K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ohis asiaa. Olen pitkään haaveillut aloittaa joko italian tai espanjan opiskelun. Onko täällä kellään tietoa kumpi on helpompaa omaksua? Englanti sujuu kohtalaisesti, ruotsia ja saksaa osaan vähän. Ranskaa luin lukiossa yhden kurssin verran ja sen koin hankalaksi, vaikka kaunis kieli se on.

vierailija
Ohis asiaa. Olen pitkään haaveillut aloittaa joko italian tai espanjan opiskelun. Onko täällä kellään tietoa kumpi on helpompaa omaksua? Englanti sujuu kohtalaisesti, ruotsia ja saksaa osaan vähän. Ranskaa luin lukiossa yhden kurssin verran ja sen koin hankalaksi, vaikka kaunis kieli se on.
Ne ovat kielinä suht läheistä sukua toisilleen, eli Suomalaisesta lähtökohdasta molemmat on suunnilleen saman vaikeustason kieliä omaksua. Espanjan opettelu saattaa olla pitkällä tähtäimellä helpmpaa ihan vaan siitä syystä että Suomalaisille tehtyä eri tason enspanjan opetusmateriaalia löytyy runsaammin, kiitos kaikkien Espanjaan muuttaneiden suomalaisten. Muutenkin espanjaa opiskellaan paljon enemmän maailmanlaajuisesti, niin oppimateriaalia löytyy kansaivälisestikin enemmän.

vierailija
Ne ovat kielinä suht läheistä sukua toisilleen, eli Suomalaisesta lähtökohdasta molemmat on suunnilleen saman vaikeustason kieliä omaksua. Espanjan opettelu saattaa olla pitkällä tähtäimellä helpmpaa ihan vaan siitä syystä että Suomalaisille tehtyä eri tason enspanjan opetusmateriaalia löytyy runsaammin, kiitos kaikkien Espanjaan muuttaneiden suomalaisten. Muutenkin espanjaa opiskellaan paljon enemmän maailmanlaajuisesti, niin oppimateriaalia löytyy kansaivälisestikin enemmän.
Ja Härtsältä voi pyytää yksityistunteja!

vierailija
Kiitos 😊

vierailija
En täysin ymmärrä logiikkaa postata vanhoja kuvia Taylor Swiftistä ja laittaa kuvatekstiksi kirjoitus vain itsestään. Ehkä jokin terapeuttinen tarkoitus? Tyyliin katsokaa, olen saanut valokuvata maailman tunnetuinta naista, ja se oli minulle tärkeä juttu?

vierailija
Mä olen aikoinani opiskellut molempia kieliä ja jotenkin koin, että espanjaa oli helpompi oppia. Siihen toki on voinut vaikuttaa sekin, että kuuntelen espanjankielistä musiikkia ja olen katsellut espanjankielisiä tv-ohjelmia.
Mä äänestän kans espanjaa. Yksi kausi sitä työväenopistossa ja isä pari vuosikymmentä talvehtimassa Espanjassa (ei mennessään osannut kieltä, mutta opetti mulle aina kaikki oppimansa sanat 🥰 ) ja sain selvää mitä Bojan höpötteli siellä Madridin tämän vuoden pre partyissa. Toki englanti taustalla auttamassa myös.

vierailija
Kiitos kaikille kielivastaajille. Yritän varmaankin espanjaa. En ole aikoihin opiskellut kieliä, saa nähdä millaista se on, jääkö päähän enää yhtään mitään.
Nää on intialaisia räppäreitä, mut voit opetella heidän biisin avulla sanomaan Hola amigo.😉 Kuunteleeko joku muu heitä?

Yhteistyössä