vaan hän ilmoittaa lapsen tulosta. Samaan aikaan kun hän vastasi minun rakkaudentunnustuksiin, sanoi hän kuitenkin, ettei halua kutsua meitä pariksi - vielä ainakaan. Vasta kun lapsi on tulossa voidaan miettiä parisuhteen tilaa.
Lopulta parin kolmen kk:n yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi ja olimme todella onnellisia. Vaadin miestä jättämään puolisonsa, mutta mies alkoi vetäytyä eikä halunnut olla enää suhteessa kanssani. Olin todella loukkaantunut ja ihmeissäni. Aloimme riidellä kun mielestäni mies ei ollut toiminut rehellisesti minua kohtaan. Hän kertoi kotona raskaudesta ja puoliso ihmetteli, miksi kuulee ensimmäistä kertaa vasta minun olemassaolostani (aiemmat äiti -kandidaatit oli tavannut) ja alkoi epäillä syytä. Mies tunnusti suhteen, mutta aika roimasti eri näkökulmasta kuin omani. Hän oli väittänyt, että halusi vain lapsen eikä ollut kiinnostunut minusta lainkaan romanttisesti, vaikka vannoi minulle rakkauttaan kun olimme suhteessa. Raskauden loppuvaiheessa nainen ilmestyi oveni taakse ja keskustelimme versioista mitä mies oli meille puhunut toisistamme. Oli aikamoinen shokki kuulla, että kaikki tunteet oli teeskentelyä. Toki se oli puolison kuulema versio tapahtuneesta - itse tiedän mitä näin ja tunsin miehen tuntevan. Koko maailmani romahti. Miten kukaan voi toimia noin laskelmallisesti? Ja silti rakastan miestä edelleen ja haaveilen meistä perheenä. Vihaan hänen puolisoaan ja teen kaikkeni minkä voin, että myöskään heidän suhde ei jatku. Lasta olen antanut miehen luo koko ajan enemmän ja enemmän. Hirvittävä ikävä pikkuista kun hän ei ole kotona, mutta olen myös varma, että usein vieraileva pikkulapsi aiheuttaa miehen kotona kireät välit. Ajattelin ehdottaa seuraavaksi vuoroviikkoasumista, jolloin myös oma jaksamiseni paranee. Nyt se vielä onnistuu kun lapset ovat alle kouluikäisiä, myöhemmin se on mahdotonta. Kuitenkin tällainen vedätys on jättänyt minuun hirvittävät jäljet ja käyn terapiassa varmasti pitkään työstämässä jo ennestään olleita hylkäämisen pelkotiloja sekä luottamusta ihmisiin.

vierailija
Olen pahoillani tilanteestasi, mutta siis mies ei halunnut kanssasi parisuhteeseen, mutta silti painostit häntä jättämään perheensä, jotta saisit oman pikku perheen? Ja ymmärsin, että nyt käytät lastasi manipulointivälineenä sotkeaksesi miehen perheen kuviot? Mites lapsen hyvinvointi? Miten tärkeä se on sinulle? Ilmeisesti vielä tosi pieni lapsi ja sinä olet valmis pallottelemaan häntä kahden kodin väliä. Pienen lapsen paikka on äidin luona ja on todella tärkeää, että hänellä on yksi selvä koti. Lapsellesi tulee myös hylkäämisen tunne, jos häntä viedään jatkuvasti pois omasta kodista. Aiot siis jatkaa omia traumojasi lapselle?

vierailija
Puhut lapsesta ja sitten taas lapsista. Onko tällä miehellä siis ennestään lapsia?

Joka tapauksessa omasta puolestani voin sanoa, että onneksi en ryhtynyt lapsentekoon varatun miehen kanssa. Hän itse asiassa sanoi jossakin vaiheessa, että voisi lapsen mulle "antaa". Mut joo onneksi ei ja kaikki ne selitykset perheen jättämisestä "koska suhde loppu muutenkin jne." olivat puppua.

vierailija
Puhut lapsesta ja sitten taas lapsista. Onko tällä miehellä siis ennestään lapsia?

Joka tapauksessa omasta puolestani voin sanoa, että onneksi en ryhtynyt lapsentekoon varatun miehen kanssa. Hän itse asiassa sanoi jossakin vaiheessa, että voisi lapsen mulle "antaa". Mut joo onneksi ei ja kaikki ne selitykset perheen jättämisestä "koska suhde loppu muutenkin jne." olivat puppua.
Joo, sekoilin sanoissa. Lapsesta on kyse. MIehellä ei ole omia lapsia ennestään - hänen puolisolla on.

vierailija
Niin klassinen tuo "olemme eroamassa" ja sinä menit siihen. Silti mieheen ei saanut ottaa viikonloppuisinkaan yhteyttä eikä heillä siellä kotona ole tietenkään yhtään seksiä :-D. Ymmärtäisin tuon tekstin jonkun 20 -vuotiaan heitukan suusta, mutta sinä olet jo 40 -vuotias ja silti noin jumalattoman naivi!

vierailija
Niin klassinen tuo "olemme eroamassa" ja sinä menit siihen. Silti mieheen ei saanut ottaa viikonloppuisinkaan yhteyttä eikä heillä siellä kotona ole tietenkään yhtään seksiä :-D. Ymmärtäisin tuon tekstin jonkun 20 -vuotiaan heitukan suusta, mutta sinä olet jo 40 -vuotias ja silti noin jumalattoman naivi!
No nopeasti kyhätty tarina, niin näin siinä joskus käy.

vierailija
Nyt on pakko sanoa, että en tunne sääliä aloittajaa kohtaan. Miehen puolisoa kylläkin. On aika selvää, että mies on halunnut pelkästään lapsen, minkä ilmeisesti ilmoitti jo ihan alussa tutustuessaankin aloittajaan, mutta aloittaja antoi ymmärtää, että lasta yritetään vain siinä tapauksessa, että ollaan pariskunta. Mies siis leikki olevansa parisuhteessa ;-)

vierailija
Tässäkään ei taas ajateltu sitä lasta yhtään. Aikuinen ihminen menee vain "minä haluan" -mentaliteetillä eteenpäin. Lapsi on saatava hinnalla millä hyvänsä, eikä sen tulevan lapsen elämällä niin väliä ole. Itsekkyys huipussaan.

vierailija
Tässäkään ei taas ajateltu sitä lasta yhtään. Aikuinen ihminen menee vain "minä haluan" -mentaliteetillä eteenpäin. Lapsi on saatava hinnalla millä hyvänsä, eikä sen tulevan lapsen elämällä niin väliä ole. Itsekkyys huipussaan.
Voin kokemuksesta kertoa, että nelikymppiset naishaukat eivät tunne sääliä. He ottavat kaiken irti minkä saavat kuin kasakat. Mikko Koivun nykyinen vaimo on siitä hyvä esimerkki vaikka on vielä nuori. Ehkä hän aloitti heinäkuormasta syömisen jo varhain.
Näin hänestä kirjoitettiin vauva av:lla.

vierailija
Jatkossa kannattaa kiinnittää näissä tarinoissa huomiota ainakin kappalejakoon ja muutenkin pyrkiä siihen, ettei tarina ole hutaisten kirjoitettu, niin on uskottavampi.

Vaikka eipä sillä, kyllä tällaisia tapahtuu.

Seuraava.

vierailija
Jatkossa kannattaa kiinnittää näissä tarinoissa huomiota ainakin kappalejakoon ja muutenkin pyrkiä siihen, ettei tarina ole hutaisten kirjoitettu, niin on uskottavampi.

Vaikka eipä sillä, kyllä tällaisia tapahtuu.

Seuraava.
Sama ajatus. En jaksanut lukea kokonaan läpi. Ap vollottaa ettei löydy sopivaa miestä ja vähän ajan päästä nai varatun kanssa ja yrittää lasta muumimukilla.
Kukaan muuten täysjärkinen mies ei suostu muumimukiin.

vierailija
Nyt on pakko sanoa, että en tunne sääliä aloittajaa kohtaan. Miehen puolisoa kylläkin. On aika selvää, että mies on halunnut pelkästään lapsen, minkä ilmeisesti ilmoitti jo ihan alussa tutustuessaankin aloittajaan, mutta aloittaja antoi ymmärtää, että lasta yritetään vain siinä tapauksessa, että ollaan pariskunta. Mies siis leikki olevansa parisuhteessa ;-)
Kyllä me molemmat lasta halusimme ja kyllä olimme pariskunta, huolimatta miehen puolison olemassaolosta. Olin päättänyt myös, että jos miehestä ei ole kertomaan puolisolleen meidän suhteesta, minä teen sen jossain vaiheessa. Olimme vuorotellen öitä toistemme luona ja teimme ruokaa, kävimme ravintolassa ym. Mies oli tuolloin siis vain vklt kotipaikkakunnalla ja viikot työkomennuksella. Minä olisin halunnut kokonaisen perheen parisuhteineen kaikkineen ja kerroin sen hänelle. Hän antoi ymmärtää, että sellainen on mahdollista, mutta alkoi kuitenkin vetäytyä heti kun tiesi raskaudestani :-(. Viimeisetkin rippeet uskosta miessukupuoleen karisi.

vierailija
"Joo, sekoilin sanoissa. Lapsesta on kyse. MIehellä ei ole omia lapsia ennestään - hänen puolisolla on."

Miksi mies ei hankkinut puolisonsa kanssa sitä yhteistä lasta?

Nopeasti tulit raskaaksi ottaen huomioon ikäsi.

Yhteistyössä